közbeszerzés

Nettó 141 milliárdért építheti meg az M49-es második szakaszát a Duna Aszfalt

Tavaly írt ki közbeszerzési eljárást a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium az M49 gyorsforgalmi út Ököritófülpös – Csenger (országhatár) közötti szakasz és kapcsolódó Kocsord üzemmérnökség tervezési és kivitelezési feladatainak a megvalósítására. A tender eredményét most tették közzé az uniós közbeszerzési értesítőben. Nagy meglepetés nem született: ahogy az út első szakaszát, úgy a másodikat is a Szijjártó Péter külügyminisztert megjachtoztató Szíjj László cége, a Duna Aszfalt építheti.

Az eljárás dokumentumai szerint a nyertes cég feladata lesz egybefüggően 17,6 km hosszú 2×2 forgalmi sávos autóút építése 3 db különszintű és 4 db körforgalmi alcsomóponttal, 11 db műtárggyal, kétoldali tengelysúlymérőhellyel és közúti határátkelőhellyel, valamint a szükséges közműépítéssel együtt, illetve a kapcsolódó kocsordi üzemmérnökség kivitelezése is.. A munkálatok időtartama 34 hónap, a szerződés nem hosszabbítható meg.

A kiíró Építési és Közlekedési Minisztérium számos feltételt meghatározott, így többek között nem jelentkezhetett a felhívásra az a cég sem, amely az ajánlati felhívás feladásának napját megelőző utolsó három, mérlegfordulónappal lezárt üzleti évben a közbeszerzés tárgyából (országos közút építése) származó – általános forgalmi adó nélkül számított – árbevétele nem érte el összesen legalább a nettó 60 milliárd forintot.

Végül 3 ajánlat érkezett: az eredetileg becsült 118 milliárdhoz képest az EuroAszfalt Kft. és a SWIETELSKY Magyarország együtt nettó 159,5, a Colas Út Építőipari Zrt. nettó 147, míg a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt. nettó 141,9 milliárd forintért vállalta volna a munkát.

A győztes a legalacsonyabb árajánlattal a Duna Aszfalt lett.

A cég alvállalkozóként bevonja a RODEN Mérnöki Iroda Kft.-t és a Duna Aszfalt Építő Zrt.-t is.

A kormányközeli vállalkozó Szíjj László cégeiről számos alkalommal írtunk már, hiszen az elmúlt években egymás után nyerték a nagy összegű állami megbízásokat. Legutóbb arról számoltunk be, hogy a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt. építheti meg nettó 294 milliárd forintért a mohácsi Duna-hidat, de ők végezhették el egy másik Duna-híd, a Paks és Kalocsa között épült szerkezet munkálatait is. Azt a beruházást nettó 91,9 milliárd forintért vállalták 2020-ban.

A Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt. éves forgalma tavaly 214,5 milliárd forint volt, az adózott eredménye pedig közel 21 milliárd. A tulajdonos Szíjj László 5 milliárd forintot vett ki osztalékként a nyereségből.

A Duna Aszfalt győzelme egyébként majdnem garantálható volt. Ők végzik ugyanis az M49-es gyorsforgalmi út építésének első ütemét is. Ennek során 28,15 kilométer hosszú 2×2 sávot utat, valamint többek közt négy külön szintű csomópontot, 22 hídműtárgyat, egy komplex és egy egyszerű pihenőhelyet alakítanak ki, illetve kerékpárutat építenek négy helyszínen. A Kraszna folyó felett is megépül egy híd, továbbá a folyó mentén egy mobilgátat is telepítenek.

Katus Eszter

A cégadatokat az Opten Kft. szolgáltatta. Nyitókép: Lázár János építési és közlekedési miniszter (elöl) az épülő M49-es gyorsforgalmi útról tartott sajtótájékoztatón Nyírmeggyes közelében 2023. augusztus 30-án. MTI/Czeglédi Zsolt

Megosztás