![Orbán Viktor](https://atlatszo.hu/wp-content/uploads/2024/07/DSZZS20170529112-e1721805511536-700x420.jpg)
Az uniós előírásokat megsértve, környezethasználati engedély nélkül épülhettek akkugyárak Magyarországon
“Szigorítást” jelentett be a kormány a hazai akkugyárak engedélyeztetésében, de valójában csak egy évtizedes mulasztását pótolja.
“Szigorítást” jelentett be a kormány a hazai akkugyárak engedélyeztetésében, de valójában csak egy évtizedes mulasztását pótolja.
Az intézkedést a POPÉK kérte a minisztertől, de színjátéknak tartják, hogy a Déli Körvasúttal kapcsolatos egyéb kifogásaikra a kormány még soha nem reagált.
Titkolja a kormányhivatal az akkugyár csökkentett működését igazoló dokumentumokat, eközben a Samsung SDI a leállítás miatti kárára hivatkozva kéri a bírósági végzés visszavonását.
A Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium az esti/éjszakai- és hétvégi munkavégzés leállításáról döntött.
Szeptember óta tiltakoznak német lakosok egy akku-újrahasznosító ellen, az engedélyezési eljáráshoz közel nyolcezer észrevételt nyújtottak be.
Illegálisan tárolt, bűzlő hordók, sorozatos bírságok és más botrányok az akkugyárak hulladékai körül. Animációs videóban foglaltuk össze a lényeget.
Erősen kérdéses, hogy érvényes-e még egyáltalán a Paks II környezetvédelmi engedélye.
A környezetvédelmi engedély nélkül működő telephelyen évi 25 ezer tonna hulladékot kezelnek, az ott készült felvételek szerint szabálytalanul.
A Göd-ÉRT Egyesület és a Greenpeace Magyarország együtt tiltakozott a gödi gyár szennyező működése miatt.
Jelenleg nem folyik hulladékkezelés, mégis raktároznak akkus feliratú hulladékot a telephelyen. A Salgó-patak szennyezésének vizsgálatát még nem zárta le a hatóság.
Egyre-másra épülnek a Paks II beruházáshoz kapcsolódó létesítmények, azonban környezeti hatásukat nem vizsgálták a 2016-ban kiadott környezetvédelmi engedélyben. Pedig kötelező lenne.