nemzeti együttműködés

Milliárdos megbízást kapott a Szíjj László érdekeltségébe tartozó Hódút Kft. Békéscsabán

Nettó 1,48 milliárd forintos keretszerződést kötött Békéscsaba Megyei Jogú Város Önkormányzata a kormányközeli Hódút Kft.-vel. A cég úgy vitte el a legtöbb pénzt, hogy a tervezettnél 15-50 százalékkal magasabb ajánlatot adott.

Hét fejezetből álló közbeszerzést írt ki Békéscsaba önkormányzata, összesen 1,5 milliárd forintot szántak a Kerekegyházi utca szakaszra tervezett “kerékpárforgalmi létesítmény” (mezőgazdasági út), a Kígyósi úti kerékpárút és csapadékcsatorna, a Kétegyházi úti kerékpárút megépítésére, valamint a Temető sori – Bartók Béla úti kerékpárút felújítására – ez mind a „A Modern Városok Program keretében a Wenckheim turista- és kerékpárút kialakítása” projektben szerepel. Ezen kívül Gerla településrészen is épül kerékpárút, valamint a Lencsési úton felújítást is terveznek – ahogy a Ligeti soron is.

„A Modern Városok Program keretében a Wenckheim turista- és kerékpárút kialakítása” című projekt részét képező Kerekegyházi út – Kígyósi út részt ugyan 426 millió forintosra tervezték, végül a kormánykedvenc Szijj Lászlóhoz köthető Hódút Kft. nyerte meg, 478 milliós ajánlattal. Ezért a pénzért 855 méter mezőgazdasági út épül a Kerekegyházi utcán, 970 méter a Kígyósi úton, 937 méter a kétegyházi úton, de lesz új csatorna és kerékpárút felújítás a Bartók Béla úton.

Szintén a Hódút viszi a tervezett 512 millió helyett 592 millióért a Lencsési úti kerékpárút építést, ebben elbontják a meglévő kerékpárutat, majd kétirányú utat építenek 773 méteren, a 3,2 kilométer hosszú külterületi szakaszon szintén kétirányú kerékpárút lesz. Felújítanak 2,1 kilométernyi kerékpárutat.

Ki más, mint a Hódút viheti a  „A Modern Városok Program keretében megvalósuló „Békéscsaba meglévő iparterületeinek kiszolgálása komplex infrastrukturális fejlesztésekkel” elnevezésű részt, a tervezett 109,5 millió helyett 168,3 millióért. Ennyi pénzért átépítik a kerékpárutat a Széna utcától a Mezőmegyeri vasúti gyalogos aluljáróig, (a meglévő terv szerinti 0+000 – 2+215.04 szelvények közötti szakasz). És még egy pici felújítás is belefért, a Dobozi út – Gém utca környékén – 130 millió helyett 215 millióért. Az átjáró építés is a Hódútnál landolt: 18 helyett 21,8 millióért.

A Szijj László féle Hódút Kft. az 1,5 milliárdos közbeszerzésből 1,475 milliárd forintot hozott el, így pár részre nem is maradt fedezet. A közbeszerzési értesítő szerint a 2. és 4. rész eredménytelenségének indoka, hogy a legkedvezőbb ajánlat 110 millió forint volt, ami meghaladta a rendelkezésre álló anyagi fedezetet (83,4 millió forint volt), míg a második részre 337 milliót szántak, de a legolcsóbb ajánlat is 395 milliós volt.

A többi esetben nem volt gond, hogy a Hódút a tervezettnél 15-50 százalékkal magasabb ajánlatokat adott.

 

A Hódmezővásárhelyi Útépítő Kft. (Hódút Kft.) a Duna csoport tagja a Magyar Vakond és a Duna Aszfalt mellett, amely Szíjj László érdekeltségébe tartozik. (A Hódút tulajdonosa a Hódút Vagyonkezelő Kft., amely a Hódmezővásárhelyi Útépitő Kft és a Magyar Vakond Út és Építőipari Kft. része. Utóbbi tulajdonosa a Szíjj László féle Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft.)

A Duna Aszfalt – amely saját bevallás szerint is a magyar építőipari piac egyik legjelentősebb szereplője – rendre nyeri a nagy összegű állami beruházásokat. Ezzel együtt a Hódutat sem kell félteni. Kötöttek már keretszerződést 27 milliárd forint értékben (egy gazdasági csoportosulás tagjaként) a debreceni önkormányzattal, de a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-vel is (szintén más cégekkel közösen).

A Kft. éves forgalma 39,7 milliárd forint volt 2017-ben, amely 2018-ra 68,5 milliárdra nőtt 2,9 milliárdos adózott eredmény mellett. Tavaly a cég 58 milliárdos éves nettó árbevételt ért el, adózott eredménye viszont a duplája: 5,8 milliárd forint volt.

Százmilliárdos útépítési megbízást nyert Mészáros Lőrinc üzlettársának cége

A Hódút Kft. és a Duna Aszfalt Kft. építi az M44-es gyorsforgalmi út Tiszakürt és Kondoros közötti szakaszának két részét. Hirdetés A Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő (NIF) Zrt. 2016 május végén írt ki nyílt közbeszerzést az M44-es gyorsforgalmi út Tiszakürt-Kondoros közötti szakaszának kivitelezésére, az eljárás eredménye pedig január 14-én jelent meg az uniós értesítőben.

 

A negyedik leggazdagabb

Szíjj Lászlóról tavaly írtuk meg, hogyan lett néhány év alatt Magyarország egyik leggazdagabb embere a tiszakécskei vállalkozó, akinek építőipari cége robbanásszerű növekedést produkált az állami és önkormányzati megrendeléseknek köszönhetően. Szíjj a NER üzleti köreinek egyik legfontosabb szereplőjévé vált, számos vállalkozásban érdekelt, van egy hatalmas villája a Gellért-hegyen, nyáron lefotóztuk az Adrián egy luxusjacht fedélzetén, majd a ferihegyi repülőtéren, amikor egy osztrák luxusrepülőgép éppen Dubajból tért vissza.

A Forbes összeállítása szerint Szíjj tavaly a negyedik leggazdagabb magyar volt, köszönhetően a Duna Aszfalt sikereinek, valamint a tőzsdére vitt MKB miatt.

Tiszakécskétől Bulgárián át Dubajig: így lett Szíjj László a NER egyik legfontosabb üzletembere

Néhány év alatt Magyarország egyik leggazdagabb embere lett a tiszakécskei vállalkozó, akinek építőipari cége robbanásszerű növekedést produkált az állami és önkormányzati megrendeléseknek köszönhetően. Mára Szíjj László a NER üzleti köreinek egyik legfontosabb szereplőjévé vált, az érdekeltségébe tartozik az MKB Bank harmada és a Közgép is, Mészáros Lőrinccel pedig egy bulgáriai építőcéget alapított.

 

Segesvári Csaba

Fotó: dunaaszfalt.hu

A cégadatokat az Opten Kft. szolgáltatta. 

Ha már egyszer itt vagy…
Az Átlátszó nonprofit szervezet: cikkeink ingyen is olvashatóak, nincsenek állami hirdetések, és nem politikusok fizetik a számláinkat. Ez teszi lehetővé, hogy szabadon írhassunk a valóságról. Ha fontosnak tartod a független, tényfeltáró újságírás fennmaradását, támogasd a szerkesztőség munkáját egyszeri adománnyal, vagy havi előfizetéssel. Kattints ide a támogatási lehetőségekért!

Megosztás