Mészáros Lőrinc luxusszállodái bilikre és WC-kefékre is állami támogatást kértek
A Transparency International kiperelte a Hunguest Hotels Zrt. közel 18 milliárd forintos állami támogatásának iratanyagát, vannak benne gyöngyszemek.
Az atlatszo.hu indulásakor beszámoltunk arról, hogy az LMP által indított per nyomán milyen hiányosan adta ki az MVM a korábbi évek gyanús ügyleteiről készült belső jelentéseit. Már akkor az MVM-hez fordultunk a hiányzó adatok kiadása érdekében. Nos, időközben megérkezett a cég válasza, amelyben megtagadták a titokban tartott közérdekű adatok kiadását.
Egy kedves olvasónk megosztott velünk néhány, az MVM által kitakart részt a jelentésekből. Ezekből az derül ki, hogy finoman szólva sem jár el jóhiszeműen az MVM, amikor üzleti titokra hivatkozva megtagadja a közérdekű adatok kiadását.
1. ábra – kitakart verzió (MVM-től)
1. ábra – kitakarás nélkül (leak)
Az első két dokumentumrészből világosan kiderül, hogy vannak olyan zűrös ügyek, amelyeknek a létéről sem akarja informálni a közvéleményt az állami tulajdonban álló vállalat. Mi más oka lehetne annak, hogy még a jelentés tartalomjegyzékéből is kitörölték az EPIC-kel és az Espalande Kft.-vel kötött szerződésekre való utalásokat.
2. ábra – kitakart verzió (MVM-től)
2. ábra – kitakarás nélkül (leak)
Ugyancsak nehezen magyarázható üzleti titokkal, hogy teljes egészében kitörölte az MVM az LMP-s perben ki nem kért belső jelentésekre való utalást. Nem tudunk szabadulni attól az érzéstől, hogy ezeket a részeket csak azért takarta ki az MVM, hogy nehogy a nyilvánosság tudomást szerezhessen arról: további belső jelentések is boncolgatják a jogsértéseket.
3. ábra – kitakart verzió (MVM-től)
3. ábra – kitakarás nélkül (leak)
Az pedig végképp megmagyarázhatatlan, hogy az MVM korábbi vezérigazgatójának, a BKV jelenlegi főnökének, Kocsis Istvánnak a személyes felelősségére való utalás miért minősülne egy állami tulajdonú cégnél üzleti titoknak.
4. ábra – kitakart verzió (MVM-től)
4. ábra – kitakarás nélkül (leak)
Mivel feltételezzük, hogy a többi kitakart rész mögött sem olyan információk állnak, amelyek a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény 81. § (3) bekezdése szerint egy állami tulajdonú társaságnál jogszerűen üzleti titoknak minősülnének (az üzleti titok „nyilvánosságra hozatal[a] azonban nem eredményezheti az olyan adatokhoz – így különösen a technológiai eljárásokra, a műszaki megoldásokra, a gyártási folyamatokra, a munkaszervezési és logisztikai módszerekre, továbbá a know-how-ra vonatkozó adatokhoz – való hozzáférést, amelyek megismerése az üzleti tevékenység végzése szempontjából aránytalan sérelmet okozna, feltéve, hogy ez nem akadályozza meg a közérdekből nyilvános adat megismerésének lehetőségét.”), a mai napon keresetet adtunk be a Fővárosi Bírósághoz annak érdekében, hogy az MVM ne titkolhassa tovább a közpénzek jogszerűtlen felhasználására utaló információit.
A Transparency International kiperelte a Hunguest Hotels Zrt. közel 18 milliárd forintos állami támogatásának iratanyagát, vannak benne gyöngyszemek.
Szakértők szerint újra kell vizsgálni a környezetvédelmi engedélyt, a hatóság ingerküszöbét azonban nem érték el a bekövetkezett változások.
Első fokon pert nyertünk a Zuglói Városgazdálkodási Közszolgáltató Zrt.-vel szemben, miután megtagadták az útjavításokkal kapcsolatos közadatok kiadását.
Az állami cég állítja, azért nem adja ki az árlistákat, mert azokat Balásy cégei üzleti titoknak minősítették.