nemzeti együttműködés

Mészáros Lőrinc egyik cége építheti 45 milliárdért a szerb határig tartó szegedi vasutat

Tavaly 33,7 milliárd forint volt a V-Híd Zrt. bevétele, most csak a Szeged-Röszke vasútból többet kereshetnek majd: Mészáros Lőrinc cége építheti a Lázár János álmodta Szeged-Szabadka gyorsvasút hazai szakaszát.

Támogatási kampány

120 kilométer/órás pálya, végig felsővezeték, 18 kilométernyi vasútipálya újjáépítés – tegnap hirdettek eredményt a Szeged-Röszke közbeszerzésen. A MÁV tenderére a V-Híd Építő Zrt., a Dömper Kft., valamint a Strabag Rail Kft. adott be érvényes ajánlatot. A közbeszerzést még januárban írta ki a MÁV, május 20-ig lehetett jelentkezni. A V-Híd Zrt. 44,8 milliárd, a Dömper Kft. 45,5 milliárd, míg a Strabag Rail Kft. 45,1 milliárd forintos ajánlatot adott.

A V-Híd Zrt. nyert, Mészáros Lőrinc cége építheti a vasutat a MÁV-nak. A Szeged-Szabadka vonalról éppen egy éve írtunk. Akkor már négy éve egyetlen vonat sem közlekedett arra, a MÁV adatai szerint a bezárás előtti években alig háromezren használták. Hat pár vonat zötyögött a két ország között, a Bajáig tartó meghosszabbított felújítást 2012-ben 66 milliárd forintra becsülték.

A Lázár János felügyelte projektnek hivatalosan 2022-re kész kellene lennie.

Alig volt utasa, most több tízmilliárdért újíthatják fel a Szeged-Szabadka vasutat

Négy éve egyetlen vonat sem közlekedik a Szeged-Szabadka vonalon, a MÁV adatai szerint a bezárás előtti években alig háromezren használták. Hat pár vonat zötyögött a két ország között, a Bajáig tartó meghosszabbított felújítást 2012-ben 66 milliárd forintra becsülték. A Lázár János felügyelte projektnek hivatalosan 2022-re kész kellene lennie. [featuredbox text=

A nyertes cég természetesen nem ismeretlen a piacon. A 2015 nyarán alapított V-híd tulajdonosa 2016 decemberétől Sárváry István volt, akiről a Magyar Nemzet 2017-ben megírta, hogy L. Simon László volt kulturális államtitkárnak a bizalmasa.

A Zoom.hu cikke szerint a V-Híd összesen 200 milliárd forintnyi, részben uniós pénzt nyert közbeszerzéseken az elmúlt években konzorciumok tagjaként. Az R-Korddal közösen például a tervezett 69 helyett 75 milliárd forintért újítottak fel egy 31,25 km hosszú vasúti szakaszt Püspökladány és Ebes között, de a szintén megdráguló Kelenföld-Százhalombatta felújítás is a nevükhöz kötődik. Alvállalkozóként szintén érdekeltek a Budapest-Belgrád vasútvonal építésénél.

 

 

A vállalkozás 2018-ban olvadt be a Mészáros és Mészáros Ipari, Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaságba, ami szintén jó hatással volt a bevételek alakulására.

Míg a V-Híd 2016-ban közel 2 milliárd forint bevételt ért el, addig tavaly már 33,8 milliárd volt a forgalma, és 5,8 milliárd forint nyereséget produkált.

A 45 milliárdos megbízás mellett további jó hír a cégnél, hogy 45 méter hosszú vasútépítő szerkezetet vásároltak szeptemberben – erről a Magyar Építők írt. A gépből mindössze három van Európában. A kormányközeli lap elképesztő jövőt jósolt Mészárosnak: mint írták, “a vásárlással immár minden vasútépítési feladat ellátására képes magyar vállalat és társai a következő években csak Magyarországon ötezer milliárd forintnyi vasúti és közúti beruházást végezhetnek el.”

Azt, hogy a szerb oldalon mikor és hogyan kezdődik az építkezés, egyelőre nem tudni. Vasúti forrásaink korábban arra utaltak, a Szeged-Szabadka vasút a Budapest-Belgrád vonal miatt fontos, ugyanis, ha a Budapest-Belgrád vonalon vágányzár lenne, akkor Szeged felé kerülhet a teherforgalom.

Beperli a Külügyminisztériumot a Budapest-Belgrád vasútvonal irataiért Szél Bernadett

A megvalósíthatósági tanulmány nem nyilvános, a Kínai Exim Bankkal kötött hitelszerződést tikosították, a kérdésekre senki sem válaszol érdemben, így alig lehet tudni valamit az ország legnagyobb vasúti beruházásáról. Egy biztos: Mészáros Lőrinc ebből is profitál. Szél Bernadett parlamenti képviselő most pert indított a Külügyminisztérium ellen, hogy nyilvánosságra hozzák az iratokat.

 

Segesvári Csaba

Fotó: Szijjártó Péter és Mészáros Lőrinc a 45 méter hosszú vasútépítő szerkezetet ünnepélyes átadásán. Forrás: a külügyminiszter Facebook oldala 

A cégadatokat az Opten Kft. szolgáltatta. 

Megosztás

Nélküled nincsenek sztorik.

  • Átutalás
  • PayPal
  • Így is támogathatsz

Támogasd a munkánkat banki átutalással. Az adományokat az Átlátszónet Alapítvány számlájára utalhatod. Az utalás közleményébe írd: „Adomány”, köszönjük!

  • Belföld
  • Külföld

Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.

Bankszámlaszám: 12011265-01425189-00100001
Bank neve: Raiffeisen Bank

Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.

IBAN (EUR): HU36120112650142518900400002
IBAN (USD): HU36120112650142518900500009
SWIFT: UBRTHUHB
Bank neve és címe: Raiffeisen Bank
(H-1133 Budapest, Váci út 116-118.)

Támogasd a munkánkat az Átlátszónet Alapítványnak küldött PayPal adománnyal! Köszönjük.

Havi 5400 Ft Havi 3600 Ft Havi 1800 Ft Egyszeri PayPal támogatás
  • ikon

    Bankkártyával az AdjukÖssze.hu oldalon

    Ha van bankkártyád, akkor pár kattintással gyorsan tudsz rendszeres vagy egyszeri támogatást beállítani nekünk az adjukossze.hu oldalán.

  • ikon

    Postai befizetéssel

    Postai befizetéssel is tudsz minket támogatni, amihez „sárga csekket” küldünk. Add meg a postacímedet, és már repül is a csekk.

  • ikon

    Havi előfizetés a Patreonon

    Néző, Szurkoló, B-közép és VIP-páholy kategóriás Átlátszó-előfizetések között válogathatsz a Patreonon.

  • ikon

    Benevity rendszerén keresztül

    Bárhol is dolgozol a világban, ha a munkáltatód lehetőséget ad arra, hogy adott összeget felajánlj egy nonprofit szervezetnek, akkor ne feledd, a Benevity-n keresztül az Átlátszónet Alapítvány is ajánlható.

  • ikon

    SZJA 1% felajánlásával

    Ha az 1 százalékodat az Átlátszó céljaira, projektjeire kívánod felajánlani, a személyi jövedelemadó bevallásodban az Átlátszónet Alapítvány adószámát tüntesd fel: 18516641-1-42