Kartellezés gyanúja miatt nyomoznak egy 280 millió forintos érdi óvoda-közbeszerzés ügyében
Négymillió forintos uniós bírság és 70 millió forintos uniós visszatérítési szankció kiszabása után nyomozás indult a sokat vitatott érdi óvodaépítések...
Tízmilliárdokat kampányol el a kormány, de nem az olvasottsági vagy nézettségi adatok alapján dől el, hogy melyik sajtótermékek kapják a megbízásokat.
Előzmények
Bedöglött a trójai faló: ezt hozta a Liberális Párt 17 milliós kvótakampánya
Augusztusban 1,7 milliárd forintot költöttünk a kvótakampányra és kormányközeli sajtóra
Kiszámoltuk a kvótakampány teljes állami költségét: 17 milliárd forintot vertünk el
Csetényi üzlettársa kaszált a kvótakampány rádióreklámjaival
A nyomtatott sajtóban a Mediaworks profitált a legtöbbet a kvótakampányból
A kormányzati tájékoztató kampány milliárdjai – titkolják, hogy hova megy a közpénz
Kvótamenekültenként több mint 7 évnyi ellátás árát költöttük gyűlöletkampányra
Miközben a kvótakampánnyal kapcsolatos kiadásokat számoltuk, felfigyeltünk egy fontos dologra a Miniszterelnöki Kabinetiroda és a Csetényi-cégek között kötött szerződésekben. Két általunk kikért szerződés mellékletében is szerepel ugyanis az alábbi szöveg:
„A Vállalkozó a kommunikációs stratégiával összhangban, az integrált kommunikációs feladatokkal összeegyeztetve kell ellátnia a médiatervezési és vásárlási feladatokat.
Kiemelt fontosságú szempont a feladat ellátásakor a leghatékonyabb elérés és költséghatékony megoldás javaslata és megvalósítása.
A médiatervet kutatási adatokat is magában foglaló médiastratégiával kell alátámasztania, amely kitér a Megrendelő célcsoportjainak médiafogyasztási szokásaira, a javasolt médiatípusok előnyeinek és hátrányainak bemutatására, és mindezek összességeként javaslattételre, amely az adott kommunikációs üzenet továbbítására leginkább alkalmas médiatípusokra és csatornákra, azok összehangolására vonatkozik.”
Arra gondoltunk, hogy talán ezekben a médiastratégiákban lesznek majd adatok a kormányközeli sajtótermékek olvasottságáról/látogatottságáról, azokat ugyanis nem mérik hivatalosan. Sem a Magyar Hírlapot, sem a Magyar Időket, sem a Lokált, sem a magyaridok.hu-t, sem pedig a 888.hu-t.
Kapcsolódó cikkünk:
Néhány adat arról, hogy a kormányközeli médiát hogyan tartja el a “piac”
Kikértük tehát közadatigénylésben a Miniszterelnöki Kabinetirodától az említett médiastratégiákat, hogy lássuk, mi alapján hirdetnek ott, ahol. A propagandaminisztérium meg is küldte a kért dokumentumokat, azonban nem lettünk okosabbak.
Összesen ötféle médiastratégiát kaptunk:
– Gazdaságélénkítő eredmények 1 (PDF, 3 oldal)– Betelepítési kvóta (PDF, 3 oldal)
– Gazdaságélénkítő eredmények (PDF, 9 oldal)
– Népszavazás2016/ Tudta? (PDF, 11 oldal)
– Népszavazás2016/ Üzenjünk Brüsszelnek (PDF, 11 oldal)
Olvasottsági és/vagy látogatottsági adatok egyikben sincsenek.
Mindegyik egy TGI Hungary-kutatásra és egy Nielsen-közönségmérésre hivatkozva azt ecseteli, hogy miért érdemes tévében, rádióban, közterületen, újságokban és interneten hirdetni. Meglepetés: azért, mert ezeket látja a lakosság.
A Tudta?- és az Üzenjünk-kampány médiastratégiájában egyáltalán nincsenek nevesítve azok a médiumok, ahol a hirdetések megjelentek. A 2015. december és 2016. január között futott, „Betelepítési kvóta” névre hallgató kampány médiastratégiájában ugyan már szerepelnek a kampányba bevonni kívánt tévécsatornák, rádiók, újságok, és online portálok nevei, de mindenféle komoly indoklás (olvasottság, látogatottság) nélkül. Mindössze egy saccolt adatot olvashatunk a dokumentumban:
„Az online kampánnyal 13,5 millió AV érhető el előzetes becslés alapján.”
Ha tetszett a cikk
Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszó munkáját havi 1000 forinttal! Függetlenségünk záloga a közösségi finanszírozás.
Négymillió forintos uniós bírság és 70 millió forintos uniós visszatérítési szankció kiszabása után nyomozás indult a sokat vitatott érdi óvodaépítések...
A minap írtunk arról, hogy a megjelent ellenzéki programvázlatban a romák helyzetével foglalkozó részt sikerült egy gazdag indiai családról készült,...
Komposztáló üzemet akart építeni Pátyon Soltész Miklós államtitkár fiának cége, de végül a fideszes polgármester jegyzője akadályozta meg a beruházás...
Telex: Mostantól akár hatszor annyi idő alatt adja ki az állam a közérdekű adatokat Mostantól 15 nap helyett újra 45 napjuk,...