Kartellezés gyanúja miatt nyomoznak egy 280 millió forintos érdi óvoda-közbeszerzés ügyében
Négymillió forintos uniós bírság és 70 millió forintos uniós visszatérítési szankció kiszabása után nyomozás indult a sokat vitatott érdi óvodaépítések...
Tízmilliárdokat kampányol el a kormány, de nem az olvasottsági vagy nézettségi adatok alapján dől el, hogy melyik sajtótermékek kapják a megbízásokat.
Előzmények
Bedöglött a trójai faló: ezt hozta a Liberális Párt 17 milliós kvótakampánya
Augusztusban 1,7 milliárd forintot költöttünk a kvótakampányra és kormányközeli sajtóra
Kiszámoltuk a kvótakampány teljes állami költségét: 17 milliárd forintot vertünk el
Csetényi üzlettársa kaszált a kvótakampány rádióreklámjaival
A nyomtatott sajtóban a Mediaworks profitált a legtöbbet a kvótakampányból
A kormányzati tájékoztató kampány milliárdjai – titkolják, hogy hova megy a közpénz
Kvótamenekültenként több mint 7 évnyi ellátás árát költöttük gyűlöletkampányra
Miközben a kvótakampánnyal kapcsolatos kiadásokat számoltuk, felfigyeltünk egy fontos dologra a Miniszterelnöki Kabinetiroda és a Csetényi-cégek között kötött szerződésekben. Két általunk kikért szerződés mellékletében is szerepel ugyanis az alábbi szöveg:
„A Vállalkozó a kommunikációs stratégiával összhangban, az integrált kommunikációs feladatokkal összeegyeztetve kell ellátnia a médiatervezési és vásárlási feladatokat.
Kiemelt fontosságú szempont a feladat ellátásakor a leghatékonyabb elérés és költséghatékony megoldás javaslata és megvalósítása.
A médiatervet kutatási adatokat is magában foglaló médiastratégiával kell alátámasztania, amely kitér a Megrendelő célcsoportjainak médiafogyasztási szokásaira, a javasolt médiatípusok előnyeinek és hátrányainak bemutatására, és mindezek összességeként javaslattételre, amely az adott kommunikációs üzenet továbbítására leginkább alkalmas médiatípusokra és csatornákra, azok összehangolására vonatkozik.”
Arra gondoltunk, hogy talán ezekben a médiastratégiákban lesznek majd adatok a kormányközeli sajtótermékek olvasottságáról/látogatottságáról, azokat ugyanis nem mérik hivatalosan. Sem a Magyar Hírlapot, sem a Magyar Időket, sem a Lokált, sem a magyaridok.hu-t, sem pedig a 888.hu-t.
Kapcsolódó cikkünk:
Néhány adat arról, hogy a kormányközeli médiát hogyan tartja el a “piac”
Kikértük tehát közadatigénylésben a Miniszterelnöki Kabinetirodától az említett médiastratégiákat, hogy lássuk, mi alapján hirdetnek ott, ahol. A propagandaminisztérium meg is küldte a kért dokumentumokat, azonban nem lettünk okosabbak.
Összesen ötféle médiastratégiát kaptunk:
– Gazdaságélénkítő eredmények 1 (PDF, 3 oldal)– Betelepítési kvóta (PDF, 3 oldal)
– Gazdaságélénkítő eredmények (PDF, 9 oldal)
– Népszavazás2016/ Tudta? (PDF, 11 oldal)
– Népszavazás2016/ Üzenjünk Brüsszelnek (PDF, 11 oldal)
Olvasottsági és/vagy látogatottsági adatok egyikben sincsenek.
Mindegyik egy TGI Hungary-kutatásra és egy Nielsen-közönségmérésre hivatkozva azt ecseteli, hogy miért érdemes tévében, rádióban, közterületen, újságokban és interneten hirdetni. Meglepetés: azért, mert ezeket látja a lakosság.
A Tudta?- és az Üzenjünk-kampány médiastratégiájában egyáltalán nincsenek nevesítve azok a médiumok, ahol a hirdetések megjelentek. A 2015. december és 2016. január között futott, „Betelepítési kvóta” névre hallgató kampány médiastratégiájában ugyan már szerepelnek a kampányba bevonni kívánt tévécsatornák, rádiók, újságok, és online portálok nevei, de mindenféle komoly indoklás (olvasottság, látogatottság) nélkül. Mindössze egy saccolt adatot olvashatunk a dokumentumban:
„Az online kampánnyal 13,5 millió AV érhető el előzetes becslés alapján.”
Ha tetszett a cikk
Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszó munkáját havi 1000 forinttal! Függetlenségünk záloga a közösségi finanszírozás.
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
Bankszámlaszám: 12011265-01425189-00100001
Bank neve: Raiffeisen Bank
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
IBAN (EUR): HU36120112650142518900400002
IBAN (USD): HU36120112650142518900500009
SWIFT: UBRTHUHB
Bank neve és címe: Raiffeisen Bank
(H-1133 Budapest, Váci út 116-118.)
Támogasd a munkánkat az Átlátszónet Alapítványnak küldött PayPal adománnyal! Köszönjük.
Havi 5400 Ft Havi 3600 Ft Havi 1800 Ft Egyszeri PayPal támogatásNégymillió forintos uniós bírság és 70 millió forintos uniós visszatérítési szankció kiszabása után nyomozás indult a sokat vitatott érdi óvodaépítések...
A minap írtunk arról, hogy a megjelent ellenzéki programvázlatban a romák helyzetével foglalkozó részt sikerült egy gazdag indiai családról készült,...
Komposztáló üzemet akart építeni Pátyon Soltész Miklós államtitkár fiának cége, de végül a fideszes polgármester jegyzője akadályozta meg a beruházás...
Telex: Mostantól akár hatszor annyi idő alatt adja ki az állam a közérdekű adatokat Mostantól 15 nap helyett újra 45 napjuk,...
Támogasd a munkánkat banki átutalással. Az adományokat az Átlátszónet Alapítvány számlájára utalhatod. Az utalás közleményébe írd: „Adomány”, köszönjük!