médiaszereplés

A Mészáros M1 legújabb sikerének hátteréről beszélt az RTL híradójában Katus Eszter

Cikkeink alapján az RTL híradója is beszámolt arról a módszerről, amelyekkel az állami vállalatok látszólag „megnyeretik” a tendereket egy kiválasztott céggel. Bár ezúttal a Mészáros M1 Kft. azért győzött, mert a legolcsóbb ajánlatot adta, a versenytorzító pontozás miatt a társaság akkor is befutó lett volna, ha drágább ajánlatot ad, mint a másik, érvényes ajánlatot benyújtó társaság.

Ahogy azt a napokban megírtuk, személygépjármű flotta beszerzésére írt ki közbeszerzési eljárást a Magyar Közút Nonprofit Zrt. tavaly szeptemberben. Az állami cégnek összesen 102 db gépjárműre volt szüksége. A tendernek most lett eredménye: eszerint a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Mészáros M1 Kft. nyert 1,4 milliárd forintos ajánlattal.

A közútkezelő azonban olyan aránytalan pontozási rendszert alkalmazott, hogy a Mészáros M1 még akkor is nyert volna, ha jóval drágább, 1,8 milliárdos ajánlatot ad. Ha ugyanis valaki 1 és 15 nap között vállalta az autók leszállítását, az 100 pontot kapott az értékelés során. Aki viszont 16 és 30 nap alatt, az már csak 20 pontot – mondta el az RTL január 17-i híradójában a tenderről szóló cikkünk szerzője, Katus Eszter.

Az adás itt megnézhető.

Korábban már vizsgáltuk a Mészáros M1 Kft. által elnyert tendereket, és azt állapítottuk meg, hogy a cég gyakran nyer azzal, hogy a kiíró felülpontozza az extra rövid szállítási időket, amelyeket a cég el is vállal. Így behozhatatlan előnyre tesz szert a versenytársakkal szemben, és olykor drágább ajánlattal is elnyeri a megbízást.

Ahogy azt az RTL-nek Ligeti Miklós, a Transparency International Magyarország jogi igazgatója elmondta, szerintük ez akkor lehetséges, ha a cég már eleve rendelkezik az eljárásban keresett gépjárművekkel.

Címlapkép: RTL híradó

Megosztás