![Drone](https://atlatszo.hu/wp-content/uploads/2025/02/drone-300x180.png)
Ismét támadják az olajfinomítókat az ukránok, ez illik Trump stratégiájába
Az orosz olajexport került célkeresztbe, nemcsak az ukrán dróncsapások során, de a frissen szigorított amerikai szankciók következtében is.
Soha ennyit nem késtek a vonatok a MÁV legfrissebb statisztikái szerint, pedig mindent megtesznek, hogy elrejtsék a színvonal zuhanásáról tanúskodó számokat. A késésekkel párhuzamosan vált egyre gyakoribbá az a gyakorlat is, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium, illetve a MÁV-Volán-csoport visszatartja a közérdekű adatokat.
Eltüntették az eddig nyilvános Személyszállító Vonatok Összeállítási Rendje (SZVÖR) nevű dokumentumot a MÁV felületeiről, és kevésbé informatív adatokat tesznek közzé a menetrendtartásról. Ez már a kudarc beismerése? – többek között erre a kérdésre keresték a választ az Átlátszó újságírói – Tálos Lőrinc és Segesvári Csaba – Király Bencével, a Közlekedő Tömeg civil szervezet elnökségi tagjával a legújabb podcastunkban.
Az egyórás adás főbb témái a következők voltak:
• 2024 első félévéig az Építési és Közlekedési Minisztérium alá tartozó cégek 75-80 százalékos arányban válaszoltak érdemben a közérdekű adatkérésekre. Tavaly nyár végén ez az arány átfordult, mindössze 20 százalékra válaszolnak, a többit elutasítják. (2:10)
• Mi köze van Lázár Jánosnak ahhoz, hogy a közérdekű adatokat újabban „döntéselőkészítésre” hivatkozva tartják vissza? (3:30)
• Mennyivel fordítanak kevesebbet a MÁV-ra, mint az elmúlt években? (8:44)
• Az Országgyűlés előtt a személyszállítási törvény módosítása. Tényleg olyan vonalbezárások jönnek, mint 2010 előtt? (12:00)
• Miért tagadta meg a választ a személyszállító vasúti járművek állapotára, a járműhiány miatt lemondott vonatokra és a sebességkorlátozásokra vonatkozó kérdésekre a MÁV? (15:27)
• Miért rossz a SZVÖRtelenítés? Mi az a Személyszállító Vonatok Összeállítási Rendje (SZVÖR), és miért fontos az utasoknak is, hogy nyilvános legyen? (21:50)
• Miért titkolják, hogy hány V43-as, „Szili” van még forgalomban és mi köze ennek a számnak a késésekhez? Tényleg kohószökevények húzzák az InterCityket? (27:37)
• Hogyan omlott össze a dél-balatoni vasútvonal, ha nemrég újították fel? (32:36)
• De most tényleg az is titok, hogy hol járnak klimatizált vonatok? (38:15)
• Lázár Jánosnak pechje van? (43:25)
• Kik dolgoznak a MÁV helyett, és hol található meg újra, hogy merre milyen vonatok járnak?(51:25)
• Nyilvánosak-e a pályaudvarok eladására beadott pályázatok, és ha nem, miért nem? (53:35)
• Mennyit ér Lázár János „közlekedési alkotmánya”? (59:05)
A teljes adás meghallgatható Youtube-on, Soundcloudon, Spotifyon, Google Podcasten, Player.fm-en és további helyeken.
SHOWNOTES:
Korábbi podcastok: https://atlatszo.hu/category/podcast/
A Közlekedő Tömeg Facebook-oldala: https://www.facebook.com/kozlekedotomeg
Segesvári Csaba cikkei: https://atlatszo.hu/szerzo/segesvaricsaba/
Tálos Lőrinc cikkei: https://atlatszo.hu/szerzo/lorinx/
Lázár minisztériuma 10 évig titkolná, hogy miért építik a 294 milliárdos mohácsi hidat
https://atlatszo.hu/orszagszerte/2024/11/11/lazar-miniszteriuma-10-evig-titkolna-hogy-miert-epitik-a-294-milliardos-mohacsi-hidat/
Amikor nem a pénz hiányzik: szándékosan verik szét a vidéki vasútvonalakat? https://atlatszo.hu/orszagszerte/2024/10/22/amikor-nem-a-penz-hianyzik-szandekosan-verik-szet-a-videki-vasutvonalakat/
Komló-Dombóvár vasútvonal: a Fidesz adta, a Fidesz elvette
https://atlatszo.hu/orszagszerte/2024/12/10/komlo-dombovar-vasutvonal-a-fidesz-adta-a-fidesz-elvette/
Csak 2-3 perccel lettek gyorsabbak a vonatok a 160 milliárdból felújított Budapest-Hatvan vonalon
https://atlatszo.hu/kozpenz/2024/12/13/csak-2-3-perccel-lettek-gyorsabbak-a-vonatok-a-160-milliardbol-felujitott-budapest-hatvan-vonalon/
Lázár János minisztériuma szerint nincsenek bezárt vasútvonalak, így nincsenek róluk adatok sem
https://atlatszo.hu/kozadat/2023/10/03/lazar-janos-miniszteriuma-szerint-nincsenek-bezart-vasutvonalak-igy-nincsenek-roluk-adatok-sem/
Az Átlátszó Facebook-oldala: www.facebook.com/atlatszo.hu/
Az Átlátszó Instagram-oldala: www.instagram.com/atlatszo/?hl=hu
Az Átlátszó Twitter-oldala: twitter.com/atlatszo
Az Átlátszó YouTube-oldala: www.youtube.com/c/Atlatszovideo
Az Átlátszó Tumblr-oldala: atlatszo.tumblr.com
Bankszámlaszám: 12011265-01425189-00100001
Bank neve: Raiffeisen Bank
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
IBAN (EUR): HU36120112650142518900400002
IBAN (USD): HU36120112650142518900500009
SWIFT: UBRTHUHB
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
Bank neve és címe: Raiffeisen Bank
(H-1133 Budapest, Váci út 116-118.)
Támogasd a munkánkat az Átlátszónet Alapítványnak küldött PayPal adománnyal! Köszönjük.
Ha az 1 százalékodat az Átlátszó céljaira, projektjeire kívánod felajánlani, a személyi jövedelemadó bevallásodban az Átlátszónet Alapítvány adószámát tüntesd fel: 18516641-1-42
Az orosz olajexport került célkeresztbe, nemcsak az ukrán dróncsapások során, de a frissen szigorított amerikai szankciók következtében is.
A V-Híd mellett az Adept Enviro is a rákosrendezői projekt vesztesei között van, ami egy, a Mészáros ügyvédjéhez köthető magántőkealapé.
Infografikákon mutatjuk, hogy mikor mekkora összegeket mire ítéltek oda, és mely pályázók kapták a legtöbbet. Kilenc település egy forint EU-s pénzt sem kapott az elmúlt 20 évben.
Zavaró ipari üzemek és több sávos autóút ügyében sikerült változtatást elérni a lakosok kitartó tiltakozásának és az őket képviselő helyi politikusoknak köszönhetően.
Támogasd a munkánkat banki átutalással. Az adományokat az Átlátszónet Alapítvány számlájára utalhatod. Az utalás közleményébe írd: „Adomány”, köszönjük!