Ahogy azt február közepén megírtuk, a kormányközeli New Land Media és a Media Dynamics Kft. lett a befutó a Nemzeti Kommunikációs Hivatal médiaügynökségi és kutatási feladatok ellátására kiírt tenderén. Akkor még nem voltak ismertek a számok, most azonban kiderült, pontosan mennyi közpénzt szán a marketinges feladatokra a kormány: a keretmegállapodás értéke 24 milliárd forint.
Közbeszerzési eljárást írt ki december 24-én a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) a Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt. és a Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. részére médiaügynökségi és kutatási feladatok ellátására. A kormány a következő feladatokra keresett vállalkozókat: „Magyarország turisztikai célú népszerűsítése, a külföldről beutazó turizmus erősítése, magasabb státuszú utazók, valamint a belföldi lakosság megszólítása, a magyar turisztikai szolgáltatások fejlődésének kommunikálása a megfelelő célcsoportok felé”.
A kommunikációs kampányokat nemcsak lebonyolítani, de mérni és értékelni is kell, továbbá el kell látni a hazai közterületi megjelenések nyomdai gyártási feladatait, és kutatni is kell. Az NKOH évente legalább 6 db komplex kampánnyal számol, amelyből kettő belföldön, négy pedig külföldön zajlana.
A tervezett külföldi helyszínek: Amerikai Egyesült Államok, Kína, Koreai Köztársaság, Egyesült Királyság, Németország, Olaszország, Spanyolország, Svédország, Dánia, Norvégia, Finnország, Franciaország, Izrael, Ausztria, Románia, Lengyelország, Csehország, Szlovákia és Szerbia. Egyéb potenciális régiók/célországok lehetnek: Japán, Törökország, Svájc, Írország, India, Ausztrália, Mexikó, Brazília, Öböl-menti országok, Benelux államok és Horvátország.
Február közepén az EKR-be feltöltött dokumentumokból kiderült, hogy a keretmegállapodást a Media Dynamics Kft. és a New Land Media Reklám, Szolgáltató és Kereskedelmi Kft. nyerte (alvállalkozóként bevonva a Századvég Közéleti Tudásközpont Alapítványt), miután a másik ajánlattevőt, a bormarketingért felelős kormánybiztos Rókusfalvy Pál érdekeltségét, a Roxer Kommunikációs Ügynökség Kft.-t kizárták. Azt viszont nem lehetett tudni, pontosan milyen összegről szól majd a szerződés.
Most közzétették a hivatalos eredménytájékoztatót, amely alapján
a megbízás összesen 24 milliárd forint értékű lesz.
A két cég nem először kapja meg ezt a feladatot. 2019-ben például tízmilliárd forintos állami keretszerződés keretében népszerűsíthették Magyarországot.
Akkor a cégeknek évi 9 átfogó kampányt kellett megvalósítaniuk, azokból hatot külföldön. Egy kampány minimum négy, maximum nyolc hétig tartott. Az európai országok nagy része mellett kiemelt fókuszként szerepelt a kampányokban Izrael, Kína, Oroszország, Amerikai Egyesült Államok és Kanada.
A tenderen indult még a Wavemaker Hungary Kft. is, de őket kizárták.
Majd 2021-ben is ők lettek a befutók, akkor 12 milliárdos megbízást kaptak. Abban az évben senki más nem tett ajánlatot, így a New Land Media és a Media Dynamics Kft. könnyedén nyert.
Évek óta mindent visznek
Ahogy arról lapunk már többször is beszámolt, az 1979-es születésű Balásy Gyula 2004-ben alapította meg a Lounge Design Kft.-t, és már 2005-ben, az első nemzeti konzultáció idején dolgozott a Fidesznek. 2009-ben a józsefvárosi időközi választásokon az ő cége felelt Kocsis Máté kampányáért, majd a 2010-es önkormányzati választásokon már több városban is segítette a pártot. A Fidesz 2010-es országgyűlési választási győzelme után Balásy cégei folyamatos nyertesei lettek a kormányzati reklámmegrendeléseknek.
2018-tól kezdődően a New Land Media és a Lounge Design monopolhelyzetbe került az állami kommunikációs piacon.
Az ő nevükhöz fűződik a kék plakátos kampányok lebonyolítása is, amelyekre 2016 és 2022 között összesen 197 milliárd forint közpénzt költött el a kormány.
A két cég bevételeinek jelentős része főként a Rogán Antal felügyelte Nemzeti Kommunikációs Hivatal megbízásaiból származik. Hogy ezek a tenderek hogyan zajlanak, arról tavaly írtunk részletesen, de nemrég a K-Monitor is bemutatta, hogyan éget el évente tízmilliárdokat a kormány a két cégen keresztül, miután kiperelték a Nemzeti Kommunikációs Hivatal rendezvényszervezési keretmegállapodását.
Támogasd a munkánkat banki átutalással. Az adományokat az Átlátszónet Alapítvány számlájára utalhatod. Az utalás közleményébe írd: „Adomány”, köszönjük!
Belföld
Külföld
Bankszámlaszám: 12011265-01425189-00100001 Bank neve: Raiffeisen Bank
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
Ha az 1 százalékodat az Átlátszó céljaira, projektjeire kívánod felajánlani, a személyi jövedelemadó bevallásodban az Átlátszónet Alapítvány adószámát tüntesd fel: 18516641-1-42
Támogasd a munkánkat 10 ezer forint adománnyal, mi pedig megajándékozunk egy pólóval. Katt a részletekért.
Üvegvisszaváltással
Támogasd a munkánkat palackvisszaváltással, kattints az üvegvisszaváltós oldalra, mentsd el a kódunkat, és használd azt a Repontoknál!
Bankkártyával az AdjukÖssze.hu oldalon
Ha van bankkártyád, akkor pár kattintással gyorsan tudsz rendszeres vagy egyszeri támogatást beállítani nekünk az adjukossze.hu oldalán.
Postai befizetéssel
Postai befizetéssel is tudsz minket támogatni, amihez „sárga csekket” küldünk. Add meg a postacímedet, és már repül is a csekk.
Havi előfizetés a Patreonon
Néző, Szurkoló, B-közép és VIP-páholy kategóriás Átlátszó-előfizetések között válogathatsz a Patreonon.
Benevity rendszerén keresztül
Bárhol is dolgozol a világban, ha a munkáltatód lehetőséget ad arra, hogy adott összeget felajánlj egy nonprofit szervezetnek, akkor ne feledd, a Benevity-n keresztül az Átlátszónet Alapítvány is ajánlható.
SZJA 1% felajánlásával
Ha az 1 százalékodat az Átlátszó céljaira, projektjeire kívánod felajánlani, a személyi jövedelemadó bevallásodban az Átlátszónet Alapítvány adószámát tüntesd fel: 18516641-1-42
A Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem 48 hónapon keresztül összesen 84,5 millió forintot fizet majd a felcsúti milliárdos Mészáros M1 Autókereskedő Kft.-jének.
Támogasd a munkánkat banki átutalással. Az adományokat az Átlátszónet Alapítvány számlájára utalhatod. Az utalás közleményébe írd: „Adomány”, köszönjük!