Továbbra sem adja ki a Rogán apósát érintő közérdekű adatokat az Agrárminisztérium
Perjogi trükkökkel húzza az időt az Agrárminisztérium, hogy a jogerős ítélet ellenére se kelljen kiadnia a Rogán-após cégét érintő közérdekű adatokat.
2019-ben 10784, 2020-ban 7336, míg 2021-ben 3224 darab bírságot szabtak ki a Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer alapján, vagyis a 25 milliárdos beruházás továbbra is alig hoz a költségvetésnek. Ez viszont jó hír is, hiszen eszerint a fuvarozók nem rongálják a magyar utakat. Összehasonlításképp: a gyorshajtó sofőröket szelektáló VÉDA 14,5 milliárdba került, és három év alatt 81 milliárd forintnyi bírságot szabott ki.
„Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer: lezárult a felkészülési időszak” – ez a 2018-as bejegyzés a legfrissebb hír a tengelysulymeres.hu oldalon. A tengelysúlymérés (TSM) a honlap szerint azért épült ki, hogy kiszűrjék a túlsúlyos járműveket, és így azok ne rongálják az utakat.
A TSM-ről 2019-ben megírtuk, hogy több mint 25 milliárd forintot költött el a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. a teherautók tengelysúlymérő hálózatára, a tesztidőszakban csak az üzemeltetés több mint 127 milliót emésztett fel. Akkor az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) Hadházy Ákos képviselő kérdésére árult el részleteket a működésről, a mi közadatigénylésünkre nem válaszoltak.
De az kiderült, hogy 2018 júniusa és 2019 márciusa között 1923 szabálytalan járművet kaptak el. Évekre lebontva ez úgy néz ki, hogy 2018-ban a fél év alatt 1293 szabálytalankodó lett meg, ebből 468-an figyelmeztetést kaptak. Közigazgatási bírság – objektív felelősség alapján – 825 tulajdonosnak/üzembentartónak érkezett, 62,6 millió forint értékben – vagyis egy-egy túlsúlyos vagy más módon szabálytalan kamionos alkalmanként átlagosan 75 ezer forintos bírságot kapott. 2019-ben az adatkérésig 630 esetben összesen 43,2 millió forint bírságot osztottak ki.
Nemzeti Tengelysúlymérő: 25 milliárdos beruházás, minimális bírságok | atlatszo.hu
Több mint 25 milliárd forintot költött el a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. a teherautók tengelysúlymérő hálózatára, a teszt időszakban csak az üzemeltetés több mint 127 milliót emésztett fel. Az ITM 3 hónapon keresztül nem válaszolt az Átlászó megkeresésre, ám Hadházy Ákos közadat-igénylését már nem utasították el.
Úgy tűnik, utána megszaporodtak a bírságok – ez már az újabb közadatigénylésünkből derül ki. A minisztérium ugyan először azt írta, hogy 15 nap haladékot kér, mivel „az adatigénylés jelentős terjedelmű, illetve nagyszámú adatra vonatkozik, vagy az adatigénylés teljesítése a közfeladatot ellátó szerv alaptevékenységének ellátásához szükséges munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár”,
majd 30 nap után egy másfél soros választ küldtek.
Eszerint „2019-ben 10784 db, 2020-ban 7336 db, míg 2021-ben 3224 db bírság került kiszabásra”. Azt is írták, míg 2019-ben ben 993,85 millió forint, 2020-ban 658 millió forint, 2021-ben 271,45 millió forint volt a bírság összege – közölte a Technológiai és Ipari Minisztérium.
A rendszer kiépítésére 2016-ban írtak ki közbeszerzést nettó 20 milliárd forintért, az alábbiakra:
2018-ban a határidőket módosították. Az akkori közbeszerzési értesítő szerint az „Üzemeltetési Támogatási Időszakot ismételten meghosszabbítják, és a 2018. november 01.-től 2019. február 28-ig terjedő időszakra is kiterjesztik”. 2018 májusában újabb közbeszerzést írtak ki, ezúttal TSM rendszerüzemeltetés külső szakértői támogatásra. Ezt a szerződést 2021 júliusáig meghosszabbították, a végösszeg így nettó 3,7 milliárd forint lett.
Végül 2021 októberében újra nőtt a szerződés összege, immár nettó 5,5 milliárd forintra.
A szerződés 24 hónapra, vagyis 2 évre szól(t). Ehhez képest ennyi idő alatt (2020-ban és 2021-ben) mindössze 929 millió forint bevételt hozott a rendszer.
Az eredeti kiírás egyik győztesről, az i-Cell Zrt.-ről megírtuk, hogy a cég korábban is nyert már hasonló nagy összegű állami megbízásokat. Az ARH Informatikai Zrt.-vel közösen vihették 2013-ban a HU-GO elektronikus útdíjrendszer kiépítésére kiírt 17,8 milliárdos közbeszerzést, majd 2014-ben az ORFK hatmilliárdos traffipax-tenderét, és az i-Cell Zrt. készítette az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszert (EKAER) is.
Jön a Nemzeti Tengelysúly-ellenőrző Hálózat, és csak 20 milliárdba fog kerülni | atlatszo.hu
Közel 20 milliárd forintért építhet ki 89 mérőhelyet és a kapcsolódó informatikai infrastruktúrát az i-Cell Mobilsoft Zrt. és a Reaszfalt Kft. konzorciuma.
Az i-Cell Zrt. ingatlanban is utazik, méghozzá ebben az ágazatban a cég Mészáros Lőrinc üzlettársa a Forbes szerint. De máshol is van közös üzlet: a 24.hu írta meg, hogy közösen nyertek el egy 58 milliárdos közbeszerzést: az R-Kord és az I-Cell Mobilsoft Zrt. építheti ki a MÁV vasúti rádiókommunikációs rendszerét (GSM-R).
Tengelysúlymérő országszerte 89 helyen épült, egyik az M43-as autópályánál. Erről júniusban megírtuk, hogy 2 év után megint javítani kell.
2 év után megint javítani kell a 715 milliós kéthalmi mérőállomást | atlatszo.hu
A kéthalmi mérőállomás a 34 mérőállomásból álló országos úthálózatvédelmi rendszer kiemelt eleme, amely hazánk fő tranzitútvonalán helyezkedik el az M43-as autópályán a román-magyar határhoz közel. Itt lehetne kiszűrni a túlsúlyos kamionokat – csak épp hónapok óta nem működik.
Míg a 25 milliárdos TSM alig mutat eredményt a költségvetés felé, addig a civil versenyzőket bírságoló VÉDA ennél jobban teljesít. A vezess.hu cikke szerint összesen 515 028 darab gyorshajtásos bírságot állított ki a rendőrség 2021-ben. Ez 17 százalékos csökkenés a 2020-as számhoz képest, ugyanakkor továbbra is rendkívül magas adat. A portál szerint
a száguldozókra kiszabott bírság 16,2 milliárd forint volt 2021-ben.
A VÉDA 2016-ban indult és 14,5 milliárd forintba került. Csak 2018–2021 között 81 milliárd forintnyi bírságot szabott ki a rendszer.
Segesvári Csaba
Nyitókép: A tengelysúlymérő berendezés illusztrálása a tengelysulymeres.hu oldalon
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
Bankszámlaszám: 12011265-01425189-00100001
Bank neve: Raiffeisen Bank
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
IBAN (EUR): HU36120112650142518900400002
IBAN (USD): HU36120112650142518900500009
SWIFT: UBRTHUHB
Bank neve és címe: Raiffeisen Bank
(H-1133 Budapest, Váci út 116-118.)
Támogasd a munkánkat az Átlátszónet Alapítványnak küldött PayPal adománnyal! Köszönjük.
Havi 5400 Ft Havi 3600 Ft Havi 1800 Ft Egyszeri PayPal támogatásPerjogi trükkökkel húzza az időt az Agrárminisztérium, hogy a jogerős ítélet ellenére se kelljen kiadnia a Rogán-após cégét érintő közérdekű adatokat.
Az építési és beruházási miniszter szerint Ausztriában hosszú évek óta folynak hasonló építkezések, és becsatolt néhány elrettentőnek szánt fotót.
A Roe v Wade döntés érvénytelenítésével szigorodott az amerikai abortuszszabályozás, de világszerte az enyhülés volt jellemző az elmúlt években.
A volt alpolgármester most azt állítja: a szó jogi és köznapi értelmében sem rokona az érdi közbeszerzéseken tündöklő építőcég tulajdonosának.
Támogasd a munkánkat banki átutalással. Az adományokat az Átlátszónet Alapítvány számlájára utalhatod. Az utalás közleményébe írd: „Adomány”, köszönjük!