közbeszerzés

A fiatalok által alig olvasott napilapokban, sms-ben és kormányközeli oldalakon vadászik leendő hallgatóira az SZTE

Nettó 58 millió forintért hirdeti magát 20 hónapon át a Szegedi Tudományegyetem, a közbeszerzésre a MyAd Kft. adott érvényes ajánlatot. A nyertes feladata többek között PR cikkek és videók szervezése lesz. A közzétett kommunikációs terv alapján az intézmény főként kormányközeli portáloknál, rádióknál és megyei napilapokban hirdet, miközben felmérések kimutatták: a 18–24 éves korosztály nem lelkesedik különösebben a nyomtatott sajtóért.

„Az egyetemek közti nagy verseny és a potenciálisan felvehető hallgatói létszám folyamatos csökkenése miatt Megrendelő médiakampányokat kíván megvalósítani intézménye és annak képzései népszerűsítésének érdekében a különböző rendelkezésre álló felületeken (online, offline médiumok, valamint közösségi médiaplatformokon) mind a magyar, mind a külföldi felvételizők számára” – ezzel indokolja szerződését a Szegedi Tudományegyetem. A kommunikációs tendert a MyAd Kft. nyerte.

A győztes feladata lesz:

  • rádiószpotok gyártása országos és helyi rádióknak;
  • kommunikációs kampányüzenetek nyomtatott sajtó (print) megjelenítése megyei lapokban, kereskedelmi sajtóhirdetésekkel, PR cikkekkel, interjúkkal és natív cikkekkel;
  • online hirdetési felületek vásárlása (banner, szöveges hirdetés, PR cikk, natív cikk);
  • Csoportos SMS küldés a meglévő felvi.hu-s adatbázisra (7000 fő regisztrált felvételiző);
  • Facebook (FB), Instagram (Insta), Google Ads (Google Display és Search), YouTube (YT) kampány.

Mindezt 20 hónapra, legfeljebb nettó 58 815 450 forintért. A szerződéshez csatolt lista szerint 2022. második negyedévében 6 hét alatt 5,9 millió forintot terveznek költeni az alábbi termékeknél:

  • delmagyar.hu, Petőfi népe online, Békés Megyei Hírlap online, Index.hu, Velvet.hu, Totalcar.hu, Napi.hu, Divany.hu, femina.hu, 24.hu, Hirstart.hu, Vezess.hu, Startlap.hu, Startlapjatekok.hu, Citromail.hu, Lap.hu, Felvi.hu, Gong rádió, Rádió 1 Budapest, Rádió 1 Szeged, Rádió 1 Békéscsaba.

Tulajdonosát tektintve a felsorolásból a 24.hu tekinthető nem kormányközeli portálnak.

SMS-re és Pont Ott Partyra több mint 800 ezer forint mehet majd el. A III. negyedévben a felsoroltakon túl a KESMA-tag Délmagyarországban, a Petőfi Népében és a Békés Megyei Hírlapban is hirdetnek, a teljes keret 4,7 millió forint. 2023 év elején a felvételi kampányban közel 23 milliót költenek. A lista itt a HVG-vel bővül, a felvi.hu-val, a kozepiskola.hu-val, de hirdetnek a Petőfi Rádión és a Centrál Média online lapjaiban is.

A szerződés szerint a hirdetésekkel az alábbi a célcsoportokat célozzák meg:

  • alap- és osztatlan képzésekre potenciálisan jelentkező 17–19 éves középiskolás diákok;
  • felsőoktatásba potenciálisan felvételiző leendő hallgatók szülei;
  • középiskolai tanárok;
  • mesterképzésekre potenciálisan jelentkező 21+ éves alapdiplomával rendelkezők;
  • képzésekre mesterdiplomával rendelkezők.

Hogy közülük mennyien KESMA és kormánylap olvasók, nehéz megtippelni.

Ritkán olvasnak nyomtatott lapot

A kormányközeli Délmagyarországról 2019-ben megírtuk, hogy több mint 10 ezer előfizetőt vesztett 4 év alatt a lap, akkor az értékesített példányszám 25 ezer 121 volt. Ez 2021 végére 17 569-ra zsugorodott.

Az utolsó elérhető adatok a MATESZ-nél a Délmagyarországról: 18 ezer alatt a példányszám

„A tanulók, egyetemi vagy főiskolai hallgatók csoportjában szignifikánsan magasabb a naponta többször internetezők aránya (84%). A korábbi eredményekhez hasonlóan a heavy-tv-viewer alszegmensre is igaz ez (87%). A naponta többször internetezők arányának csökkenése a 25-32 éves korosztály, a nők, egyetemi vagy főiskolai végzettséggel rendelkezők, értelmiségi foglalkozásúak körében jellemző, illetve azoknál, akik a párjukkal élnek akár van gyerekük, akár nincs” – ez a megállapítás a MEME iparági kutatásából származik, 2020-ból.

Részlet a felmérésből: nem a napilapokból tájékozódnak

A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete szerint „a print olvasóközönsége leginkább a középiskolai érettségivel vagy egyetemi, főiskolai végzettséggel rendelkezők közül kerül ki, akik nagyrészt alkalmanként veszik kézbe (52% és 55%). A 3 évvel ezelőtti eredményekhez hasonlóan a gyakori tévénézők magas (11%) napi többszöri újságolvasása is megmaradt.

A nyomtatott sajtót továbbra is nagyobb arányban utasítja el a 18-24 éves korosztály (33%),

a legfeljebb 8 általánossal rendelkezők (47%) és az egyetemi vagy főiskolai hallgatók (39%).

A korábbi eredményekhez képest nagy változás, hogy a vezető beosztásúak napi többszöri print fogyasztása jelentősen visszaesett (17%-ről 3%-ra). Emellett azoknak az aránya, akik sohasem forgatnak nyomtatott sajtót jelentősen megemelkedett mindkét nem, korcsoport és minden településtípus vagy végzettség szerint. Az egyetlen látható eltérés foglalkozási státusz szerint látszik, ahol csak az egyetemi vagy főiskolai hallgatók mutatnak ilyen változást.”

Több állami megbízást is kaptak

A MyAd Kft. nem ismeretlen a kormányzati kommunikációs piacon. A 2013-ban alapított cégről 2016-ban írtunk, amikor is a Rogán által vezetett Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) Vállalkozási keretszerződés – médiavásárlási és médiatervezési szolgáltatások/2015 tárgyú közbeszerzésén még 2015. december 4-én született döntés.

Bréking! Rogán szomszédja elvesztett egy közbeszerzést! | atlatszo.hu

A Rogán által vezetett Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) „Vállalkozási keretszerződés – médiavásárlási és médiatervezési szolgáltatások/2015” tárgyú közbeszerzésén még tavaly december 4-én született döntés. A közbeszerzés hirdetmény közzétételével induló tárgyalásos eljárás volt, és két ajánlat érkezett rá.

A közbeszerzés hirdetmény közzétételével induló tárgyalásos eljárás volt, és két ajánlat érkezett rá. „Az egyik Rogán Pasa parki szomszédjának, Csetényi Csaba cégétől, a másik a MyAd Marketing Kommunikációs és Tanácsadó Kft.-től. Az eddigi gyakorlattól eltérően pedig nem a  Network 360 Kft nyert, hanem a másik ajánlattevő, a MyAd Kft., így utóbbié lett a nettó 150 milliós munka” – írtuk akkor.

2016 óta a MyAd Kft. nyerte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. tenderét, de nem egyedül, hanem Balásy Gyula cégével, a New Land Media Kft.-vel.

Utóbbi a Nemzeti Kommunikációs Hivatal favoritja, évente tízmilliárdok landolnak Balásy cégeinél.

A MyAd Kft. dolgozik BKK-nak, a Nemzeti Kommunikációs Hivatalnak, 30 millióért végzi a MÁV CEF vonalfejlesztés komplex kommunikációját, 48 millióért készítenek többek között oktatási célú kisfilmet a Nemzeti Védelmi Szolgálatnak.

A MyAd Kft. – amelynek tulajdonosa Komendó Beatrix Viola – a kormányzati pénzek ellenére sem aranytojást tojó tyúk. A cég pénzügyi adatai így alakultak 2016 óta:

Segesvári Csaba

A cégadatokat az Opten Kft. szolgáltatta. Nyitókép: Mérték Médiaelemző Műhely/Katus Eszter 

Megosztás