Videóriport

Lázár János Makótól is elvette a vasutat, pedig négy éve még harcolt volna a vonalért

A MÁV szerint nincsenek meg a szükséges feltételek a működtetéshez, ezért 10 mellékvonalon augusztus elsejétől megszűnik a vasúti közlekedés, a bezárásokról a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium döntött. Az Újszeged-Mezőhegyes viszonylat az egyik ilyen vonal, ezen utaztunk volna végig, ha épp nem romlott volna el a motorvonat. A bezárással Makón megszűnik a vasút, miközben 2019-ben Lázár János még arról beszélt: harcolna, ha a MÁV Mezőhegyes környéki vonalat szüntetne meg. Videóriport.

Nemrég jelentette be a MÁV, hogy Bz motorvonatok helyett 10 vonalon buszok fognak közlekedni augusztus elsejétől. Az egyik ilyen az Újszeged-Mezőhegyes vonal. Vonatra – vagyis inkább pótlóbuszra – szálltunk és így jártuk be az Újszeged-Mezőhegyes-Orosháza-Szeged 137 kilométeres vonalat.

Beszélgettünk utasokkal, megnéztük az immár Lázár János döntésének köszönhetően vonat nélkül maradt Makót, ahol emléktábla jelzi az idén 140 éves vonal egykori dicsőségét. Mezőhegyesről légkondicionált Bz-vel utaztunk, ahol arra is volt időnk, hogy végiggondoljuk: milyen lesz a modern pótlóbuszozás azokon az utakon, melyekről épp, hogy csak nem esik le a busz 60-as tempónál. Azt is felidéztük, Németh Szilárd hogyan vélekedett a vonalbezárásokról 2009-ben, vagy éppen Lázár János 2019-ben.

 

Szöveg: Segesvári Csaba – Videó: Pápai Gergely

Címlapkép: Újszeged állomás 2023 júliusában (fotó: Pápai Gergely)

Megosztás