Jelentős változást tapasztalt idén a portálnak nyilatkozó Somogy Temetkezési Kft., amelynek vezetője elmondta, korábban egy jól kiszámítható ciklikusság jellemezte a temetéseket: karácsony környékén és év elején megnőtt a számuk, majd csökkent, július-augusztusban mélypontra süllyedt, aztán ismét emelkedni kezdett. Idén azonban teljesen kiegyensúlyozott lett. Hozzátette, lényegesen kevesebben halnak meg a kórházakban, ami összefügghet azzal, hogy idén hosszú időre felfüggesztették a tervezhető műtéteket, így az emberek jelentős része otthon hunyt el.
A keszthelyi városvédők elhibázottnak, a városban élők érdekeivel ellentétesnek tartják a település Balaton-parti sávjában a közelmúltban lezajlott és a jövőben tervezett lakóingatlan-építéseket – írja a portál. Úgy vélik, a parti sáv lakóépületekkel történő beépítése megbontja az épített és természeti környezet közötti évszázados egyensúlyt, rombolja a város tájképi örökségét, súlyosan terheli településünk természeti környezetét, egyben ellehetetleníti a város stratégiai céljainak megvalósítását. Mindezt valós értékteremtés nélkül.
Úgy tűnik, a fideszes polgármesterek sem kapnak meg minden információt – vagy ha igen, azt nem osztják meg a lakossággal. A portálnak ugyanis a polgármester azt nyilatkozta, nincsenek összesített intézményi adataik, nem kapnak tájékoztatást az általános iskolákról sem a fenntartóktól, és azzal sincsenek tisztában, hány ember halt meg Komlón a koronavírus miatt. Korábban teljes információhiányra csak az ellenzéki vezetésű települések panaszkodtak.
Miközben egyre több polgármestertől érkeznek rendszeres adatok, Kósa Lajosnak sikerült úgy nyilatkoznia Debrecenben, hogy nem beszélt Debrecenről – írja a portál. A politikus közel 28 percen át szerepelhetett a debreceni önkormányzati televízió Közügy című műsorában, azonban ezalatt egyetlen alkalommal sem beszélt sem a debreceni, sem a Hajdú-Bihar megyei járványügyi mutatókról. Kósa Lajos egyébként az ország járványkezelését vezető operatív törzs tagja.
Nem folytatja a belső égésű motorok fejlesztését a PSA, amely a szentgotthárdi Opel-gyár tulajdonosa, és ezzel lassú halálra ítélte az üzemet – erről szóltak a sajóthírek. A portál ezért felhívta a szentgotthárdi gyár sajtófelelősét, aki azt mondta, a gyár évtizedekre tervez. A referens szerint biztos, hogy a következő hosszú időszakban a belső égésű benzinmotoroknak fontos szerepe lesz az autóiparban, akár önálló motorként, akár hibrid hajtás részeként. A szentgotthárdi motort ugyanis hibrid autókba is szerelik.
Nyitókép: Kósa Lajos nyilatkozik/archív. Forrás: a politikus Facebook oldala
Ha már egyszer itt vagy…
Az Átlátszó nonprofit szervezet: cikkeink ingyen is olvashatóak, de nincsenek hirdetések és nem politikusok fizetik a számláinkat. Ez teszi lehetővé, hogy szabadon írhassunk a valóságról. Ha fontosnak tartod a független, tényfeltáró újságírás fennmaradását, támogasd a szerkesztőség munkáját egyszeri adománnyal, vagy havi előfizetéssel, és az SZJA egyszázalék felajánlásával is!
Közzétette harmadik negyedéves adatait a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (MATESZ), amelyből többek között kiderül, hogy a Bors hatalmasat bukott, de a...
Tavaly áprilisában írták alá a Szeged-Ópusztaszer közötti kerékpárút hiányzó 18 kilométeres szakaszának a kivitelezését. A 880 milliós munkát a kisteleki...
A(z) https://atlatszo.hu oldal sütiket és más kódokat használ a honlap megfelelő működésének biztosítása céljából, a weboldalon nyújtott felhasználói élmény fokozása érdekében, továbbá ennek segítségével készít elemzéseket az Ön számára releváns, személyre szabott ajánlatok összeállításához. Bővebb információt az adatkezelési tájékoztatónkban talál.