makó

40 millió forintos önkormányzati megbízást kapott az algyői Fidesz-elnök cége a makói fideszes polgármestertől

Nincs megfelelőbb pályázó az uniós támogatások kommunikálására Makón, mint a Csanád Média Kft., ami Pongrácz Tamás, algyői Fidesz-elnök cége. Közadatigénylés után tudtuk meg, hogy a fideszes Farkas Éva Erzsébet vezette makói önkormányzat 2018-ban összesen 40,4 millió forintra szerződött a makohirado.hu-t üzemeltető céggel. 

Hamarosan indul és jövő nyárra fejeződhet be a főtéri Csipkesor alsó szintjének megújulása Makón – ez teljesen átrajzolja majd a centrum képét, írta 2018 januárjában a Délmagyarország, erre a makói önkormányzat 280 millió forint uniós támogatást nyert.

Mint minden uniós beruházásnak, ennek is kötelező eleme a nyilvános kommunikáció. Ha a Google-ban rákeresünk a “csipkesor+Makó+megújul” szavakra, akkor leginkább az átadásról szóló írások ugranak elő, a forrás a regionális média, illetve egy esetben a NER-rel nem barátságtalan Magyar Építők portál, illetve van egy találat egy meghívóra a makohirado.hu-n.

Az önkormányzat által megkötött kommunikációs szerződés szerint azonban 10 ezer főt is elérő médiakampányt is felmutattak az uniós pénzből. Döntés kérdése ugyan, de az átadásról szóló tudósítások azért csak nagy jóindulattal sorolhatók ide.

Mindez úgy derült ki, hogy közadat-igénylést adtunk be a makói önkormányzatnak. Azután, hogy megírtuk, az algyői Fidesz-elnök cége, a Csanád Média Kft., a makohirado.hu üzemeltetője közbeszerzés nélkül, meghívásos alapon az algyői pártelnök cégét bízta meg az 500 milliós projekt kommunikációjával.

Nem csak ezt tudtuk meg. A Fidesz-KDNP színeiben induló, a 2014-es választást 44 százalékkal megnyerő Farkas Éva Erzsébet vezette makói önkormányzat 2018-ban összesen 40,4 millió forint értékben bízta meg párttársa cégét uniós beruházások kommunikációjával. 

Az „Esélyteremtés a gyermekekért – közszolgáltatások fejlesztése a Makói kistérségben” uniós projektből a Csanád Média Kft. 9,7 millió forintot kap. A szerződés szerint 2 millió forintért rádiós és média szpotokat szerveznek, 9 település három nagy rendezvényen elektronikus média videókat is vetítenek. A szerződést 2018. december elsején írták alá. Ugyanezen a napon szerződtek, hogy 1,1 millió forintért Facebook-kampányt indítsanak, programokhoz kapcsolódóan hirdetéseket jelentessenek meg a helyi médiában, és online hírlevelet is küldjenek.

Cikkeket internetes kereséssel lehet találni a témáról, szinte kivétel nélkül a megbízott cég tulajdonában álló makohirado.hu-n. Ezek szerint “A zenekari játékra hangolódtak a fiatal zenészek”, “500 facsemetét ültetnek el Makón”, és “Mintegy száz diák vett részt a Bartók nyári táboraiban”, és összesen 7 találat van az “Esélyteremtés” szóra a makohirado.hu oldalon.

Humán kapacitások fejlesztésére 2017-ben pályázott Makó, célja többek között a közszolgálatban dolgozó képzése, gyermekek kompetencia fejlesztése. Ennek a kommunikációjára 7,7 milliót kapott a Csanád Média, a szerződés szerint ebből jut plakátokra, szórólapokra, kiadványokra.

A legnagyobb tétel a legutóbbi 500 milliós értékközvetítés, amiből 17 millió jutott a Csanád Médiának.

A Humán kapacitás fejlesztéséről szóló, az értékközvetítéshez kapcsolódó szerződések közül többet egyetlen napon, 2018. december elsején írták alá. Az esélyteremtés rádió spotjairól szóló, valamint az értékközvetítéshez kapcsolódó szerződéseket szintén december elsején írták alá, mindkettő ugyanazt a szolgáltatási mennyiséget tartalmazza, forintra pontosan ugyanakkora áron. Mindkét szerződésben közös, hogy a Csanád Média Kft.-t háromfős meghívásos pályázaton választották ki.

Az önkormányzat azt is írta, “Makó Város Önkormányzata a beszerzési eljárások során mindenben az arra vonatkozó hatályos jogszabályoknak megfelelően járt el. Minden ezzel ellentétes állítás hazugság.”

Arra, a korábban feltett kérdésünkre, miszerint mely cégeket hívták meg  a pályázatra, és azok milyen ajánlatot adtak, szerintük mennyire elfogadható, hogy pártpolitikus tulajdonában álló cég pályázzon önkormányzati megbízásra, ezen belül közpénzre, továbbra sem válaszoltak.

Segesvári Csaba

Fotó: Farkas Éva Erzsébet Lázár Jánossal, forrás: Farkas Éva Erzsébet/Facebook

Ha már egyszer itt vagy…
Az Átlátszó nonprofit szervezet: cikkeink ingyen is olvashatóak, nincsenek állami hirdetések, és nem politikusok fizetik a számláinkat. Ez teszi lehetővé, hogy szabadon írhassunk a valóságról. Ha fontosnak tartod a független, tényfeltáró újságírás fennmaradását, támogasd a szerkesztőség munkáját egyszeri adománnyal, vagy havi előfizetéssel. Kattints ide a támogatási lehetőségekért!

Megosztás