közbeszerzés

Ismét Száraz István cége nyerte a Magyar Nemzeti Bank kétmilliárdos kommunikációs tenderét

Az előző évhez hasonlóan 2020-21-ben is Száraz István cége, a FRANK Digital Kommunikációs Tanácsadó és Szolgáltató Kft. látja el a Magyar Nemzeti Bank kommunikációs feladatait – derült ki a közbeszerzési értesítőből. De a kétmilliárdos tender sorsa nem is volt kérdéses, hiszen nem volt más ajánlattevő.

 

Támogatási kampány

Az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent tájékoztató szerint a Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2020–2021. évi kommunikációs tevékenységéhez kapcsolódó feladatokat a FRANK Digital Kommunikációs Tanácsadó és Szolgáltató Kft. láthatja el.

A nettó 2 milliárd forintos megbízás határideje a keretösszeg kimerülése, vagy legkésőbb 2021. december 31-e. A  cégnek a „Növekedési Hitelprogram Hajrá!”, valamint az „Azonnali Fizetés” második szakaszának kampánykommunikációját kell elvégeznie, ami a kreatív koncepció kitalálása mellett a médiavásárlást, valamint a hirdetési felületeken (print, televízió, rádió, közterület, online) történő népszerűsítést is magában foglalja. A feladatok közé tartozik még a  Minősített Fogyasztóbarát termékek brandjének felépítése, és az MNB egyéb kommunikációs teendőinek ellátása is, így például PR-kampányok és rendezvények szervezése, valamint lebonyolítása is.

A nyílt eljárás eredménye nem volt kérdéses, hiszen mindössze egy ajánlat érkezett be.

Nem ez az első alkalom, hogy Száraz István cége nyert az MNB egy tenderén: ahogy megírtuk, a tavalyi évben is a Frank Digital Kommunikációs Tanácsadó és Szolgáltató Kft. látta el a Magyar Nemzeti Bank kommunikációs feladatait, igaz, akkor a keretösszeg nettó 1,95 milliárd forint volt. Száraz István cége azonban már 2017-ben is nyert az MNB egy közbeszerzésén, akkor a „Fogyasztóbarát termék”-nek minősített lakáscélú jelzáloghitelek társadalmi megismertetéséért felelt nettó 1,5 milliárd forintért a Balásy Gyula tulajdonában lévő New Land Media Kft.-vel közösen.

 

Száraz István cége nyerte az MNB kétmilliárdos kommunikációs tenderét

A Frank Digital Kommunikációs Tanácsadó és Szolgáltató Kft. látja el a Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2019-2020. évi kommunikációs tevékenységéhez kapcsolódó feladatokat – derült ki az EU-s közbeszerzési értesítő október 16-i számából. A nyertes cég tulajdonosa, Száraz István többször üzletelt már Matolcsy György jegybankelnök környezetével.

Száraz István neve onnan lehet ismerős, hogy ő volt a már megszűnt VS.hu alapítója is, ami egyébként több , mint félmilliárdot kapott az MNB alapítványaitól. Száraz az Origo-t kiadó New Wawe Media Group Zrt.-ben is jelentős szerepet töltött be egészen 2017-ig, amikor a vezérigazgatói címet később a jegybankelnök fia, Matolcsy Ádám vette át.

A 2014-es alapítású Frank Digital Kommunikációs Tanácsadó és Szolgáltató Kft.-nél az Opten adatai szerint mindössze ketten dolgoznak. A cég 2019-ben 201,5 milliós nettó árbevételt ért el, amiből 84 millió nyeresége maradt. Az elmúlt évek adataiból azonban látható, hogy a nettó árbevétel folyamatosan csökken, hiszen 2018-ban még 940 millió, 2017-ben pedig majdnem 1,5 milliárd volt ez az összeg.

A reklámszakmában tevékenykedő vállalkozást Száraz István a DryCom Informatikai Tanácsadó Kft.-n keresztül birtokolja. A DryCom nettó árbevétele a tavalyi évben 633 millió, adózott eredménye pedig 217,7 millió volt.

Szopkó Zita

A cégadatokat az Opten Kft. szolgáltatta.

Megosztás