Ismét félmilliárd forintot költ taxira a közmédia, a Főtaxi nyerte a megbízást
A nyertes vállalkozónak a nap 24 órájában rendelkezésre kell állnia. A fuvarok főként az MTVA Kunigunda úti székhelyéről indulnak vagy oda érkeznek majd.
Többek között a Huawei, valamint Mészáros Lőrinc, illetve gyerekei és veje érdekeltségei lettek az alvállalkozói a Soroksár és Kelebia közötti vasútvonal fejlesztést megkapó CRE Konzorcium-nak. A CRE egyik tagja egyébként – mint ismert – a családfő vállalkozása, az RM International Zrt.
Nemrég jelentették be, hogy a kormány lehívja a kínai hitelt a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztésére. A beruházás kivitelezőivel pedig május 24-én aláírták a Soroksár–Kelebia-vasútvonal korszerűsítésére vonatkozó szerződést. A vasútvonal építése a tervek szerint 2023-ra fejeződhet be, és a Figyelő három évvel ezelőtti, elhíresült számítása szerint a jelenlegi körülmények között 2400 év alatt térülne meg a beruházás, melynek kalandos történetéről tavaly októberben írtunk részletesen.
A 152 kilométeres szakaszra vonatkozó, a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. által kiírt tendert – mint az Index is megírta – a Mészáros Lőrinc érdekeltségében lévő vasútépítő cég, az RM International Zrt. nyerte el két kínai vállalkozással konzorciumban. Ezek a China Tiejiuju Engineering & Construction Kft. és a China Railway Electrification Engineering Group (Magyarország) Kft.
A beruházás értéke nettó 2 milliárd USD, azaz mintegy 588 milliárd forint.
Az RM International Zrt. ügyvezetője – az Opten céginformációs adatbázis szerint – Mészáros Beatrix, tagjai pedig Mészáros Lőrinc érdekeltségei, a Mészáros és Mészáros Kft. és az R-Kord Kft. Nagy valószínűséggel az RM Internationalt erre a munkára hozták létre, mert 2017-ben semmilyen árbevétele nem volt. Hogy 2018-ban miként alakult a cég árbevétele, még nem látszik.
Az uniós közbeszerzési értesítő, a TED legfrissebb számában megjelent tájékoztatóból kiderül, hogy
a beruházás alvállalkozói között megtalálható a Huawei, valamint a Mészáros-család több vállalkozása:
A hivatalos tájékoztató szerint az alábbi alvállalkozók vesznek részt a vasútvonal építésében: R-Kord Kft.; FormiConcept Kft.; Kontúr Csoport Kft.; RING Mérnöki Iroda Kft.; TSCP Kft.; V-Híd Zrt.; VASÚTVILL Kft.; Vasútépítők Kft.; MÁV FKG Kft.; Híd-Tám Kft.; FEJÉR-B.Á.L. Zrt.; VILLFELÉP Bt.; China Railway Design Corporation; China Railway Electrification Engeineering Group Co., Ltd.; CARS Engineering Consulting Corporation Limited (Bejging); CRSC International Company Limited; Nokia Shanghai Bell Co., Ltd.; Huawei Technologies Hungary Ltd.; ZTE Hungary Ltd.; China Railway Electric Industries Co., Ltd.; China Railway No. 9 Group Co., Ltd.; Shanghai Civil Eingineering Group Hungary Ltd.
A 24.hu néhány hete írta meg, hogy idén már összesen 564 millió forintnyi munkát kaptak meg Mészáros Lőrinc és Homlok Zsolt vállalkozásai a Magyar Államvasutak Zrt.től.
Az Átlátszó június elején számolt be arról, hogy a Mészáros és Mészáros Kft. egy másik céggel közösen 22 milliárd forintos keretösszegű gázhálózati munkát nyert el. Korábban pedig megírtuk, hogy Mészáros Lőrinc érdekeltsége sorra nyeri a jól fizető munkákat, és többször úgy viszi el a tendert más vállalkozások elől, hogy az eredetileg becsült árnál jóval drágábban dolgozik.
Csikász Brigitta
Címlapkép: Mészáros Lőrinc Homlok Zsolttal puszizkodik, rózsaszínben Mészáros Beatrix a budapesti repülőtéren 2019. február 26-án (fotó: Németh Dániel / Átlátszó). A céginformációt az Opten Kft. szolgáltatta.
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
Bankszámlaszám: 12011265-01425189-00100001
Bank neve: Raiffeisen Bank
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
IBAN (EUR): HU36120112650142518900400002
IBAN (USD): HU36120112650142518900500009
SWIFT: UBRTHUHB
Bank neve és címe: Raiffeisen Bank
(H-1133 Budapest, Váci út 116-118.)
Támogasd a munkánkat az Átlátszónet Alapítványnak küldött PayPal adománnyal! Köszönjük.
Havi 5400 Ft Havi 3600 Ft Havi 1800 Ft Egyszeri PayPal támogatásA nyertes vállalkozónak a nap 24 órájában rendelkezésre kell állnia. A fuvarok főként az MTVA Kunigunda úti székhelyéről indulnak vagy oda érkeznek majd.
Nemrég a Mercarius Flottakezelő Kft. „hagyta nyerni”a Mészáros M1-t azzal, hogy nem adott be hiánypótlást. Most utóbbi tette ugyanezt, így előbbié lett a megbízás.
Az OMSZ az uniós helyreállítási és ellenállóképességi alapból remélt 2,5 milliárd forintos támogatást, de a pályázatukat elutasította a kormány.
A létesítménygazdálkodási feladatokat a B+N Referencia Zrt. végezheti el egy nem túl komoly verseny után. A pavilont közel 20 milliárd forintért építik fel.
Támogasd a munkánkat banki átutalással. Az adományokat az Átlátszónet Alapítvány számlájára utalhatod. Az utalás közleményébe írd: „Adomány”, köszönjük!