Forintra pontosan eltalálta a parlamenti képviselő barátjának cége a tender árát
További 9 esetben pedig pár ezer forint volt az eltérés az anyagi fedezet és a megajánlott ár között. Jelentjük az eseteket a hatóságnál.
Az R-Kord Kft. a V-Híd Zrt.-vel közösen dolgozik a Püspökladány-Ebes vasútvonalon a NIF megbízásából, ami előzetesen 69 milliárd forintra becsülte a munkálatokat.
Az EU-s közbeszerzési értesítő június 24-i számában megjelent tájékoztatás szerint a felcsúti polgármester egyik cége ismét kapott egy gigantikus állami megbízást.
A Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő R-Kord Kft. a V-Híd Zrt.-vel közösen nyerte el a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. tenderét, amelynek tárgya a 31,25 kilométer hosszú Püspökladány – Ebes vonalszakasz pályaépítési, plusz biztosítóberendezés tervezési és kivitelezési munkálatai.
A NIF előzetesen nettó 69,1 milliárd forintra becsülte a beruházást, de az R-Kord és a V-Híd (RV2020 Konzorcium) nettó 74,9 milliárdért végzi el a feladatot, vagyis bő 5 milliárd forinttal drágábban. Az összeget a NIF uniós pénzből, egy IKOP-projektből fizeti.
Az előreláthatólag 39 hónapig, vagyis bő három évig tartó munkálatok során 160 km/h sebességű és 225 kN tengelyterhelésű közlekedésre alkalmas pálya készül el. Korszerűsítik a vasútállomások vágányhálózatát, 55 cm magas állomási peronokat, aluljárókat, lifteket, perontetőket, külön szintű vasúti-közúti keresztezéseket, P+R rendszert, buszfordulókat, buszmegállókat és térvilágítást építenek ki, továbbá akadálymentesítést végeznek, és korszerűsítik a felsővezeték-rendszert is.
A nyílt közbeszerzésen a nyerteseken kívül ajánlatot tett még a Strabag, az SDD Konzorcium (Dömper Kft., Subterra-Raab Kft., Pannon-Doprastav Kft.), és a Vasútépítők Kft.
Az R-Kord Kft. 2013 óta van Mészáros Lőrinc tulajdonában, és azóta sorra nyeri a vasúttal kapcsolatos állami megbízásokat. A cég részt vesz a dél-balatoni vasútvonal 73 milliárd forintos felújításában, a Szombathely–Zalaszentiván vasútvonal 14 milliárdos villamosításában is, a Pécs-Dombóvár vonalszakaszon 2,5 milliárd forintért épít ki forgalomirányító berendezést, és nettó 7,65 milliárd forintért kiegészítő biztosítóberendezési munkálatokat végez a Budapest-Esztergom vasútvonalon.
A szaporodó közpénzes megrendelésekkel párhuzamosan az R-Kord árbevétele gigantikus növekedést produkált az elmúlt években: a 2014-es 1,2 milliárd forint után 2015-ben 6,5 milliárd, 2016-ban pedig 17 milliárd lett. Tavaly ebből a hatalmas összegből 3,6 milliárd forint lett az adózott eredmény, ezt Mészáros Lőrinc ki is vette osztalékként.
További 9 esetben pedig pár ezer forint volt az eltérés az anyagi fedezet és a megajánlott ár között. Jelentjük az eseteket a hatóságnál.
A kivitelezést a WHB Kft. és a Garage Kft. nettó 54 milliárd forintos ajánlattal nyerte el 3 évvel ezelőtt, de azóta 7 milliárddal drágult a projekt.
Szíjj László érdekeltsége adta a legolcsóbb ajánlatot, így – ha nem jön közbe semmi – ők végezhetik el a munkálatokat.
Rekordszámú mennyiség állhat a rendőrség rendelkezésére, ha találnak beszállítót.