Kartellezés gyanúja miatt nyomoznak egy 280 millió forintos érdi óvoda-közbeszerzés ügyében
Négymillió forintos uniós bírság és 70 millió forintos uniós visszatérítési szankció kiszabása után nyomozás indult a sokat vitatott érdi óvodaépítések...
Nemrég írtunk arról, hogy 475 millió forintból hirdette a kormány, hogy Magyarország erősödik. Akkor nem, de most megküldte a Miniszterelnökség azt is, hogy melyik médiacégnek mennyi jutott ebből a pénzből. Simicska Lajos érdekeltségeinek összesen 87, a TV2-nek közel 64 millió, a PestiSrácoknak 3 millió forint.
Március végén írtunk arról, hogy 2 hónap után a Miniszterelnökség végre legalább részben megválaszolta azt a közadatigénylésünket, amelyben a „Magyarország erősödik!” című kormányzati sikerpropaganda költségeit és részletezését kértük ki. Igaz, hogy a korábbi gyakorlatukkal ellentétben nem küldték meg, hogy melyik újságban/tévében/rádióban mennyi hirdetés futott mekkora összegért, de a reklámkampány összköltségét és a hirdetési helyek típusa szerinti bontást megküldték.
Eszerint:
– a kampány összköltsége 475 millió Ft volt
– nyomtatott lapokban 191 hirdetés jelent meg 220,26 millió forintért
– online felületeken 2 hónapig futott a kampány 29,9 millió forintért
– 4268 tv-spot jelent meg 128 millió forintért
– 2620 rádió-spot volt 96,8 millió forintért
– közterületi megjelenés (óriásplakát, citylight, oszlopreklám) nem volt, tehát Simicska nem kapott egy vasat sem
Mivel mindenképp szerettük volna tudni, hogy pontosan mely tévék/rádiók/ online és nyomtatott lapok részesültek a hirdetési pénzből – hisz mindig az a legérdekesebb része egy ilyen kampánynak, hogy kik és mennyit kapnak az így elköltött közpénzből -, beadtunk egy újabb adatigénylést, amelyben biztosra mentünk: odaírtuk a végére, hogy
„A kérdésünk nem a médiatípusok szerinti költségbontásra vonatkozik (tehát pl. újság, tv, online, rádió), hanem arra, hogy a különböző médiaszoltáltatók és sajtótermékek kiadói/tulajdonosai mekkora összeget kaptak a tárgyban megjelölt kampány üzeneteinek közzétételéért.”
Meg is lett az eredmény, nemrég megjöttek az adatok. Bár még ezekből sem derül ki egyértelműen, amire kíváncsiak voltunk, mert a listában több reklámügynökség is szerepel, akikhez természetesen nem csak egy-egy, hanem több médiatermék hirdetési felülete tartozik – ám az nem derül ki a Miniszterelnökség összesítéséből, hogy melyik(ek)en futott a „Magyarország erősödik!” c. kormánykampány.
A felsorolásban szereplő cégek/ügynökségek:
– Sonitus Média Kft.
A Fonyó Károly közvetett tulajdonában lévő cég a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó ClassFM kizárólagos reklámértékesítési partnere.
– AtMedia Kft.
Portfóliójába különböző TV-csatornák tartoznak a magyar sportcsatornáktól a Viasaton át a Minimaxig.
– CM Sales Kft.
Online portálok hirdetésértékesítóje, pl. Hír24, női és autós lapok, Jófogás, Köpönyeg.
– Mediaworks Kft.
Nyomtatott és online sajtótermékek partnere, hozzá tartozik pl. a Nemzeti Sport, a Lakáskultúra, és több megyei lap.
– Lapcom Zrt.
Portfóliójában a Bors, a Kisalföld, a Délmagyar és az Ingatlanbazár található.
– Pannon Lapok Kft.
A Vas, Zala, Fejér megyei, valamint a dunaújvárosi és veszprémi napilapok kiadója.
– RAS (Ringier Axel Springer)
Többek között a Blikk, a Kiskegyed, a Glamour, a profession.hu, valamint több TV- és rejtvényújság tartozik a portfóliójába.
– Russmedia Kft.
Észak-magyarországi napi- és hetilapok, valamint online hírportálok tartoznak hozzá.
Szerencsére azonban egyszerű, érdemi adatokat is tartalmaz a lista, hiszen több közismert médiatermék nevesítve van kiadója által. Ezekből a számokból szépen kirajzolódik az erősorrend.
A kétféle adatsort összesítve pedig jól látható, hogy Magyarország erősödésének hirdetése a ClassFM-en és a HírTV-n keresztül összesen 87 millió forinttal erősítette Simicska Lajost, az RTL pedig a legújabb médiaháború kezdete óta megszokott módon most sem kapott egy vasat sem.
Erdélyi Katalin
Független ember vagy?
Ha lesz 4 ezer független támogatója az Átlátszónak, akkor nincs az a lázárjános, aki el tudna minket hallgattatni. Legyél egy a 4 ezerből, és változtasd meg Magyarországot! Tudnivalók itt.
Támogatás SZJA 1% felajánlásával #Azénadómból
Ha 1%-od az Átlátszó céljaira kívánod felajánlani, személyi jövedelemadó bevallásodban az Asimov Alapítvány adószámát tüntesd fel, ami a következő: 18265541-1-42 Letölthető nyilatkozat itt.
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
Bankszámlaszám: 12011265-01425189-00100001
Bank neve: Raiffeisen Bank
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
IBAN (EUR): HU36120112650142518900400002
IBAN (USD): HU36120112650142518900500009
SWIFT: UBRTHUHB
Bank neve és címe: Raiffeisen Bank
(H-1133 Budapest, Váci út 116-118.)
Támogasd a munkánkat az Átlátszónet Alapítványnak küldött PayPal adománnyal! Köszönjük.
Havi 5400 Ft Havi 3600 Ft Havi 1800 Ft Egyszeri PayPal támogatásNégymillió forintos uniós bírság és 70 millió forintos uniós visszatérítési szankció kiszabása után nyomozás indult a sokat vitatott érdi óvodaépítések...
A minap írtunk arról, hogy a megjelent ellenzéki programvázlatban a romák helyzetével foglalkozó részt sikerült egy gazdag indiai családról készült,...
Komposztáló üzemet akart építeni Pátyon Soltész Miklós államtitkár fiának cége, de végül a fideszes polgármester jegyzője akadályozta meg a beruházás...
Telex: Mostantól akár hatszor annyi idő alatt adja ki az állam a közérdekű adatokat Mostantól 15 nap helyett újra 45 napjuk,...
Támogasd a munkánkat banki átutalással. Az adományokat az Átlátszónet Alapítvány számlájára utalhatod. Az utalás közleményébe írd: „Adomány”, köszönjük!