Kartellezés gyanúja miatt nyomoznak egy 280 millió forintos érdi óvoda-közbeszerzés ügyében
Négymillió forintos uniós bírság és 70 millió forintos uniós visszatérítési szankció kiszabása után nyomozás indult a sokat vitatott érdi óvodaépítések...
Szinte még le sem zárult az előző, a hazánkba érkező nagy mennyiségű Európai Uniós támogatásnak örvendező reklámkampány, decemberben máris elindult az újabb kormányzati sikerpropaganda: „Magyarország erősödik!”. Kikértük a részletezését a Miniszterelnökségtől, jó nagy számot kaptunk.
Novemberben két bejegyzésben is foglalkoztunk azzal, hogy az önkormányzati választás idején futó, a hazánkba áramló nagy mennyiségű EU-s pénzt ünneplő kormányzati sikerpropaganda („Több pénz a gazdaságba!” / „Több pénz az önkormányzatoknak!”) összesen 605 millió forintba került, az összegből pedig közel 12 millió jutott a PestiSrácoknak is.
Rövid szünet után, december végén máris indult a következő kormányzati reklámkampány a nyomtatott újságokban és online hírportálokon, TV-kben és rádiókban is: „Magyarország erősödik!” (plusz van egy ilyen roppant informatív honlap is hozzá). Megint közadatigényléssel fordultunk a Miniszterelnökéghez, hogy megtudjuk a hirdetések költségeit és megoszlását az egyes sajtótermékek között.
Nem volt olyan könnyű dolgunk, mint korábban, a Miniszterelnökség először azt közölte, hogy a kampány január 31-ig tart, addig nem tudnak adatokat szolgáltatni. Február közepén azt írták, hogy még nem zárult le a kampány pénzügyi elszámolása, így továbbra sem áll módjukban megküldeni az adatokat.
Most viszont végre érdemi választ kaptunk a Miniszterelnökségtől. Igaz, hogy a korábbi gyakorlatukkal ellentétben nem küldték meg, hogy melyik újságban/tévében/rádióban mennyi hirdetés futott mekkora összegért, de a reklámkampány összköltségét és a hirdetési helyek típusa szerinti bontást megküldték. Eszerint:
– a kampány összköltsége 475 millió Ft volt
– nyomtatott lapokban 191 hirdetés jelent meg 220,26 millió forintért
– online felületeken 2 hónapig futott a kampány 29,9 millió forintért
– 4268 tv-spot jelent meg 128 millió forintért
– 2620 rádió-spot volt 96,8 millió forintért
– közterületi megjelenés (óriásplakát, citylight, oszlopreklám) nem volt, tehát Simicska nem kapott egy vasat sem
Bár kértük, nem küldte meg a Miniszterelnökség a kampány részletezését, vagyis azt, hogy pontosan hol jelentek meg ezek a reklámok, de az biztos, hogy a Fidesz-frakció kifizetési listáján 2013-ban és 2014-ben is szereplő, kormányközeli PestSrácoknak most is jutott a kondérból: háttérbannerként futott náluk a szóbanforgó állami hirdetés.
Majd a január 31-i kampányzárás után visszatértek a korábbi „Több pénz!”-szlogenű reklámhoz. Többek között a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Magyar Nemzet meghatározó munkatársainak távozásával kapcsolatos cikkükben is ilyen banner volt látható – talán a lelkiismereti okok egyfajta értelmezéseként.
Négymillió forintos uniós bírság és 70 millió forintos uniós visszatérítési szankció kiszabása után nyomozás indult a sokat vitatott érdi óvodaépítések...
A minap írtunk arról, hogy a megjelent ellenzéki programvázlatban a romák helyzetével foglalkozó részt sikerült egy gazdag indiai családról készült,...
Komposztáló üzemet akart építeni Pátyon Soltész Miklós államtitkár fiának cége, de végül a fideszes polgármester jegyzője akadályozta meg a beruházás...
Telex: Mostantól akár hatszor annyi idő alatt adja ki az állam a közérdekű adatokat Mostantól 15 nap helyett újra 45 napjuk,...