Egyéb

Így dübörgött a kormánypropaganda 2014-ben

2013-al ellentétben idén minden próbálkozásunk ellenére sem sikerült pontos információkhoz jutnunk arról, hogy mennyiért hirdette saját dicsőségét a Fidesz. A kormány nevében közzétett hirdetésekről nagyrészt homályos válaszokat adott csak a Miniszterelnökség, néhány kampány pedig cselesen a Párt megrendelésére készült, így nem közérdekű adat a költségük.

Magyarország még mindig jobban teljesít

jobban

A 2013-ban elkezdett önfényező kampány 2014 elején is folytatódott: óriásplakátok és tv-, rádió-, egyéb hirdetések tömkelege hirdette, hogy csökken a rezsi, és minden nagyon szuper Magyarországon. Bár közadatigénylésünkben tételes költségadatokat kértünk, a Miniszterelnökség csupán azt közölte, hogy a kampány teljes költségvetése bruttó 792,2 millió forint volt, és összesen 8.830 db hirdetés jelent meg különböző felületeken.

Több pénz jön az EU-ból

tobbpenz

Ez az egyetlen 2014-es kormánypropaganda, amiről pontos adatokat kaptunk: A kampány végösszege bruttó 605 millió Ft volt, ebből 200 millió a kormánypárti TV2-nél landolt. Sőt, az is kiderült, hogy a Fidesz-frakció kifizetési listáján 2013-ban és 2014-ben is szereplő Huth Gergely cége, a Gerilla Press Kft. által kiadott, erősen kormányközeli pestisrácok.hu-nak is jutott 11,8 millió forint.

Bankok elszámoltatása

bankok

„Véletlenül” épp az őszi önkormányzati választás kampányidőszakában jelent meg a rengeteg óriásplakát – közvetlenül a helyi fideszes polgármesterjelölté alatt, fölött, vagy mellett – , amely azt hirdette, hogy a kormány(párt) bizony elszámoltatja a bankokat. Ennek a kampánynak a költségeiről azonban nem közölt semmi konkrétumot sem a Miniszterelnökség, csak a 2013-2014-es kommunikációs feladatokra kötött keretszerződéseket ajánlotta figyelmünkbe. Ám azok sem túl egyértelműek: a kormánykedvenc I.M.G.-vel kötött megállapodásban például az szerepel, hogy a cég nettó 550 millió forintot kap, de szükség esetén ez az összeg 90%-al, nettó 495 millióval emelhető. Szóval vagy annyi, vagy közel a duplája, részletkérdés.

„Üzenjük Brüsszelnek: Tiszteletet a magyaroknak!”

tiszteletet

Egyértelműen az év legviccesebb plakátkampánya volt, amelyből rengeteg mém született, ám ezt sajnos nem a kormány, hanem a Párt rendelte, így sosem fogjuk megtudni, hogy mennyibe került bohócot csinálni az országból már sokadjára.

„Magyarország erősödik!”

erosodik

A napokban indult legújabb propagandakampány szerint 2010 és 2014 között 6%-os volt a gazdasági növekedés, 3,7%-al csökkent a munkanélküliség, és közel 0% az infláció. Már beadtuk a közadatigénylést, hogy mennyibe kerül az adófizetőknek ez a sok pozitív hír a kormány teljesítményéről.

Erdélyi Katalin

Független ember vagy?

Ha lesz 4 ezer független támogatója az Átlátszónak, akkor nincs az a lázárjános, aki el tudna minket hallgattatni. Legyél egy a 4 ezerből, és változtasd meg Magyarországot! Tudnivalók itt!

Megosztás