Mészáros Lőrinc legújabb légitaxija egy 9,6 milliárd forintos magánrepülőgép
Az osztrák bejegyzésű, OE-HOZ lajstromjelű repülő egy Bombardier Challenger 3500. Nyáron érkezett Montreálból Bécsbe, majd onnan Budapestre.
Újabb máltai bejegyzésű jachttal gazdagodott a kormányközeli elit Magyarországon. Az 50 méter hosszú Seagull MRD tavaly készült Livornóban, máltai zászló alatt járja az Adriát, és a máltai nyilvántartás szerint ugyanaz a cég, az L&L Charter tulajdonolja, mint elhíresült elődjét, a Lady MRD szuperjachtot, amelyik csak 42 méter hosszú, de szintén az olasz Benetti gyárban készült. Az L&L Charter nevű máltai offshore cégről tavaly derítettük ki, hogy végső tulajdonosa nem más, mint Szíjj László kormányközeli üzletember.
2020-ban készült Livornóban, a Benetti olaszországi gyárában a Seagull MRD nevet viselő, 50 méter hosszú luxusjacht. A szó egyáltalán nem túlzás, a Seagull MRD ugyanis a cég Custom nevű családjába tartozik, ami legtöbbet fizető vevők számára, egyedi megrendelésre készülő jachtokat jelenti. A Customban két alkategória van: a 45 és 80 méter hosszúság közötti mega-, valamint a 80 méternél nagyobb gigajachtok.
A cég honlapján olyan szlogenekkel reklámozzák a Custom típusú jachtokat, amik minden bizonnyal erősen megpengetik a szupergazdagok egóját.
„Azoknak, akik mernek álmodni. Azoknak, akik szabad utat adnak az elképzeléseiknek. Azoknak, akik valóban értékelik a minőséget és a különleges részleteket, amikből személyre szabott termék lesz. Azoknak, akik mindenből a legjobbat akarják, és nem félnek lehetetlent kérni.”
49,9 méteres hosszúságával a Seagull MRD a Custom családon belül a megajachtok közé tartozik. Az alábbi visszafogott reklámvideó alatt azt írja erről a kategóriáról a Benetti, hogy a tulajdonossal együtt tervezik meg, „egy üres vászonról indulva”.
A Seagull MRD-ről viszonylag kevés információ lelhető fel az interneten, csupán annyit tudni róla, hogy a közel 50 méteres jacht súlya 499 tonna, a hajótest acélból és alumíniumból készült és 3 szintje van. Az ismeretlen, hogy hány kabinja van, azokban hány vendég fér el, és mekkora személyzet szolgálja az utasok kényelmét. Az ára sem érhető el nyilvánosan.
Viszont egy hasonló, szintén a Benetti Custom-családjába tartozó, és méretben is majdnem pontosan egyező (49,8 méteres) jachtról különböző oldalakon elég sok adat megtalálható, amik segíthetnek belőni a Seagull MRD értékét és nagyságát is.
A 2018-ban gyártott AJ összesen 12 vendéget tud elszállásolni 5 kabinban, és a 8 fős személyzetnek 6 kabin áll rendelkezésére. Ebben a galériában és az alábbi videóban megcsodálható a külseje és a belseje egyaránt. Az AJ tavaly talált új gazdára, akitől 30,2 millió eurót (kb. 10,5 milliárd forintot) kértek érte. Valószínűleg ennél drágább lehetett a vadonatúj, 2020-as évjáratú Seagull MRD.
Egy horvátországi hajókereskedés, a Navis Marine tavaly szeptember elején fényképeken mutatta be, ahogy egy Pirelli-motorcsónakot szállítanak a Seagull MRD-hez.
A Pirelli 1100 Sport típusú csónak már önmagában is tekintélyes a 11 méteres hosszúságával és 3,5 méteres szélességével. Összesen 14 személy fér el rajta, zuhanyzóval és vécével is felszerelt, az alábbi videón pedig látható, milyen gyorsan lehet vele menekülni a kíváncsiskodó újságírók elől.
Egy ilyen csónak persze nem olcsó, itt például 247 820 euró (kb 86,7 millió forint) az ára.
A Navis Marine tavaly szeptember végén közzétett egy újabb fotót a Seagull MRD-ről, ami akkor a franciaországi Saint-Tropez kikötőjében horgonyzott. Ezen és az előző képeken is jól látható, hogy a jachton máltai zászló leng, és a hajózási oldalakon is máltai bejegyzésűként szerepel.
A máltai hajózási nyilvántartás szerint a Seagull MRD szuperjachtot ugyanaz a cég, az L&L Charter tulajdonolja, mint elhíresült elődjét, a Lady MRD szuperjachtot, amelyik csak 42 méter hosszú, de szintén az olasz Benetti gyárban készült.
Az L&L Charter nevű máltai offshore cégről tavaly derítettük ki, hogy végső tulajdonosa nem más, mint Szíjj László kormányközeli üzletember.
Szíjj László a Lady MRD és az Artemy jachtokat birtokló máltai offshore cég valódi tulajdonosa | atlatszo.hu
Szíjj László a Lady MRD és az Artemy jachtokat birtokló máltai offshore cég valódi tulajdonosa
Tavaly márciusban vettük észre, hogy a NER előző luxusjachtját, a Benetti Crystal 140 típusú, 42 méter hosszúságú, 2015-ben gyártott Lady MRD-t 16,9 millió euróért, azaz nagyjából hatmilliárd forintért árulják. Úgy tűnik, hogy azóta sem tudtak megszabadulni tőle, az ára ugyanis most már „csak” 14,9 millió euró, vagyis körülbelül 5,2 milliárd forint.
Itt, itt, és itt is ennyiért hirdetik az ikonikus jachtot, amin pihent már Mészáros Lőrinc az előző feleségével, Beatrix asszonnyal, Homolya Róbert MÁV-elnök Szíjj Lászlóval és Szijjártó Péter külügyminiszter is a családjával.
Szijjártó Péter külügyminiszter Szíjj László adriai luxusjachtján bekkeli ki a fehérorosz válságot | atlatszo.hu
Szijjártó Péter külügyminiszter Szíjj László adriai luxusjachtján bekkeli ki a fehérorosz válságot
A Navis Marine Facebook-oldalán több bejegyzésben is reklámozzák a Lady MRD-t (a legutóbbi július 26-i), ám a jelek szerint a vevő jelentkezéséig is hasznosítják. A korábbi évekkel szemben most ugyanis már több oldalon is szerepel a jacht bérelhetőként: a kölcsönzési díja nagyjából 176 ezer euró/hét, vagyis heti 61,6 millió forint (+ a költségek).
Szíjj László, a kormányközeli szuperjachtokat tulajdonló máltai offshore cég végső tulajdonosa az elmúlt tíz év alatt Magyarország egyik leggazdagabb embere lett, miután építőipari cége robbanásszerű növekedést produkált állami és önkormányzati megrendeléseknek köszönhetően.
Tiszakécskétől Bulgárián át Dubajig: így lett Szíjj László a NER egyik legfontosabb üzletembere | atlatszo.hu
Tiszakécskétől Bulgárián át Dubajig: így lett Szíjj László a NER egyik legfontosabb üzletembere
Erdélyi Katalin
Címlapkép: a Seagull MRD a franciaországi Saint-Tropez kikötőjében 2020. szeptember 25-én (fotó: Navis Marine/Facebook). A máltai adatok megszerzésében köszönjük a Daphne Caruana Galizia Foundation segítségét.
Ha már egyszer itt vagy…
Az Átlátszó nonprofit szervezet: cikkeink ingyen is olvashatóak, nincsenek állami hirdetések, és nem politikusok fizetik a számláinkat. Ez teszi lehetővé, hogy szabadon írhassunk a valóságról. Ha fontosnak tartod a független, tényfeltáró újságírás fennmaradását, támogasd a szerkesztőség munkáját egyszeri adománnyal, vagy havi előfizetéssel. Kattints ide a támogatási lehetőségekért!
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
Bankszámlaszám: 12011265-01425189-00100001
Bank neve: Raiffeisen Bank
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
IBAN (EUR): HU36120112650142518900400002
IBAN (USD): HU36120112650142518900500009
SWIFT: UBRTHUHB
Bank neve és címe: Raiffeisen Bank
(H-1133 Budapest, Váci út 116-118.)
Támogasd a munkánkat az Átlátszónet Alapítványnak küldött PayPal adománnyal! Köszönjük.
Havi 5400 Ft Havi 3600 Ft Havi 1800 Ft Egyszeri PayPal támogatásAz osztrák bejegyzésű, OE-HOZ lajstromjelű repülő egy Bombardier Challenger 3500. Nyáron érkezett Montreálból Bécsbe, majd onnan Budapestre.
A leggazdagabb magyar január végén Marbellán járt a Puskás Akadémia edzőtáborában, és pont vele együtt mozgott egy osztrák magánrepülő és helikopter is.
Nem kizárt, hogy a kéretlen figyelemtől szeretne megszabadulni a hajót használó korményközeli elit.
A Külügyminisztérium és a Honvédelmi Minisztérium 2 hónapja nem válaszol érdemben az ezzel kapcsolatos kérdésekre.
Támogasd a munkánkat banki átutalással. Az adományokat az Átlátszónet Alapítvány számlájára utalhatod. Az utalás közleményébe írd: „Adomány”, köszönjük!