Bezárás
aranyélet

Rákay Philip egy 47 milliós luxusterepjáróban ült, amikor „rátámadt” az Átlátszó stábja

Rákay Philip egy Mercedes-Benz G 500-as terepjárót vezetett, amikor az Átlátszó az egykori műsorvezető lópalotájának helyszínén forgatott. Az autó jelenlegi listaára 47 870 000 forint. Több NER-lovag is hajtott már Mercedes G-osztályt, egy autós újságírót kérdeztünk meg arról, hogy mit tud ez az autó, ami miatt ennyire népszerű lett.

Nélküled nincsenek fontos sztorik – adód 1 százalékát ajánld fel az Átlátszónak!

Az Átlátszó nemrég Rákay Philip lópalotájának a helyszínén forgatott, amikor az egykori műsorvezető begördült a terepjárójával. Rákay Philip meg is állt egy pillanatra, az Átlátszó újságírója pedig megpróbált neki néhány kérdést feltenni, sikertelenül.

Kérdésekkel provokált az újságíró – Rákay Philip találkozása az Átlátszóval

Az Átlátszó az egykori műsorvezető lópalotájának helyszínén forgatott, ami nem nyerte el a kormányközeli médiaszemélyiség tetszését. Közösségi oldalán baloldali összeesküvést és lejáratókampányt vizionált, megpróbáltatásait – luxusterepjárójával lassítania kellett – a helyszínen interjúalanyként tartózkodó országgyűlési képviselőnek tudta be.

Rákay Philip egy Mercedes-Benz G 500-as terepjárót vezetett, a kicsivel több mint egy éve vásárolt autót 2019-ben gyártották. A G 500 jelenlegi listaára 47 870 000 Ft, megkerestük Sturcz Antalt, a Totalcar újságíróját, hogy mit tud az autó ennyi pénzért és miért vonzza ennyire a vevőket.

A G-vásárlók 95%-a sosem megy terepre

A G-osztály elnevezés a terepjáró német megfelelőjéből származik (Gelandewagen), ez a modell elkülönül a városi terepjáróktól, ezt valódi terepezésre szánják. Fontos mechanikai különbségek is vannak az igazi és a hobbiterepjárók között. A G-osztály terepjáróinak egy nehéz, merev, úgynevezett létra alváza van, ezzel szemben a városi terepjáróknak, csakúgy, mint a legtöbb személygépkocsinak, önhordó karosszériája van – mondja Sturcz Antal, autós újságíró.

A G 500 terepen nagyon jól teljesít, a vásárlók azonban nem igazán hagyják el az aszfaltot huzamosabb ideig vele.

„Ezt az autót egy divattárgyként kezelik, miközben műszakilag egy G-osztály még mindig az egyik legjobb terepjáró a világon. Viszont azt maga a gyár értékesítője mondta, hogy a G-vásárlók 95%-a SOSEM megy terepre. A merev tengely pedig, ami terepen egy rohadt jó dolog, utcán kifejezetten kellemetlen”

– mondja az autós újságíró.

40 év alatt legendává érett terepjáró

Sturcz Antal kiemeli, hogy a G-osztályt katonai célokra kezdték gyártani az utolsó iráni sah megbízásából, a mai napig 44 ország hadserege használja a katonai verziót. A civil lakosság számára 1979 óta érhető el az autó. Kézzel szerelik össze, az autó összerakása így a szokásos 20-30 óra helyett, 140 órát vesz igénybe.

„Pár éve modernizálták az autót, mert komolyan kritizálták, hogy a robosztus méretei ellenére mennyire szűk volt az autó belseje. Előre hagyományos futóművet kapott, nem merevtengelyeset, így valamivel kényelmesebb lett a hétköznapi használat során.”

A guruló kocka 422 lóerős V8-as motorjával nagyon jól gyorsul, azonban mivel a terepjáró nehéz és nagy a légellenállása, nem megy úgy, mint egy hagyományos, például szedán, vagy kombi Mercedes.

„Sosem lesz elég kényelmes, sosem fog olyan jól menni, mintha ugyanezt a motort egy normál autóba rakod, ellenben iszonyat drága. 47 millióból az S-osztályt is meg lehet venni, ennek az alapára 35 millió forint, mellesleg ez a márka mindenkori csúcsmodellje.”

Az autós újságíró arra is felhívja a figyelmet, hogy összehasonlításkor nem nagyon kell nézni a terepképességeket, mert szinte senki nem használja arra. A G-osztály terepen nagyon jó, azonban mint személyautó, ahogy használják, nem különösebben, egy murvás utat pedig még egy Opel Corsa is leküzd.

Mercedes G-Class OFF-ROAD Test Drive

2016-2018 Mercedes-Benz G500 with powerful 4.0-litre V8 biturbo engine. The 8-cylinder powerplant in the G500 can point to an exclusive heritage. It is based…

Sturcz Antal szerint, ami miatt ennyire függenek ettől az autótól a vevők, az a feeling.

„Beleülsz és érzed, hogy irgalmatlan nagy darab vasak vannak alattad, az autó saját tömege 2,5 tonna. Egy nagyon robosztus gépben ülsz, a legtöbb autó felett átnézel. Amikor gázt adsz neki, és elkezd az a hatalmas motor lüktetni, és elkezded izomból tolni, akkor az egy igen masszív uralkodás-érzetet ad. Elképesztő nyomatéka van, 610 Nm, minden porcikája olyan, hogy azt érzed, elpusztít egy kisbolygót.”

Az újságíró szerint nem véletlen, hogy Moszkvában és az arab országokban rengeteg terepjárót ad el a Mercedes.

Üzemanyagfogyasztás szempontjából pedig valóban a Föld bolygó arcon csapása ez az autó. A beszámolója szerint terepen akármennyit tud fogyasztani a G 500, ilyenkor nem véletlenül üzemórában szokták megadni a fogyasztásokat. „Terepeztem ilyennel, 30 literig van skálázva a fogyasztásmérő, akkor az kiakadt, a tesztek szerint az autó városi fogyasztása felkúszik egészen 22 literre.”

Ez egy luxusautó, kijelző van a fejtámlában, finom bőrbe varrják az egészet, vezetéstámogatók, kényelmi extrák tömkelege rendelhető, azonban még mindig az a kőkemény technika van a kocsi alatt, amit a hadseregnek találtak ki. Sturcz Antal szerint technikatörténeti és autótörténeti szempontból ez egy különleges autó.

Log into Facebook

Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.

Több NER-lovag is hajtott már Mercedes G-osztályt

2016-ban a Magyar Narancs egy Mercedes G-osztály terepjáróval fotózta le Mészáros Lőrincet, aki utasként szállt be a luxusautóba. Az RTL klub viszont a vezetőülésből kipattanva örökítette meg a volt felcsúti polgármestert.

Az Átlátszó olvasója fotózta le 2019-ben, hogy Tiborcz István, a kormányfő veje német rendszámú Mercedes-AMG G63 terepjáróval közlekedik. Tiborcz István autója egy sportmodell, a terepjárót 4 literes, 585 lóerős V8-as biturbó benzinmotor hajtja, amely 4,5 másodperc alatt gyorsítja 100 kilométer per órás sebességre a közel 2,5 tonnás járművet. A kockaterepjáróról megírtuk, hogy alapára mintegy 160 ezer euró (50 millió forint), az autó jelenlegi listaára 64 millió forint.

Tiborcz István 50 milliós, német rendszámos Mercedes-AMG G63 terepjáróval közlekedik

Olvasónk március végén fotózta le a miniszterelnök vejét egy Mercedes G-osztályos terepjáróban Budapesten. A képeken látható Mercedes-AMG G63 első példányait tavaly júniusban dobták piacra, alapára mintegy 160 ezer euró (50 millió forint).

Sturcz Antal szerint az AMG a világ egyik legértelmetlenebb autója. A sportautó és a terepjáró felépítése a lehető legtávolabb áll egymástól. „Az egyik lapos, pici és könnyű, a másik magas, robosztus és nehéz. Az AMG-vel lehet pokolian menni, én próbáltam ilyet, de ez inkább csak egy egopumpa. Az egyik kollégám fogalmazta ezt jól meg: olyan, mint amikor rászeded a kaviárt a rántott húsra. Nem lesz jó, de annyira gazdag vagy, hogy megteheted. Ennek ellenére minden második eladott G-osztály AMG kivitel.

Csillagászati összegekért tolja a Megafon Rákay-t

Rákay Philip előbb az M1 és az M2 intendánsa, majd az MTV vezérigazgató-helyettese volt, négy és fél évig dolgozott az állami médiában, a Fidesz-nagygyűlések rendszeres házigazdája volt.

Alig két hónapos volt a Megafon Központ, máris került bele valahonnan 56 millió forint

Már tavaly 56 millió forinthoz jutott az akkor frissen bejegyzett, kormánypárti internethuszárokat képző Megafon Központ. A pénz forrása ismeretlen. A Megafont vezető Kovács István másik munkahelye, az Alapjogokért Központ az elmúlt években közel egymilliárd forintot kapott egy alapítványon keresztül. A pénzek feladója ez esetben jellemzően a Miniszterelnöki Kabinetiroda volt.

Rákay facebookos reklámozására április eleje óta közel ötmillió forintot sikerült költeni, a hirdetéseit a Megafon nevű, bevallottan kampányközpont állja. A „jobboldal hangját a Facebookon felerősíteni kívánó” Megafon élén az a Kovács István áll, akinek másik munkahelye az állami százmilliókkal megtámogatott Alapjogokért Központ. Az Átlátszó tárta fel, hogy az Alapjogokért Központot bőkezűen finanszírozza a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda.

Az Átlátszó az állampopulizmus és a baloldali populizmus szorításában elmagányosodott szerkesztője, Hont András minden alkalmat megragad konzervatív-liberális nézetei terjesztésére, ezért mi is jelentkeztünk a Megafonhoz, hogy erősítsék fel a hangunkat a politikai jobboldalon.

Zsilák Szilvia

Címlapkép: Rákay Philip találkozása az Átlátszóval 2021 áprilisában. Fotó: Átlátszó

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszót

Az Átlátszó nincs kitömve állami hirdetésekkel, és nem akarjuk a Fidesznek ajándékozni nemzetstratégiai érdekből. Rád viszont nagyon számítunk!

Támogatom