Szeged

Kerékpárút mellett épül kerékpárút Szegeden – 280 millióból

Látványos fázisába ért a kerékpárút építés Szegeden, már látható az egyik legújabb szakasz. Egyetlen furcsasága, hogy egy meglévő kerékpárúttal párhuzamosan épül. Az önkormányzat szerint ez így jó.

Előfizetőket keresünk – támogasd a munkánkat havi ezer forinttal!

Előfizetőket keresünk – támogasd a munkánkat havi ezer forinttal!

Nagyszabású kerékpárút építési programot jelentett be még 2017. elején a szegedi önkormányzat. A város honlapja szerint 100 százalékos uniós forrásból 655 millió forintért épülhet kerékpárút Szeged és Sándorfalva között, átépülhet az ehhez csatlakozó városi szakasz, valamint végre elkészülhet az Algyő-Szeged közötti kerékpárút hiányzó szegedi része is. A projektet három részre bontották, a közbeszerzés döntő többségét a Colas Zrt. nyerte.

A legnagyobb projekt ebből a Szegedet Sándorfalvával összekötő kerékpárút, ennek első része 5,2 kilométer hosszan a Colas Zrt. vezetésével épült meg bruttó 476 millió forintért. Hivatalosan még nem adták át, de már használják a kerékpárosok. Nem véletlenül: 2,5 méter széles, és végre nem a kocsik között kell tekerni.

A másik, már látható fázisába ért szakasz a Szegedet Algyővel összekötő kerékpárút, belterületi szakasza. A közbeszerzést a kisteleki Harmath és Társai Kft. nyerték bruttó 288 millió forintos ajánlattal. Ez a megbízás egyedül közel akkora, mint a kisvállalkozás 2017-es egész éves bevétele, ami nettó 254 millió forint volt.

A kiírás szerint ezért a pénzért 1,5 kilométeren kerékpáros nyomot jelölnek ki, vagyis festenek, 616 méteren elválasztott gyalog- és kerékpárutat építenek, de lesz még 500 méternyi tisztán kerékpárút is. Hogy ez ennyiért sok-e, mindenki döntse el.

Ami érdekes, hogy az építkezés egy már meglévő kerékpárúttal párhuzamosan, attól alig 50 méterre, a városba bevezető 47-es út másik oldalán történik. Évekkel ezelőtt épült meg a Baktó városrész felé vezető kerékpár- és gyalogút, jó néhány átvezetéssel. Most ez is megmarad, miközben párhuzamosan új épül.

Hogy miért nem a meglévő újították fel – kérdeztük az önkormányzattól. Azt közölték az Átlátszóval, hogy így az út mindkét oldalán lehet majd kerékpározni, valamint kevesebb lesz az átvezetés is. Szerintük ezzel a megoldással a körtöltésen kívül a már meglévő szervízútra csatlakozhat a kerékpárút, ide festik fel a nyomot – a másik oldalon erre nincs hely.

Az önkormányzat szerint ez így jó megoldás, az út elég széles, elfér az újabb kerékpárút, fát sem vágtak ki, pusztán a zöld felületet csökkentették.

Segesvári Csaba

Fotó: a szerző felvétele

Megosztás