uniós támogatások

Három évig bírta az új 55-ös út mórahalmi elkerülője, máris felújításra szorult

Hatalmas foltokban marták fel, majd cserélték az aszfaltot az 55-ös út 2015-ben átadott mórahalmi elkerülőjén. Az 5,8 milliárd forintból épült 7,1 kilométeres úton közel két kilométert kellett javítani.

Hirtelen hangos lesz a kocsi – így jelzi a gumi, hogy valami megváltozott az úton. Az is könnyen észreveszi, aki esetleg nem figyel. Hatalmas foltokban javították az 55-ös út 2015-ben átadott mórahalmi elkerülőjét. Két kilométeren keresztül mindkét sáv körülbelül 65 százalékát kivágták, majd pótolták.

A Colas Út Zrt. építette utat 2014-ben kezdték, rekord gyorsasággal, alig több, mint egy év után át is adták. A cég honlapja szerint “a fokozatosan növekvő forgalmi terhelés egyre inkább előtérbe helyezi a város tehermentesítését az átmenő forgalomtól, illetve a káros környezeti hatásoktól. Az elmúlt években rohamosan fejlődő városban a turisztikai értékek miatt is szükségszerű a tranzitforgalom elterelése.”

Az út a pusztában, új nyomvonalon készült, 7,1 hosszú, 2×1 sávos, a Szeged-Baja közötti teljes 55-ös felújításának a része. A pénz 85 százalékát az uniós adófizetők állták, igaz, az elkerülő az ország egyik legolcsóbb útja lett.

Nem csak az elkerülőt, hanem az út többi részét is a nehezebb teherautókra méretezték, ahogy ezt is. De úgy látszik hiába, javítani kellett, pedig valószínűleg nem a forgalom szedte szét. A közút adatai szerint ugyanis mindössze 25 százalékos az út kihasználtsága.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. az Átlátszó megkeresésére szűkszavúan azt közölte, “a kérdéses útszakaszon 2015-ben a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósult meg felújítás, fejlesztés. A jelzett útszakaszon kevert felületi bevonatos technológiával, szeptember hónap közepén végzett garanciális munkákat a kivitelező.” A miértekre nem válaszoltak.

Segesvári Csaba

Fotó: a szerző felvétele

Megosztás