Perelünk a közmédia eltitkolt kínai megállapodásaiért
Megtagadta a közmédia azt a közérdekű adatigénylésünket, amelyben a 2020 – 2024 közötti időszakban bármilyen, Kínában honos szervezettel kötött szerződését kértük ki.
Budai Gyula korábban azt állította, hogy „[k]özel 1000 milliárd forint az az állami teher, amit a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt.-vel kötött szerződés tartalmaz, ha a Malév felszámolásba kerül.” Ennek alátámasztásául felolvasott a szerződésből, egy szerződésoldalt fel is mutatott, de a sajtó képviselőinek a sajtótájékoztatón nem adta oda az iratot. Ezután közérdekű adatként kértük ki tőle a szerződéseket, de azokat nem adta ki.
A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. ma (alig megcsonkítva) nyilvánosságra hozta a Budapest Airport privatizációjával összefüggő szerződéseket.
A közzétett szerződésekből és a sajtótájékoztató fotójából beazonosítható, mire is gondolhatott Budai Gyula:
Az egyetlen probléma a kormánybiztos úr hivatkozásával az, hogy a szerződés hivatkozott része nem a Malév felszámolásáról, hanem a Budapest Airport felszámolásáról rendelkezik.
Megtagadta a közmédia azt a közérdekű adatigénylésünket, amelyben a 2020 – 2024 közötti időszakban bármilyen, Kínában honos szervezettel kötött szerződését kértük ki.
A Szuverenitásvédelmi Hivatal megtagadta, hogy teljesítse közérdekű adatigénylésünket, amelyben a más szervezetekkel kötött megállapodásaikat kértük. Az adatigénylés teljesítéséért perre megyünk a hivatallal.
Az Államkincstár szerint nem nyilvános a Fulmer GmbH-nak adott közel 1 milliárd forintos EU-s támogatás iratanyaga, de a bíróság másként gondolja.
Az állami cég azzal védekezett, hogy a Balásy-cégek árlistái üzleti titoknak minősülnek. Első fokon azonban pert nyertünk ellenük.