Majd’ egy tucat Volán-társaság vett fel hitelt a Magyar Fejlesztési Banktól (MFB) járműparkjának fejlesztésére – tudta meg az atlatszo.hu egy közérdekű adatigénylésünkre kapott válaszból. Emellett az MFB 396 millió forintos reklámszerződést kötött a Bell and Partners kommunikációs ügynökséggel banki termékei reklámozására, de cikkünkből az is kiderül, hogy idén tavasszal melyik médium kapta a legtöbb pénzt MFB-hirdetésekért.
Összesen több mint 13 milliárd forintot kapott 11 Volán-társaság az MFB-től, a pénzt jelenlegi gépparkjuknak felújításához, új vagy használt járművek vásárlásához használhatják fel. A minimális hitelösszeg 100 millió forint, a futamidő legfeljebb 15 év lehet. Ennek alapján a legmagasabb összeget, 3,663 milliárd forintot a Volánbusz vette fel, őt követi a Pannon Volán 3 milliárd forinttal, 1 és 1,5 milliárd forint közötti hitelt kapott a Gemenc Volán, a Szabolcs Volán és a Kapos Volán. Pénzhez jutott még a Vasi Volán (783 millió), a Somló Volán (720,4 millió), a Kisalföld Volán (585 millió), a Hajdú Volán (500 millió), a Balaton Volán (272 millió) és a Bakony Volán (150 millió) is.
Eredetileg kifejezetten a Közösségi Közlekedésfejlesztési Hitelprogram (KKH) népszerűsítésére lettünk volna kíváncsiak (a többi reklámmegrendelés mellett), ám a bank azt válaszolta: erre külön nem volt megrendelés. Azt pedig, hogy pontosan mire költik a pénzt a buszos cégek, banktitokra hivatkozva nem árulta el a bank.
Bár a KKH népszerűsítéséért nem fizetett az MFB, többi termékét lelkesen hirdette a különféle médiumokban – olvasható ki az atlatszo.hu számára elküldött 2012. áprilisi és májusi teljesítési igazolásokból. A Bell and Partners-szel tavaly októberben kötött 12 hónapra szóló megállapodást, amelyben a kommunikációs ügynökség többek között vállalta a kreatív, média és online stratégia megtervezését, online és offline médiatervezést, rendezvények és roadshow-k megszervezését, mégpedig 396 millió forint plusz áfáért.
Az MFB a legnagyobb összeget közterületi hirdetésekre, óriásplakátokra, citylightra és járművekre ragasztott reklámokra költötte: áprilisban 76,4 millió forintot, míg májusban 108 millió forintot. Az írott sajtóban legtöbbet a Metropolban hirdettek, 11 millió, illetve 9 millió forintért – ebben már nem csak sima reklám, de PR-cikk is van. A Magyar Nemzetben, a Heti Válaszban és a Demokratában megjelent hirdetésekért mindkét hónapban ugyanannyit fizettek: sorrendben 4,8 millió, 4,2 millió, illetve 1,5 millió forintot. Jutott még hirdetés és rovattámogatás a Napi Gazdaságnak (áprilisban 2,5 millió, májusban 1,8 millió forint) és a Demokratának is (mindkét hónapban másfél millió). Sőt, olyan lapokban is jelentek meg hirdetések, mint a Kistermelők Lapja, a Kertészet és Szőlészet, vagy a Jegyző és Közigazgatás.
Ami az elektronikus médiát illeti, ott egyértelműen a rádió volt a nyerő. Azonban míg áprilisban a Class FM-en (10,76 millió forint) kívül a Kossuth Rádióban (8,2 millió), a Lánchíd Rádióban (2,2 millió), az Inforádióban (1,95 millió) és a Music FM-en (1,5 millió) is hallható volt MFB-reklám, májusra már csak a Class FM maradt (10,76 millió). Az internetes portálok esetében a Magyar Nemzet és a Heti Válasz dominált, előbbi mindkét hónapban 5,88 millió forintot kapott, míg utóbbi 3 millió forintos díjazását májusra megfelezték. Az MFB összes reklámköltésének listaára, beleértve a vidéki roadshow-kat és megyei, illetve önkormányzati lapokban megjelent hirdetéseket is, 2012. áprilisban 148,8 millió, májusban pedig 156,9 millió forint volt.
Támogasd a munkánkat banki átutalással. Az adományokat az Átlátszónet Alapítvány számlájára utalhatod. Az utalás közleményébe írd: „Adomány”, köszönjük!
Belföld
Külföld
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
Bankszámlaszám: 12011265-01425189-00100001 Bank neve: Raiffeisen Bank
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
IBAN (EUR): HU36120112650142518900400002 IBAN (USD): HU36120112650142518900500009 SWIFT: UBRTHUHB Bank neve és címe: Raiffeisen Bank
(H-1133 Budapest, Váci út 116-118.)
Támogasd a munkánkat az Átlátszónet Alapítványnak küldött PayPal adománnyal! Köszönjük.
Ha van bankkártyád, akkor pár kattintással gyorsan tudsz rendszeres vagy egyszeri támogatást beállítani nekünk az adjukossze.hu oldalán.
Postai befizetéssel
Postai befizetéssel is tudsz minket támogatni, amihez „sárga csekket” küldünk. Add meg a postacímedet, és már repül is a csekk.
Havi előfizetés a Patreonon
Néző, Szurkoló, B-közép és VIP-páholy kategóriás Átlátszó-előfizetések között válogathatsz a Patreonon.
Benevity rendszerén keresztül
Bárhol is dolgozol a világban, ha a munkáltatód lehetőséget ad arra, hogy adott összeget felajánlj egy nonprofit szervezetnek, akkor ne feledd, a Benevity-n keresztül az Átlátszónet Alapítvány is ajánlható.
SZJA 1% felajánlásával
Ha az 1 százalékodat az Átlátszó céljaira, projektjeire kívánod felajánlani, a személyi jövedelemadó bevallásodban az Átlátszónet Alapítvány adószámát tüntesd fel: 18516641-1-42
Egy interneten többnyire ingyenesen elérhető tartalomból összeállított tanulmány oldalanként 100 ezer forintba, egy 18 diából álló előadás pedig 4,4 millióba került.
A kormánymédiánál dolgozó újságíró szerint azok viselkedtek jogellenesen, akik feltörték a Midgård adatbázisát, majd „uszító, de minimum megbélyegző szándékkal” kereshető listát tettek közzé a vásárlókról.
Nem enyhít a közlekedési gondokon, hanem még nagyobb forgalmat generál és újabb ipari parkok létesítését segíti a 31-es út fejlesztése, legalábbis ettől tart a maglódiak egy része.
Támogasd a munkánkat banki átutalással. Az adományokat az Átlátszónet Alapítvány számlájára utalhatod. Az utalás közleményébe írd: „Adomány”, köszönjük!