A felcsúti focialapítvány már nem mondja meg a kisvasút jegyeladási adatait
A FUNA azt közölte, hogy 2021 őszén lezárult az EU-s pénzből finanszírozott projekt, és már nem is ők üzemeltetik a kisvonatot, hanem a cégük.
Bepereltük tavaly nyáron a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemet (BME), mivel csak 300.000 forintos térítés ellenében adták volna csak ki a Hallgatói Önkormányzatuk tagjainak kifizetéseit. Az adatok nyilvánosságát ők sem tagadták, a per során viszont végig annak nagy munkaigényére hivatkoztak. Az ítélet szerint az igényelt adatok valóban kiadandók, de a BME költségigényét nem törölték el, csak csökkentették 45.000 forintra. A novemberi ítélet ellen fellebbeztünk, másodfokon folytatódik.
Mint megírtuk, kikértük a BME-től a HÖK-tisztségviselők ösztöndíjait tavaly júniusban. A BME nem válaszolt adatigénylésünkre, mivel kifogott rajtuk a saját levelezőrendszerük; a tárgyalás során viszont 297.000 forintos költségigényt nyújtottak be. Korábbi igényléseknél nagyobb egyetemekben sem merült fel pénzt kérni az adatok nyilvánosságra hozataláért, a BME azonban polgári peres eljárásig is hajlandó volt elvinni az ügyet. Az Egyetemen nem mellesleg egy néhány éves dokumentum alapján azt látható, hogy
az egyetemi HÖK-elnök 2014-ben még közel 300.000 forintos havi ösztöndíjat kapott, így lenne milyen adatokat összegyűjteni.
Az ítélet szerint „a 40.000 Ft-os munkaerő ráfordítási költség úgy adott, hogy a bíróság óránként 2.000 Ft-tal számolva, 20 órában határozta meg az adatok összeállításához és rendszerezéséhez szükséges ráfordítási időt. A felmerült adathalmaz nagyságát illetően az alperesi igények túlzóak, a kifizetésekre vonatkozóan nyilvánvalóan valamilyen szintű adatbázis létezik, azok rendszerezése 2,5 napi munkavégzéssel egyenértékű extra munkaidő ráfordítással a bíróság álláspontja szerint rendezhető”.
Az ítélettel nem értünk egyet, mivel ellentétes a kormányrendelettel, amely szerint csak a 4 órát meghaladó munkavégzés számolható fel eleve. Továbbá aránytalan terhet ró az adatigénylőkre a HÖK-kifizetések igényléseinek többéves története alapján. Fellebbeztünk, a további fejleményekről későbbi cikkben tájékoztatjuk olvasóinkat.
A FUNA azt közölte, hogy 2021 őszén lezárult az EU-s pénzből finanszírozott projekt, és már nem is ők üzemeltetik a kisvonatot, hanem a cégük.
A NAV-nak nincs adata arról, hogy mennyi 480-as üzemanyag fogyott az árstop idején, és a kutakat semmi sem kötelezte, hogy továbbítsák a beszkennelt forgalmik adatait.
Döntéselőkészítésre és üzleti titokra hivatkozva titkolják az iratot, amit a volt olajfinomító megvásárlása után rendeltek 160 millió forintért.
Hosszas várakozás után végre elküldte az MTÜ, hogy mire költötte a közpénzt 2018 óta.