Kartellezés gyanúja miatt nyomoznak egy 280 millió forintos érdi óvoda-közbeszerzés ügyében
Négymillió forintos uniós bírság és 70 millió forintos uniós visszatérítési szankció kiszabása után nyomozás indult a sokat vitatott érdi óvodaépítések...
Az ELTE BTK-n több tanszék vezetésére is pályázatot írtak ki. Egy helyi forrásunk szerint a Koreai Tanszéken úgy, hogy csak Csoma Mózes jelenlegi tanszékvezető nyerhessen. A kiírás olyan adminisztrációs gyakorlatot kér a jelentkezőkkel, amellyel kizárólag Csoma rendelkezik, és a pályázat szövege jelentősen eltér a többi tanszék pályázatától. Megkereséseinket az egyetem elutasította.
Itt olvashatóak a most megjelent tanszékvezetői pályázatok. A Történeti Intézet és a Filozófiai Intézet több tanszékére és más intézetek egy-egy tanszékére jelenet meg pályázat, köztük a Távol-keleti Intézet Koreai Tanszékére. Itt van néhány példa a pályázatok szövegére:
Történeti Intézet Középkori és Kora Újkori Magyar Történeti Tanszék
Az tanszékvezető feladata: javaslatot tesz a tanszék által gondozott tantárgykör oktatási programjára (előadás, szeminárium, gyakorlat, alternatív, fakultatív tárgyak körére és óraszámukra); javaslatot tesz az intézet igazgatójának az oktatási feladatot ellátó intézeti munkatársak személyére, illetve külső óraadók megbízására tekintettel az oktatói-kutatói követelményrendszer rendelkezéseire, az ellátandó óraszámra és a kapcsolódó oktatási feladatokra; közreműködik az oktatók, kutatók és nem oktató-kutató dolgozók minősítésében; meghatározza és ellenőrzi az egyes oktatók konkrét tanévi/félévi oktatási feladatait; javaslatot tesz, illetve közreműködik az intézet kutatási feladatainak meghatározásában és ellátásában; megszervezi a hallgatók tanulmányi munkájával összefüggő oktatási, vizsgáztatási és más, a tanulmányi osztályok hatáskörébe nem tartozó feladatokat, és ezzel összefüggésben gyakorolja mindazokat a jogokat, amelyeket valamely szabályzat vagy intézetigazgató ráruházott; megbízásának lejártakor beszámol az intézeti tanácsnak. Irányítja, koordinálja a tanszéken folyó középkori magyar történeti és koraújkori magyar és Erdély történeti kutatásokat, tevékenyen közreműködik a tanszék nemzetközi kapcsolatainak működtetésében.
Ókortudományi Intézet Latin Tanszék
Az tanszékvezető feladata: javaslatot tesz a tanszék által gondozott tantárgykör oktatási programjára (előadás, szeminárium, gyakorlat, alternatív, fakultatív tárgyak körére és óraszámukra); javaslatot tesz az intézet igazgatójának az oktatási feladatot ellátó intézeti munkatársak személyére, illetve külső óraadók megbízására tekintettel az oktatói-kutatói követelményrendszer rendelkezéseire, az ellátandó óraszámra és a kapcsolódó oktatási feladatokra; összehangolja az oktatási és kutatási feladatok elvégzését a klasszika-filológiai társtanszék, a Görög Tanszék vezetőjével, közreműködik az oktatók, kutatók és nem oktató-kutató dolgozók minősítésében; meghatározza és ellenőrzi az egyes oktatók konkrét tanévi/félévi oktatási feladatait; javaslatot tesz, illetve közreműködik az intézet kutatási feladatainak meghatározásában és ellátásában; megszervezi a hallgatók tanulmányi munkájával összefüggő oktatási, vizsgáztatási és más, a tanulmányi osztályok hatáskörébe nem tartozó feladatokat, és ezzel összefüggésben gyakorolja mindazokat a jogokat, amelyeket valamely szabályzat vagy intézetigazgató ráruházott; megbízásának lejártakor beszámol az intézeti tanácsnak.
Filozófiai Intézet Logika Tanszék
Az tanszékvezető feladata: javaslatot tesz a tanszék által gondozott tantárgykör oktatási programjára (előadás, szeminárium, gyakorlat, alternatív, fakultatív tárgyak körére és óraszámukra); javaslatot tesz az intézet igazgatójának az oktatási feladatot ellátó intézeti munkatársak személyére, illetve külső óraadók megbízására tekintettel az oktatói-kutatói követelményrendszer rendelkezéseire, az ellátandó óraszámra és a kapcsolódó oktatási feladatokra; közreműködik az oktatók, kutatók és nem oktató-kutató dolgozók minősítésében; meghatározza és ellenőrzi az egyes oktatók konkrét tanévi/félévi oktatási feladatait; javaslatot tesz, illetve közreműködik az intézet kutatási feladatainak meghatározásában és ellátásában; megszervezi a hallgatók tanulmányi munkájával összefüggő oktatási, vizsgáztatási és más, a tanulmányi osztályok hatáskörébe nem tartozó feladatokat, és ezzel összefüggésben gyakorolja mindazokat a jogokat, amelyeket valamely szabályzat vagy az intézetigazgató ráruházott; megbízásának lejártakor beszámol az intézeti tanácsnak.
Ezekhez a példákhoz érdemes hasonlítani a Koreai Tanszék ugyanezen az oldalon megjelent kiírását:
A tanszékvezető elsőszámú feladata a Koreai Tanszék által gondozott tantárgykör oktatási programjának (előadás, szeminárium, gyakorlat) irányítása és folyamatos működtetése. A tanszékvezetőnek több éves gyakorlattal kell rendelkeznie a Koreai Tanszék kurzuskínálatának összeállításával, a koreai szakos BA és MA képzés akkreditációs anyagának kidolgozásával, valamint a tanszék egyéb adminisztratív ügyeinek intézésével kapcsolatban. A tanszékvezetőnek felsőfokú koreai nyelvvizsgával kell rendelkeznie, valamint több éves gyakorlat szükséges koreai nyelvi, koreai kulturális, és koreai történelmi kurzusok oktatásával kapcsolatban. A tanszékvezetőnek a felsőfokú koreai nyelvtudás birtokában kapcsolatot kell tartania a dél-koreai partnerszervezetekkel és egyetemekkel, továbbá koordinálnia kell a dél-koreai vendégoktatók (vendégprofesszor, lektor) tanévi/félévi oktatási tevékenységét. A tanszékvezető több éves gyakorlatával megszervezi a hallgatók tanulmányi munkájával összefüggő oktatási, vizsgáztatási és más, a tanulmányi osztályok hatáskörébe nem tartozó feladatokat. A tanszékvezető ezzel összefüggésben gyakorolja mindazokat a jogokat, amelyeket valamely szabályzat, vagy az intézetigazgató ráruházott.
Vagyis jól látható, hogy a Koreai Tanszék a többi tanszékkel szemben elvárásként fogalmazza meg, hogy a pályázó rendelkezzen gyakorlattal a tanszék vezetésében, sőt az ELTE-n zajló koreai képzés akkreditációjával kapcsolatban is. Ezeknek a kívánalmaknak nehezen tehet eleget más, mint a tanszék jelenlegi megbízott vezetője, Csoma Mózes (forrásunk megbízott tanszékvezetőként beszélt Csomáról, a tanszék honlapján tanszékvezetőként, az intézet honlapján tanszékvezető-helyettesként szerepel). Valószínűleg egyébként sem lenne túl nagy a verseny, hiszen a tanszék vezetésére csak a BTK docensei és egyetemi tanárai pályázhatnak, és feltételezve, hogy elvárás a koreai nyelv ismerete, csak a tanszék másik docense, Mecsi Beatrix jöhetne szóba. Csomán és Mecsin kívül csak Hamar Imrét találtuk mint koreai nyelvtudással talán rendelkezőt. Az intézet honlapján egyszerre szerepel a Koreai Tanszék, a Kínai Tanszék és a Távol-keleti Tanszék vezetőjeként, a Koreai Tanszék honlapján azonban sem oktatóként, sem vezetőként nincsen felsorolva. A verseny akkor lehetne nagyobb, ha nem lenne elvárás a koreai nyelvtudás. Ebben az esetben a Távol-keleti Intézet más oktatói is pályázhatnának esetleg.
Az üggyel kapcsolatban hiába kerestük a Koreai Tanszéket, a Távol-keleti Intézet vezetését, a Bölcsészettudományi Kar vezetését és az egyetem vezetését is. A következő kérdéseket küldtük el:
- A Koreai Tanszék pályázata miért tér el jelentősen a többi tanszék pályázatától, különös tekintettel a következő kitételre: ,,A tanszékvezetőnek több éves gyakorlattal kell rendelkeznie a Koreai Tanszék kurzuskínálatának összeállításával, a koreai szakos BA és MA képzés akkreditációs anyagának kidolgozásával, valamint a tanszék egyéb adminisztratív ügyeinek intézésével kapcsolatban. A tanszékvezetőnek felsőfokú koreai nyelvvizsgával kell rendelkeznie, valamint több éves gyakorlat szükséges koreai nyelvi, koreai kulturális, és koreai történelmi kurzusok oktatásával kapcsolatban.”, melyhez hasonlót nem találtunk a többi tanszék kiírásában?
- Milyen szempontok szerint fogják majd elbírálni a pályázatokat?
- Dr. Csoma Mózesen kívül ki pályázhat még?
Összesen két helyről kaptunk választ. Fábri György közkapcsolati és kommunikációs rektorhelyettes a kari vezetéshez irányított minket. A BTK-ról egyedül Dr. Orlovszky Géza, a pályázati és tudományszervezési ügyek dékánhelyettese válaszolt. Ő a következőket írta:
A tanszékvezető pályázatokat az egyes területek sajátosságainak és igényeinek megfelelően írtuk ki. Az egyes tanszékeken esetlegesen eltérő feltételeket az adott tanszék által gondozott képzések sajátosságai igazolják. A pályázatokat az egyetemi és kari SzMSz szabályai szerint fogjuk elbírálni. A pályázatokon bárki indulhat, aki megfelel a kiírás követelményeinek.
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
Bankszámlaszám: 12011265-01425189-00100001
Bank neve: Raiffeisen Bank
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
IBAN (EUR): HU36120112650142518900400002
IBAN (USD): HU36120112650142518900500009
SWIFT: UBRTHUHB
Bank neve és címe: Raiffeisen Bank
(H-1133 Budapest, Váci út 116-118.)
Támogasd a munkánkat az Átlátszónet Alapítványnak küldött PayPal adománnyal! Köszönjük.
Havi 5400 Ft Havi 3600 Ft Havi 1800 Ft Egyszeri PayPal támogatásNégymillió forintos uniós bírság és 70 millió forintos uniós visszatérítési szankció kiszabása után nyomozás indult a sokat vitatott érdi óvodaépítések...
A minap írtunk arról, hogy a megjelent ellenzéki programvázlatban a romák helyzetével foglalkozó részt sikerült egy gazdag indiai családról készült,...
Komposztáló üzemet akart építeni Pátyon Soltész Miklós államtitkár fiának cége, de végül a fideszes polgármester jegyzője akadályozta meg a beruházás...
Telex: Mostantól akár hatszor annyi idő alatt adja ki az állam a közérdekű adatokat Mostantól 15 nap helyett újra 45 napjuk,...
Támogasd a munkánkat banki átutalással. Az adományokat az Átlátszónet Alapítvány számlájára utalhatod. Az utalás közleményébe írd: „Adomány”, köszönjük!