Tombor András, fidesz-közeli háttérember ügyvédje, Illés Géza Márton volt az orosz Metrovagonmas jogi képviselője a hármas metró szerelvényeinek felújításáról szóló szerződés megkötésekor. Mindez egy Népszava-cikkből derült ki, bár a lap nem említi a Tombor-kapcsolatot.
A Népszava érdekes írást közölt a minap a BKV és az első Orbán-kormány honvédelmi államtitkára, Perenyei Tamás ügyvédi irodája közötti szerződéseket elemezve. Eszerint a Perenyei és Társa Ügyvédi iroda hat év alatt közel félmilliárd forint megbízást kapott a BKV-tól, egyebek mellett a felújított orosz metrókocsikat szállító Metrovagonmas céggel kötött szerződés előkészítése volt a feladata.
Perenyeiék már 2013-ban is dolgoztak a szerződés előkészítésén, holott a fővárosi közgyűlés csak 2014-ben határozott arról, hogy egyáltalán megpályáztatja a szerelvények felújítását.
A napilap fél mondatban említi a BKV-Metrovagonmas szerződés orosz oldalának jogi képviselőjét is. A cikk szerint Illés Géza Márton ügyvédi irodája végezte a munkát. A jogászt kérdeztük, nem elírás-e, valóban ő működött-e közre a megállapodásban, válaszát várjuk.
Illés Géza Márton Tombor András ügyvédje. Ha nem is ugyanakkor, de mindketten megfordultak a Morando Kockázati Tőkealap Kezelőnél is. Illés volt a képviselője annak a liechtensteini cégnek is, ami előre haladott tárgyalásokat folytatott a Vasárnapi Hírek a Szabad Föld, illetve történetesen a Népszava kiadójának megvételéről. Erről bővebben:
Tomborról sokat írtunk. Az első Orbán-kormány idején a miniszterelnök biztonságpolitikai főtanácsadója volt. Vezette Csányi Sándor bankár reklámcégét, belekeveredett a 2006-os sikertelen konzervatív Orbán-ellenes királypuccsba, de bocsánatot nyert. 2010 után Lázár János közelében bukkant föl, de úgy tűnik, rugalmasan állt át a konkurens Rogán-Habony-körhöz.
Habony Árpád egyebek mellett a tőle kapott magánkölcsönnel indokolta fényűző életvitelét a NAV előtt. Tombor a Mathias Corvinus Collegium konzervatív tanintézmény és szellemi műhely alapítója, nyár óta pedig övé a Mandiner kiadója is. Egy időben a fővárosi gazdasági ügyekben mondták erősnek a befolyását.
Az Index minapi tényfeltáró írásában Tombort – akárcsak a Tarlós környezetében szintén felbukkant volt MVM-vezért, Kocsis Istvánt – kifejezetten „orosz üzletemberekkel kapcsolatban álló lobbistaként” emlegették.
A cikk az orosz manipulációnak tudja be azt is, hogy távoznia kellett a Budapesti Közlekedési Központ vezetőjének, Vitézy Dávidnak, aki nem volt lelkes híve az exszovjet ipar remekei újrahasznosításának. Annak ellenére engedték el Vitézyt, hogy távoli rokona Orbán Viktornak.
Négymillió forintos uniós bírság és 70 millió forintos uniós visszatérítési szankció kiszabása után nyomozás indult a sokat vitatott érdi óvodaépítések...
A minap írtunk arról, hogy a megjelent ellenzéki programvázlatban a romák helyzetével foglalkozó részt sikerült egy gazdag indiai családról készült,...
Komposztáló üzemet akart építeni Pátyon Soltész Miklós államtitkár fiának cége, de végül a fideszes polgármester jegyzője akadályozta meg a beruházás...