Kartellezés gyanúja miatt nyomoznak egy 280 millió forintos érdi óvoda-közbeszerzés ügyében
Négymillió forintos uniós bírság és 70 millió forintos uniós visszatérítési szankció kiszabása után nyomozás indult a sokat vitatott érdi óvodaépítések...
A Fővárosi Önkormányzat 20 évre egy kézbe adta volna a városnéző buszok üzemeltetésének jogát, ám a benyújtott ajánlatok alapján végül rájöttek, hogy a koncesszió nyertese „rendkívüli mértékű extraprofithoz” jutna.
Júliusban beszámoltunk arról, hogy a Fővárosi Önkormányzat 2017-től húsz évre egy kézbe adná a városnéző buszok üzemeltetését. Budapesten jelenleg négy cég működtet ilyen járatokat, és közülük hárman levélben fordultak Orbán Viktor miniszterelnökhöz, hogy ne hagyja, hogy Tarlós István főpolgármester megszüntesse a piaci versenyt, ám ennek ellenére megjelent a koncessziós felhívás.
December közepén a Magyar Nemzet közölte, hogy a Fővárosi Közgyűlés eredménytelennek nyilvánította a pályázatot. A döntés január 11-én megjelent az uniós közbeszerzési értesítőben is. A dokumentum szerint a tenderre három ajánlat érkezett:
– Mr. NILSZ Kft. és Program Centrum Utazásszervező Kft. közös ajánlattevők
– HOP ON Travel Zrt. és „CITY TOUR Hop on Hop off” Kft. közös ajánlattevők
– The Big Bus Company Ltd.
A pályázatot azért nyilvánította érvénytelennek a Főváros, mert a benyújtott ajánlatok alapján arra jutottak, hogy a 20 évre szóló koncesszió nyertese rengeteg pénzhez jutna, befektetéseik nagyon rövid idő alatt megtérülnének, és messze túlszárnyalnák a Fővárosnak fizetett koncessziós díjat.
„A koncessziós díjak, valamint az ajánlatokban csatolt üzleti-gazdálkodási tervek alapján, az üzleti-gazdálkodási tervek értékelését végző szakértők szakvéleményében foglaltak szerint a bemutatott megtérülés számítások és az éves tervezett nyereség adatok alapján mindhárom ajánlattevő rendkívül rövid megtérülési idővel, illetve két ajánlattevő kiugróan magas éves nyereséggel számol. A fentiekben kifejtettek alapján a 20 éves koncessziós jog megszerzésével – a megajánlott koncessziós díjak figyelembevételével – ésszerű hozamot meghaladó, rendkívüli mértékű extraprofit realizálása prognosztizálható.”
A Magyar Nemzet információi szerint a Big Bus Ltd. 130 milliárd forintos ajánlata volt a legkedvezőbb, ám ebből a húsz éves időtartam alatt mindössze nagyjából 10 milliárd lett volna a fővárosé.
Ha tetszett a cikk
Előfizetőket keresünk – támogasd a munkánkat havi 1000 forinttal! Függetlenségünk záloga a közösségi finanszírozás.
Négymillió forintos uniós bírság és 70 millió forintos uniós visszatérítési szankció kiszabása után nyomozás indult a sokat vitatott érdi óvodaépítések...
A minap írtunk arról, hogy a megjelent ellenzéki programvázlatban a romák helyzetével foglalkozó részt sikerült egy gazdag indiai családról készült,...
Komposztáló üzemet akart építeni Pátyon Soltész Miklós államtitkár fiának cége, de végül a fideszes polgármester jegyzője akadályozta meg a beruházás...
Telex: Mostantól akár hatszor annyi idő alatt adja ki az állam a közérdekű adatokat Mostantól 15 nap helyett újra 45 napjuk,...