Egyéb

Másfél hónapja nem találja a BKK az elektronikus jegyrendszerrel kapcsolatos szerződéseket

 

A csúszásban lévő elektronikus jegyrendszerrel kapcsolatos közadatigénylésünkre augusztus közepén azt válaszolta a BKK, hogy szeptember 8-ig megküldik az általunk kért dokumentumokat, de még mindig nem kaptuk meg őket.

 

KORMÁNYPROPAGANDA HELYETT VALÓDI HÍREK

Előfizetőket keresünk – támogasd a független tényfeltáró újságírást havi 1000 forinttal!

 

Augusztus 4-én közleményben tudatta a BKK, hogy újra kell tervezniük az elektronikus jegyrendszert, mert  szerintük „az előző menedzsment súlyos szakmai hibát követett el”. Ám a cég szerint az újratervezés miatt nem lesz késés, terv szerint, 2017-re átadják a 28 milliárd forintba kerülő projektet, feltöltőkártyás bérletekkel, beléptetőkapukkal, és számítógépes rendszerrel együtt.

A projektnek van már saját honlapja, és elvileg már 2015 decemberében elkezdődött a tesztelése, de a Népszabadság idén júliusban arról írt, hogy nagy csúszásban van az egész.

Vitézy Dávid, aki 2014-ig vezette a BKK-t, Facebook-bejegyzésben reagált a BKK közleményére:

„Röhejes visszamutogatásba kezdett a Fővárosi Önkormányzat és a BKK, látva, hogy az elmúlt másfél év hibái nyomán teljesen megfeneklett a BKK korábbi vezetése által előkészített Rigó elektronikus jegyrendszer megvalósítása.”

Augusztus 9-én a tisztánlátás érdekében közadat-igénylésben kértük ki a BKK-tól az elektronikus jegyrendszerrel kapcsolatos legfontosabb dokumentumokat:

– a Scheidt & Bachmann-nal az elektronikus jegyrendszer tárgyában kötött szerződéseket, és azok esetleges módosításainak másolatát,
– az Octopus-szal az elektornikus jegyrendszer tárgyában esetlegesen kötött szerződéseket, és azok esetleges módosításainak másolatát,
– az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bankkal az elektornikus jegyrendszer finanszírozása tárgyában kötött szerződéseket, és azok esetleges módosításainak másolatát.

Augusztus 8-án azt a választ kaptuk a BKK-tól, hogy

„Tájékoztatjuk, hogy közérdekű adatigénylésre vonatkozó kérésével kapcsolatban az adatgyűjtés folyamatban van. Válaszunkat legkésőbb 2016. szeptember 8-ig megküldjük Önnek, addig is kérjük szíves türelmét.”

Szeptember 8-án azonban csak egy újabb hasonló levél jött:

„Tájékoztatjuk, hogy közérdekű adatigénylésre vonatkozó kérésével kapcsolatban az adatgyűjtés még folyamatban van. Válaszunkat soron kívül megküldjük Önnek, addig is kérjük szíves türelmét.”

Azóta semmi.

Biztosan remekül működik az a projekt, amelynek a szerződéseit nem leveszik a polcról, vagy méginkább megkeresik az irodai gépeken, hanem több mint 30 nap elteltével sem találják.

Erdélyi Katalin

Ha tetszett a cikk

Előfizetőket keresünk – támogasd a munkánkat havi 1000 forinttal! Függetlenségünk záloga a közösségi finanszírozás.

Megosztás