Kartellezés gyanúja miatt nyomoznak egy 280 millió forintos érdi óvoda-közbeszerzés ügyében
Négymillió forintos uniós bírság és 70 millió forintos uniós visszatérítési szankció kiszabása után nyomozás indult a sokat vitatott érdi óvodaépítések...
Mintegy 73 milliárd forintba fog kerülni a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által korábban 55,5 milliárdra becsült, uniós támogatásból készülő Szántód-Kőröshegy – Balatonszentgyörgy vasútvonal és a Fonyód-Kaposvár vonalszakasz felújítása. A beruházást az a konzorcium nyerte, amelynek egyik tagja Orbán Viktor miniszterelnök barátja, Mészáros Lőrinc érdekeltsége, a felcsúti R-Kord Kft. is. A munka többletköltséget a kormány határozatban hagyta jóvá.
A korábbi sajtóértesülések igaznak bizonyultak és úgy tűnik, hogy a kormány valóban Mészáros Lőrinc miatt emelte meg több milliárd forinttal a dél-balatoni vasútvonal felújításának uniós támogatását. A becsült és a végleges ár közötti különbség 16,8 milliárd forint. Így a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. által kiírt tender eredménye az lett, hogy a legolcsóbb ajánlatot tevő Déli Part 2016 Konzorcium 72,3 milliárd forintért végzi el a munkát.
Ennek a konzorciumnak a tagja Swietelsky Vasúttechnika Kft., a V-Híd Zrt., valamint az R-Kord Kft.
2015. november közepén jelentette be a kormány, hogy több mint 300 milliárd forint jut a balatoni térség fejlesztésére a 2014-2020 közti uniós ciklusban. Ekkor hangzott el az is, hogy felújítják a Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy közötti, valamint a Fonyód-Kaposvár közötti vasútvonalat is.
A NIF már a bejelentés előtt, november elején kiírta a két vonalszakasz átépítésére vonatkozó nyílt közbeszerzést. A tenderre csak olyan cégek pályázhattak, amelyeknek az előző három üzleti évben a teljes nettó árbevétele legalább 30 milliárd forint, a vasútépítésből származó árbevétele pedig minimum 15 milliárd forint volt, és elegendő ilyen referenciával rendelkeznek az elmúlt öt évből.
A kiírás szerint előreláthatóan közel 2,5 évig tartó munka keretében felújítanak majd több vasútállomást, és több kilométernyi vágányt valamint felsővezeték-hálózatot, továbbá építenek zajfogó falat, hullámtörőt, és négy P+R parkolót is.
A munkák többletköltségéről rendelkező kormányhatározatban egyébként nem plusz 16,8 milliárd forint, hanem összesen plusz 26,6 milliárd szerepel: a Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy vasútvonal korszerűsítésénél 19,4 milliárd forinttal, a Fonyód-Kaposvár szakasz felújításánál 7,2 milliárddal növelték az eredetileg tervezett támogatási összegeket.
A felcsúti polgármester 2013-ban vette meg az R-Kord Építőipari Kft.-t Molnár Csabától, aki annak idején elindította a Felcsút FC-t, amelyet 2008-ban vett át tőle Mészáros Lőrinc.
Az R-Kord három közbeszerzést nyert, mióta Mészáros a tulajdonosa
– Vasúti felsővezetéki munkák Kapuvár és Mosonszolnok állomásokon (GYSEV) a Fehérvill-ám Kft.-vel konzorciumban, nettó 236,7 millió Ft
– Szombathely-Zalaszentiván vasútvonal villamosítása (GYSEV) a Swietelsky Vasúttechnika Kft.-vel közösen, nettó 13, 3 milliárd Ft
– Felsőzsolca-Hidasnémeti KÖFI berendezés kiépítése (MÁV) a Prolan Irányítástechnikai Zrt.-vel közösen, nettó 1,1 milliárd forint
A MÁV által kiírt tender eredménye szintén április végén jelent meg, tehát igazán szerencsésen zárta a hónapot a felcsúti polgármester cége.
Az osztrák Swietelsky-csoporthoz tartozó Swietelsky Vasúttechnika Kft. évek és kormányok óta sikeres szereplője az állami közbeszerzéseknek, tavaly például az A-Híd Zrt.-vel valamint a Mészáros és Mészáros Kft.-vel közösen nyerték meg a győr-gönyűi kikötő közel 7 milliárdos fejlesztését is – ez volt az az eljárás, amelynek során Simicska Lajos Közgépét három évre kizárta a hatóság minden közbeszerzésből.
Nem véletlen a névhasonlóság a felcsúti polgármester különböző cégeivel közösen tendereket nyerő vállalkozások között: az A-Híd, és a 72 milliárdos vasútfejlesztésben résztvevő, 2015 júniusában alapított V-Híd Zrt. vezérigazgatója egyaránt Sal László, mindkét cég az Apáthy Endre érdekeltségébe tartozó Híd-csoport tagja.
Az építőipari konszern legnagyobb referenciamunkái közé tartozik a Köröshegyi völgyhíd és a Megyeri híd építése, illetve a Margit híd és a Piliscsaba-Esztergom vasútvonal felújítása, de részt vettek a 4-es metró építésében is. A V-Híd Zrt. többségi tulajdonosa az A-Group Investment Kft.-n keresztül Apáthy Endre, és egyéb cégeken keresztül családtagjai is birtokolják a cég részvényeit.
A cégadatokat az Opten és a Céginfó szolgáltatta. Címlapkép: 444.hu
Ha tetszett a cikk
Előfizetőket keresünk – támogasd a munkánkat havi 1000 forinttal!
Adj 1%-ot az Átlátszónak, hogy megtudd, mire megy el az adód 99%-a!
Függetlenségünk záloga a közösségi finanszírozás.
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
Bankszámlaszám: 12011265-01425189-00100001
Bank neve: Raiffeisen Bank
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
IBAN (EUR): HU36120112650142518900400002
IBAN (USD): HU36120112650142518900500009
SWIFT: UBRTHUHB
Bank neve és címe: Raiffeisen Bank
(H-1133 Budapest, Váci út 116-118.)
Támogasd a munkánkat az Átlátszónet Alapítványnak küldött PayPal adománnyal! Köszönjük.
Havi 5400 Ft Havi 3600 Ft Havi 1800 Ft Egyszeri PayPal támogatásNégymillió forintos uniós bírság és 70 millió forintos uniós visszatérítési szankció kiszabása után nyomozás indult a sokat vitatott érdi óvodaépítések...
A minap írtunk arról, hogy a megjelent ellenzéki programvázlatban a romák helyzetével foglalkozó részt sikerült egy gazdag indiai családról készült,...
Komposztáló üzemet akart építeni Pátyon Soltész Miklós államtitkár fiának cége, de végül a fideszes polgármester jegyzője akadályozta meg a beruházás...
Telex: Mostantól akár hatszor annyi idő alatt adja ki az állam a közérdekű adatokat Mostantól 15 nap helyett újra 45 napjuk,...
Támogasd a munkánkat banki átutalással. Az adományokat az Átlátszónet Alapítvány számlájára utalhatod. Az utalás közleményébe írd: „Adomány”, köszönjük!