Egyéb

380 millió forintból szítja a gyűlöletet a kormány a menekültek ellen

Közadatigénylésben kértük ki a bevándorlásról és terrorizmusról szóló nemzeti konzultáció reklámköltéseit. Legtöbbet TV-hirdetésekre és óriásplakátokra költött a kormány.

Április végén jelentette be a kormány, hogy konzultációt indít a „bevándorlásról és terrorizmusról”, és nem sokkal később kezdetét is vette a Magyarországra érkező menekültek elleni gyűlöletkampány. Postán kiküldött demagóg kérdőív, magyar nyelvű, bunkó stílusú óriásplakátok, újság-, tv-, és rádióhirdetések támogatták a kormánypárti politikusok idegenellenes megnyilvánulásait.

Mint korábban annyinak, ennek az állami kampánynak is közadatigénylésben kértük ki a költségeit, a Miniszterelnökség pedig határidőben válaszolt.

A  kampány összköltsége bruttó 379.578.780 Ft volt az alábbi bontásban:

– nyomtatott újságok: 166 db megjelenés 77,4 millió Ft

– online hírportálok: 34 felületen 2 hónap jelenlét 46,8 millió Ft

– televízió: 1.123 db megjelenés 141,4 millió Ft

– rádió: 1.660 db megjelenés 39,2 millió Ft

– óriásplakátok: 1.025 db 74,4 millió Ft

Azt hiába kérdeztük, nem árulta el a Miniszterelnökség, hogy név szerint mely újságokban, tv-kben, rádiókban és online felületeken hirdettek, de nem hagyjuk annyiban, míg meg nem kapjuk ezeket az adatokat is.

 

Korábbi cikkeink a menekültellenes konzultációval kapcsolatban:

Száznál is több plakát megrongálása miatt folyhat eljárás

Sürgős plakátozás mint nyilvánosságot és versenyt kizáró indok 300 milliós beszerzés esetén?

Titkolja a Miniszterelnökség a nemzeti konzultációk eredményeit

Erdélyi Katalin

Fizess elő az Átlátszóra, hogy még sok ilyen cikket írhassunk!

Havonta csak egy ezres: már csak 1077 új előfizetőre van szükségünk
ahhoz, hogy az alaptevékenységünk közösségi finanszírozású legyen. Tudnivalók itt.

4000__ani_6

Megosztás