Egyéb

889 millióért reklámozza az uniós fejlesztéseket a kormány

Kikértük a néhány hete úton-útfélen látható, az európai uniós fejlesztéseket propagáló kormányzati reklámkampány részletezését. A TV2-nek közel 90 millió jutott, és sem az Origo, sem Simicska nem járt rosszul, viszont az RTL egy fillért sem kapott.

A kormány jó szokás szerint kettős kommunikációt folytat az EU-val kapcsolatban: ne szóljanak bele semmibe, de a pénzük az jól jön. Néhány hete talán minden eddiginél erősebben reklámozzák az uniós fejlesztéseket, és az azokra igénybe vett illetve vehető pályázatokat. Külön honlap hirdeti a sikerprojekteket és a legfrissebb kiírásokat, egy másik weboldal pedig csak a nyilvánosságnak hamarosan nyílt nap keretében bemutatásra kerülő fejlesztéseket mutatja be, de fut tv-, rádió- online és közterületi kampány is.

Mikor ennek keretében már a négyes-hatos villamos oldalán is Coelho-stílusú idézetek jelentek meg, kikértük a reklámhadjárat részletezését. Kissé meglepő módon a közadatigénylés benyújtásának napján maga Csepreghy Nándor fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkár hívta fel munkatársunkat, hogy megérdeklődje tőle, pontosan milyen adatokra vonatkozik az igénylés, mert ő, mármint Csepreghy nagyon szeretne segíteni az Átlátszónak, minden adatot elküld, amit csak kérünk, mert „nehogy véletlenül az a vád érje a Miniszterelnökséget, hogy nem segít az Átlátszónak”.

Tisztáztuk, hogy a jelenleg futó Széchenyi2020-kampány médiaköltéseinek részleteire (hol, mennyit, mennyiért hirdetnek) vagyunk kíváncsiak, 10 nap múlva pedig meg is kaptuk a választ.

A Miniszterelnökség által küldött táblázatból kiderül, hogy

– a teljes kampány 889.674.691 forintba kerül

– a közel 890 millió Ft-os összköltség úgy áll össze, hogy a TV-kampány 292 millió, a nyomtatott sajtóban megjelenő sok hirdetés 202 millió, a rádiókampány 116 millió, az online kampány 124 millió, a közterületi pedig 152 millió forintba kerül

– a TV2 közel 90 millió Ft-ot, az RTL egy vasat sem kap

– Simicska Lajos a HírTV-n, a Magyar Nemzeten, a Class FM-en és közterületi megjelenéseken keresztül legalább 170 millió forintot keres a kampánnyal

– az online kampány keretében az Index és az Origo is 42-42 milliót kap

– baloldali média (pl. ATV, Klubrádió, Népszabadság, Népszava) nem részesül a kampánypénzből

Az elsőre szembetűnő dolgok után következzenek a részletek.

A TV-kampány összesen 292.603.840 forintba került, ebből közel 90 milliót kapott a TV2 és 25 milliót a HírTV. A közmédia három csatornájának (M1, DunaTV, DunaWorld) 58 millió forint, a Viasat3-nak és Viasat6-nak együtt 40 millió forint jutott az összegből.

A nyomtatott sajtóban futó kampány 202.652.952 forintba kerül, ebből 50 millió a Fonyó Károly tulajdonolta Metropolban, 25 milliót a Magyar Nemzetben, 19 milliót pedig a Napi Gazdaságban költ el a kormány.

A rádiókampány 116.663.449 millió forintba kerül, ebből 29 millió jut a ClassFM-nek és ugyanennyi az állami rádióknak is: 17 millió a Kossuthnak, 12 a Petőfinek. Kap még 10 milliót az Inforádió is, a maradékon pedig vidéki adók osztoznak.

Az online kampány költsége 124.863.250 forint, ebből 42-42 milliót kap az Index és az Origo, további 8,8 milliót a Metropol, a többi pedig a megyei hírportálok között oszlik meg.

A közterületi kampány 152.891.200 forintba kerül, ebből óriásplakátra 67 millió, city lightokra 23,8 millió, járműreklámra 50 millió, mozgóplakátra pedig 11,6 millió Ft megy.

 

 

Független ember vagy?

Ha lesz 4 ezer független támogatója az Átlátszónak, akkor nincs az a lázárjános, aki el tudna minket hallgattatni. Legyél egy a 4 ezerből, és változtasd meg Magyarországot! Tudnivalók itt.

Támogatás SZJA 1% felajánlásával #Azénadómból

Ha 1%-od az Átlátszó céljaira kívánod felajánlani, személyi jövedelemadó bevallásodban az Asimov Alapítvány adószámát tüntesd fel, ami a következő: 18265541-1-42 Letölthető nyilatkozat itt.

Megosztás