Kartellezés gyanúja miatt nyomoznak egy 280 millió forintos érdi óvoda-közbeszerzés ügyében
Négymillió forintos uniós bírság és 70 millió forintos uniós visszatérítési szankció kiszabása után nyomozás indult a sokat vitatott érdi óvodaépítések...
Kazincbarcika ugyanazon a napon ugyanakkora összegért rendelt három cégtől városarculati koncepciót, amelyek az imázskampányhoz hasonlóan szép színesek, és nyugatról vett PR-javaslatokat tartalmaznak a magas munkanélküliséggel sújtott, egykor virágzó borsodi iparváros részére.
Decemberben írtunk arról, hogy Kazincbarcika kommunikációs cége, a Barcika Art Kft. a „Svájci Projekt” kapcsán ugyanazon a napon – 2013. június 1-én – fillére ugyanakkora összegre, 1.079.500 Ft-ra szerződött három céggel is, kettővel “városarculat készítésére”, a harmadikkal pedig piackutatás készítésére.
A három szerződést közadatigénylésben kértük ki a Kimittud-on, majd újabb adatigénylésekben a megállapodások értelmében készült produktumokat is. Egyik szebb, mint a másik. Nyugati jóléti országokból vett, Borsodban kb. futurisztikusnak számító, de legalábbis groteszken ható művészeti és PR-javaslatok a magas munkanélküliséggel sújtott, egykor virágzó iparváros részére, ahova nemcsak hogy a turisták nemigen mennek, de a fiatalok is menekülnek belőle.
A cég egy térségarculati koncepció elkészítését vállalta Kazincbarcika részére, és a számunkra megküldött alkotás szerint az általuk javasolt kommunikációs stratégia az volt, hogy a térség legyen „Az ország legszínesebb régiója”, mert „Legnagyobb, leggazdagabb, legszebb, legmodernebb már van”. A 28 oldalas pdf egyébként Matolcsy György legendás műveivel vetekszik: pár színes fotót, néhány elütést, és háromszínű háttérre írt rövid, ám nagybetűs mondatokat tartalmaz. Pl.:
„Bármit is csinálunk a legfontosabb, hogy beszéljenek rólunk, mert akiről beszélnek, az fontossá válik. És aki fontosnak érzi magát, az elkezd hinni saját magában. És aki hisz magában az nagy dolgora képes.”
Az Artificial ezenkívül készített egy 42 oldalas prezentációt is, amiből kiderül, hogy ők találták ki a végül bevezetett „KolorCity” nevet és logót.
2, Brainexpress International Kft. Ez a cég egy térségarculati koncepció, illetve azzal kapcsolatos kutatás elvégzését vállalta a Barcika Art Kft.-val kötött szerződésben. Egy 90 oldalas prezentációt adtak le, amiben részletesen végigvették, hogy mit gondolnak a helyiek, és mit a nem kazincbarcikaiak a városról, milyen erősségei és gyengeségei vannak a településnek. Az alkotás talán legerősebb mondta a következő:
„Igazi lehetőség, hogy sokan nem is várnak Kazincbarcikától el semmit.”
De az a rész se rossz, ahol azt javasolják, hogy a magas munkanélküliség témáját „kifejezetten kerülni szükséges”. Kommunikációs stratégia a javából.
A kazincbarcikai unikornis- és sárkányszobrot készítő cég szintén egy térségarculati koncepciót készített, nemzetközi példák (Münster, Skulptur Projekte; Linz, Ars Electronica; Kassel, Documenta; Vevey, Images Festival des Arts Visuels) tanulmányozása után. A 44 oldalas alkotás lényege, hogy
„Kazincbarcika mozgásban van, Kazincbarcika él, és nem utolsó sorban személyisége is van. Vagyis a város lélegzik. Kazincbarcika ezért nem más, mint A LÉLEGZŐ VÁROS.”
A készítők városfejlesztési irányelvei a következők: Kazincbarcika nyitott, nyitott, merész, kontrasztos, és kiegyensúlyozott, mindezek megvalósítására pedig akcióterveket dolgoztak ki, melyek közül az egyik legfontosabb szerintük a Hello Wood Kft., vagyis saját maguk által tartott workshopok, amelyeken ők installációkat (pl. még több unikornis-szobrot) készíthetnek – valószínűleg nem ingyen. Ötleteiket egy 43 oldalas prezentációban is kifejtették.
Összegezve: a Barcika Art svájci pénzből 3, erősen bullshit-ízű tanulmányt rendelt meg és fizetett ki, összesen 3.238.500 forintért.
Erdélyi Katalin
Tetszett a cikk?
Ha hasznos kezdeményezésnek tartod az Átlátszót, szavazz ránk az Index on Censorship közönségszavazásán, hogy egy újabb nemzetközi díjjal öregbíthessük a hírnevünk.
Független ember vagy?
Ha lesz 4 ezer független támogatója az Átlátszónak, akkor nincs az a lázárjános, aki el tudna minket hallgattatni. Legyél egy a 4 ezerből, és változtasd meg Magyarországot! Tudnivalók itt.
Támogatás SZJA 1% felajánlásával #Azénadómból
Ha 1%-od az Átlátszó céljaira kívánod felajánlani, személyi jövedelemadó bevallásodban az Asimov Alapítvány adószámát tüntesd fel, ami a következő: 18265541-1-42 Letölthető nyilatkozat itt.
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
Bankszámlaszám: 12011265-01425189-00100001
Bank neve: Raiffeisen Bank
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
IBAN (EUR): HU36120112650142518900400002
IBAN (USD): HU36120112650142518900500009
SWIFT: UBRTHUHB
Bank neve és címe: Raiffeisen Bank
(H-1133 Budapest, Váci út 116-118.)
Támogasd a munkánkat az Átlátszónet Alapítványnak küldött PayPal adománnyal! Köszönjük.
Havi 5400 Ft Havi 3600 Ft Havi 1800 Ft Egyszeri PayPal támogatásNégymillió forintos uniós bírság és 70 millió forintos uniós visszatérítési szankció kiszabása után nyomozás indult a sokat vitatott érdi óvodaépítések...
A minap írtunk arról, hogy a megjelent ellenzéki programvázlatban a romák helyzetével foglalkozó részt sikerült egy gazdag indiai családról készült,...
Komposztáló üzemet akart építeni Pátyon Soltész Miklós államtitkár fiának cége, de végül a fideszes polgármester jegyzője akadályozta meg a beruházás...
Telex: Mostantól akár hatszor annyi idő alatt adja ki az állam a közérdekű adatokat Mostantól 15 nap helyett újra 45 napjuk,...
Támogasd a munkánkat banki átutalással. Az adományokat az Átlátszónet Alapítvány számlájára utalhatod. Az utalás közleményébe írd: „Adomány”, köszönjük!