Egyéb

50 millióért buzdít ivásra az állam

A Magyar Turizmus Zrt. gyors berúgásra buzdítja a fiatalokat. Ha magyar pezsgőt és gyöngyözőborokat isznak, boldogok lesznek – szól a kampányüzenet. A kampányért 50 millió forintot fizetnek a Bell and Partnersnek, ami 2010 óta rendszeresen kap közpénzes megbízásokat.

Augusztus 6-án a Cink hozta le a Magyar Turizmus Zrt. új kampányát bemutató, sajtónak szóló levelet:

„A kampány elsősorban a fiatalabb korosztályokat célozza, ezért legfőbb üzenete az, hogy a habzóbor és a pezsgő gyorsan megadja az oldott és felszabadult hangulatot a fogyasztónak. Ezt szimbolizálja a ‘Boldogság Buborékai’ szlogen, amely köré a kampány szerveződik.”

Igen, tulajdonképpen gyors berúgásra buzdítják a fiatalokat. Ha magyar pezsgőt és gyöngyözőborokat isznak, boldogok lesznek – szól a kampányüzenet. Májproblémákról vagy alkoholizmusról nem.

Van egy Facebook-alkalmazás is, ahova várják a fogyasztók képeit:

„A ‘Boldogságbuborék-számláló’ alkalmazás segítségével a fogyasztók közösen gyűjtik és személyesen is nyilvántarthatják, hogy mennyi habzóbort és pezsgőt – azaz boldogságbuborékot – fogyasztottak, az adatokat pedig meg is oszthatják egymással. Ugyancsak egy, külön erre a célra fejlesztett, ‘Bulifal’ elnevezésű facebook-alkalmazás teszi lehetővé, hogy a fiatal fogyasztók magukról, vagy a pezsgős-habzóboros bulikról készített szelfiket helyezzenek el az oldalon, amelyekből azután közönségszavazatokkal választják ki a legjobban sikerült képeket.”

Eddig közel 100 fotót küldtek be a felhasználók a nyeremény reményében, ami természetesen szintén pezsgő.

bb1

 

A KiMitTud-on keresztül közadatigénylésben kértük ki a Magyar Turizmus Zrt.-től, hogy mennyibe kerül ez a kampány, ami azért furcsa, mert kormánypárti politikusok a reklámadót azzal magyarázták, hogy a reklámok (és a kereskedelmi tévék) károsak a társadalomra; de az emberek egészségének megőrzésének céljával magyarázott „chipsadó” bevezetése sem volt még olyan régen. Az alkohol ezek szerint nem káros, csak a cukor, a zsír, meg a tévéreklámok.

Válaszában a Magyar Turizmus Zrt. azt közölte, hogy augusztus 11-én kötötték a ”Kommunikációs Kampány – bor-, habzóbor és pezsgőfogyasztást népszerűsítő kommunikációs kampány” tárgyú szerződést a Bell and Partners Kft.-vel, aminek nettó 39.370.031, vagyis pár forint híján bruttó 50 milliót fizetnek a munkáért.

Érdekesség, hogy a Cink augusztus 6-án kapta meg a Bell and Partners kampánybemutató levelét, tehát az ügynökség már a szerződéskötés előtt a kampányon dolgozott, ami dicséretes szorgalomra utal. Biztos nem véletlenül kapnak közpénzes megbízásokat 2010 óta rendszeresen.

(plakátfotó: 444.hu, Botos Tamás)

Megosztás