Libamájas élelmiszercsomagot kapnak karácsonyra az Államkincstár dolgozói
Összesen 4500 darab ajándékcsomagot osztanak majd ki, a bejgli és szaloncukor mellett lesz benne olívaolaj, tonhal, libamáj-konzerv, Unicum és Nutella is.
A Száraz István érdekeltségébe tartozó Frank Digital Kommunikációs Tanácsadó és Szolgáltató Kft. közzétette a tavalyi évről szóló pénzügyi beszámolóját. Bár a Magyar Nemzeti Bank (MNB) kommunikációs tenderein rendre taroló cég nettó árbevétele közel egymilliárddal csökkent 2022-re, ennek ellenére nem zárt rossz évet, a nyeresége ugyanis 718 millió forint lett.
A cégeknek május 31-ig kell leadni az előző évi beszámolójukat, ezt megtette a fő profilja szerint reklámügynöki tevékenységgel foglalkozó Frank Digital Kft is. A cég tulajdonosa a jegybankelnök fiának, Matolcsy Ádámnak a barátja, Száraz István.
A 2014-ben alapított Frank Digital éves bevétele három éve ugrott meg először jelentősen: a 2019-es 201 milliós összeghez képest akkor ugyanis közel 3 milliárdos bevétellel zárta az évet. A felfelé ívelő tendencia 2021-ben is folytatódott: a vállalat 4,25 milliárd forint nettó árbevétel mellett (ami közel 50 százalékos növekedést jelent) jelentősen feltornázta a profitot is, ami az előző évi 341 millióról akkor 790 millióra ugrott.
A tavalyi évben azonban nem sikerült ezt a növekedést folytatni: a cég 2022-es nettó árbevétele már „csak” 3,305 milliárd forint volt, ami 22 százalékos csökkenés a korábbi évhez képest. Az adózott eredmény, azaz a profit 718 millió forint lett tavaly, vagyis közel 70 millióval kevesebb, mint 2021-ben.
A nyereség közel felét ennek ellenére ki is vették osztalékként: az alapítói határozat szerint
Száraz István 400 milliós osztalék kivételéről döntött.
A foglalkoztatottak száma is nőtt: a 2020-as évben átlagosan mindössze 3 főt foglalkoztató reklámügynökség alkalmazottainak létszáma egy évvel később 8-ra, majd 2022-ben 9-re változott. A cég személyi jellegű ráfordítása 2022-ben 85,89 millió forint volt, és a beszámolóból a dolgozók bérezésének adatai is kiderültek: az átlagosan kilenc főt foglalkoztató cég bérköltsége 74,45 millió forint volt, azaz egy főre havonta nagyjából közel 670 ezer forintot költöttek.
Az Opten adatai alapján a Frank Digital Kft. egy másik cégen – a Dry Delta Kft.-n – keresztül áll Száraz István tulajdonában. A Dry Delta egyelőre még nem adta le a 2022-es beszámolóját – holott ezt május 31-ig kellett megtennie a cégeknek.
Száraz neve onnan lehet ismerős, hogy ő volt a már megszűnt VS.hu alapítója, ami több mint félmilliárdot kapott a Magyar Nemzeti Bank (MNB) alapítványaitól. Emellett az Origót kiadó New Wave Media Group Zrt.-ben is jelentős szerepet töltött be 2017-ig. A vezérigazgatói címet később barátja, a jegybankelnök Matolcsy György fia, Matolcsy Ádám vette át. A hvg.hu értesülése szerint Matolcsyék mellett Száraz jó kapcsolatot ápol a miniszterelnök vejével, Tiborcz Istvánnal is.
A Frank Digital Kft.-ről több alkalommal is írtunk már az Átlátszón, a cég ugyanis az elmúlt években rendre tarolt az MNB kommunikációs tenderein.
A másik indulót tavaly decemberben egy amatőr hiba miatt kizárták a közbeszerzési eljárásból, de a korábbi években sem volt szoros a verseny: a 2021-2022-es tenderen például nem is érkezett be másik ajánlat.
Az idei év is jól indult a Frank Digital Kft. számára: januárban kiderült, hogy a nemrég alapítványi kézbe került Neumann János Egyetem kommunikációs kampányát is ők vihetik nettó 119 millió forintért.
Matolcsy Ádám barátjának cége nyerte a Neumann János Egyetem kommunikációs tenderét | atlatszo.hu
A kampányok egyik célja, hogy a kecskeméti Neumann János Egyetem országos ismertséget szerezzen, illetve, hogy egy olyan „adatokkal alátámasztható kommunikációs rendszer” alakuljon ki, amely „alkalmas az intézmény bevételtermelésének növelésére, a hallgatói létszám gyarapítására és a reputáció nemzetközi szinten való növelésére is.”
Májusban pedig újabb MNB-s megbízással gazdagodott a cég: ezúttal nettó 702 millió forint értékben kaptak megbízást a jegybanki tulajdonban lévő MNB-EduLab Kft. komplex kommunikációs feladatainak ellátására.
Szopkó Zita
A cégadatokat az Opten Kft. szolgálatta. Címlapkép: Száraz István (forrás: M2 Petőfi TV)
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
Bankszámlaszám: 12011265-01425189-00100001
Bank neve: Raiffeisen Bank
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
IBAN (EUR): HU36120112650142518900400002
IBAN (USD): HU36120112650142518900500009
SWIFT: UBRTHUHB
Bank neve és címe: Raiffeisen Bank
(H-1133 Budapest, Váci út 116-118.)
Támogasd a munkánkat az Átlátszónet Alapítványnak küldött PayPal adománnyal! Köszönjük.
Havi 5400 Ft Havi 3600 Ft Havi 1800 Ft Egyszeri PayPal támogatásÖsszesen 4500 darab ajándékcsomagot osztanak majd ki, a bejgli és szaloncukor mellett lesz benne olívaolaj, tonhal, libamáj-konzerv, Unicum és Nutella is.
A Magyar Nemzeti Bank kommunikációs tenderein taroló Frank Digital Kft.-nek korábban 3 és 4 milliárdos forgalma volt, de 2023-ban ez visszaesett.
Azt viszont nem írták bele a beszámolójukba, hogy honnan kapták a pénzt. De annak köszönhetően összehoztak 5,8 milliárd forint profitot.
Az alapára 95 millió, a fényezés plusz 7,6 millió, de vannak benne masszírozós-nyakfűtéses, első osztályú hátsó ülések és Maybach-emblémás pezsgőspoharak is.
Támogasd a munkánkat banki átutalással. Az adományokat az Átlátszónet Alapítvány számlájára utalhatod. Az utalás közleményébe írd: „Adomány”, köszönjük!