A trieszti kikötő körüli titkolózásról beszélt Erdélyi Katalin a Klubrádióban
A beszélgetés itt újra meghallgatható.
Se négysávos autóút Debrecentől Szegedig, se hadiipari fellegvár Kaposváron, se vonatközlekedés Eger és Szilvásvárad között. Az első kettő nem valósult meg, a harmadikat pedig megszüntette a kormány sok más beruházással és vasútvonallal együtt. A meghiúsult kaposvári hadijármű-gyártásról helyi szerzőnk, Huszka Imre mesélt a Klubrádió műsorában.
Három évvel ezelőtt, 2020 végén nagy örömmel jelentette be a védelmi fejlesztésekért felelős kormánybiztos, Maróth Gáspár, hogy a Magyar Honvédség 10 darab Gidrán névre keresztelt páncélozott járművet rendelt, és még 40 darabot fog venni a török Nurol Holding nevű gyártótól. Arról is beszélt, hogy később vesznek még 300 darabot, és azokat legalább részben Kaposváron fogják gyártani. Ehhez képest Maróthot azóta leváltották, a gyár nem működik, a kormány pedig hallgat.
Augusztus végén írtuk meg, hogy a pár éve nagy csinnadrattával átadott kaposvári üzemnél nagy a csend, semmi mozgás nem látható. Emellett a Gidránok megvásárlásában közreműködő, magyar és török oligarchák kezében lévő HT Division Zrt. honlapjáról szőröstől-bőröstől eltüntették a török járműveket. Vagyis nagyon úgy tűnik, hogy a pár éve sikerként reklámozott projekt befuccsolt, csak ezt nem jelentették be hivatalosan.
Természetesen nem ez az első leállított kormányzati beruházás: mivel az uniós támogatásokat jogállamisági és korrupciós kifogások miatt hosszú ideje nem utalja az EU, a kormány több tervezett fejlesztést is lemondott az elmúlt egy évben. A Klubrádió Azt beszélik című műsorának szeptember 22-i adásában szó volt ugyanakkor arról is, hogy néhány vidéki településtől nem egy beígért projektet, hanem egy már meglévő vasútvonalat vett el a kormány.
Az évente 30 ezer utast szállító, Eger és Szilvásvárad közötti vonal bezárásáról Weil Zoltán, az Egriszin.hu újságírója, a Szeged és Debrecen közé évek óta ígérgetett négysávos autóútról Bod Péter, a Népszava szegedi munkatársa beszélt a műsorban. Az adás vendége volt Huszka Imre, az Átlátszó kaposvári szerzője is, aki a somogyi vármegyeszékhelyre beharangozott, ám a jelek szerint megfeneklett Gidrán-gyártás történetét foglalta össze.
A kaposvári projektet egyébként a kormány most már igyekszik eltolni magától, mintha nem a sajátja lenne. Augusztusi cikkünk után ugyanis Vadai Ágnes országgyűlési képviselő (DK) megkérdezte a honvédelmi minisztert, hogy mi a helyzet a Gidrán-gyárral, és miért tűntek el a török járművek a honvédségi beszerzésükben közreműködő HT Division Zrt. honlapjáról.
Szalay-Bobrovniczky Kristóf azonban nem mondott se igent, se nemet arra, hogy meghiúsult-e a beruházás, és a többi kérdésre sem adott választ. Csupán annyit közölt, hogy az Orbán- és Erdogan-közeli oligarchák tulajdonában lévő közvetítőcég „az államtól függetlenül hozza meg döntéseit” – mintha a kormánynak semmi köze nem lenne a közpénzből vett Gidránokhoz, amiket korábban fontos honvédségi fejlesztésként reklámoztak.
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
Bankszámlaszám: 12011265-01425189-00100001
Bank neve: Raiffeisen Bank
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
IBAN (EUR): HU36120112650142518900400002
IBAN (USD): HU36120112650142518900500009
SWIFT: UBRTHUHB
Bank neve és címe: Raiffeisen Bank
(H-1133 Budapest, Váci út 116-118.)
Támogasd a munkánkat az Átlátszónet Alapítványnak küldött PayPal adománnyal! Köszönjük.
Havi 5400 Ft Havi 3600 Ft Havi 1800 Ft Egyszeri PayPal támogatásA beszélgetés itt újra meghallgatható.
Kollégánk György Zsombor főszerkesztővel és Tompos Ádám újságíróval beszélgetett a Magyar Hang műsorában az elmúlt hét legfontosabb híreiről.
Kollégánk az elmúlt hét fontos sajtóhíreiről és eseményeiről beszélgetett a Klubrádió adásának vendégeivel.
Az adás itt újra meghallgatható.
Támogasd a munkánkat banki átutalással. Az adományokat az Átlátszónet Alapítvány számlájára utalhatod. Az utalás közleményébe írd: „Adomány”, köszönjük!