Egyéb

Fideszeshez került a vásárhelyi Fidesz kampányt támogató helyi portál Hódmezővásárhelyen

 

A hódmezővásárhelyi időközi polgármester-választás után nem sokkal új kézbe került a promenad.hu – pedig a portál a kampányban gőzerővel tudósított cikkeknek álcázott hirdetésekben a Fidesz-KDNP jelöltjének programjáról. Az új tulajdonos az algyői Fidesz-frakció korábbi frakcióvezetője, az új főszerkesztő pedig a hírhamisítástól sem visszariadó szegedma.hu volt tulajdonosa.

Mennyibe kerülhetett a kampány Hódmezővásárhelyen? – erről ír a Google szerint március 2-án a promenad.hu, de a cikket már leszedték az oldalról. Szerencsére az internet nem felejt.

Kelemen V. László arról írt, hogy „ha mindent összeadunk, akkor a kampány tényleges költsége az országos médiaszereplésekkel együtt 50 millió forint lehetett, –  ne feledjük a Szűcs Judithot is felvonultató, amerikai stílusú, zenés, fűtött sátras kampányzárót sem, ami legalább 5 millióba kerülhetett –  ami azért különlegesen érdekes, mert ez körülbelül 60 hónapos polgármesteri fizetéssel egyenértékű, ez pedig bőven túlmutat Márki-Zay Péter teljes, másfél éves ciklusán, tekintettel a 2019 őszi helyi választásokra. Ha ebből a költségből leszámítjuk a nehezen beárazható országos médiakampányt, valamint az útiköltségeket, akkor – informátoraink közlése szerint – csak a dologi kiadások (a plakátoktól a weboldalon át a tollakig) mintegy 22 millió forintba kerültek.”

Hogy miért távolították el az írást, nem tudni. A portál – ahogy megírtuk – korábban is gőzerővel tolta a Fidesz-KDNP jelöltjének a kampányát.

Előzmények:

A fidesznek kampányol egy vásárhelyi hírportál, a szálak a titokzatos batidai kastély felé vezetnek

A Google március 7-én tárolt promenad.hu impresszuma szerint még a Kisbíró Kft. és Égető Gyula volt a portál tulajdonosa, a hétfői impresszum szerint viszont már a Csanád Média Kft. a tulajdonos. Nagyon úgy fest: egy Lázár Jánoshoz köthető tulajdonost váltott egy kifejezetten a Fideszhez kötődő kiadó.

A korábbi kiadó tulajdonosának rokonsága másik cégben a hírhedt batidai kastély építőjével is üzletelt, az új tulajdonos pedig, mint mindjárt mutatjuk, fideszes pártember.

A főszerkesztő pedig Pintér M. Lajos, ő a fidesz-támogató szegedma.hu-tól igazolt ide. A szegedma.hu emlékezetes húzása, amikor tavaly novemberben egy hamisított levelet mutattak be, amit a kormányközeli portálok azonnal átvettek.

A szegedma.hu-n már nincs meg a levél, de a magyaridok.hu-n még mindig megtalálható a szegedi portálra hivatkozó írás. Pintér M. Lajos a cégadatok szerint a szegedma.hu-t kiadó, Napfénymédia és Marketing Kft. tulajdonosa volt január végéig.

De nem került messze a Fidesztől sem az új promenad.hu. A portál az impresszum szerint a Csanád Média Kft.-é. A cég tulajdonosa Pongrácz Tamás. Az ő nevére, ha rákeresünk akkor egyből egy szegedma.hu cikk jön elő: Pongrácz Tamás: Algyő érdekeit képviselte a Fidesz-frakció. Ő ugyanis nem más, mint az algyői Fidesz frakció egykori vezetője.

2016-ban önkormányzati képviselői is volt, majd az időközi önkormányzati választás után – kikerült a testületből. A településen azért kellett időközi önkormányzati választást tartani, mert a képviselő-testület a sorozatos viták nyomán május végén feloszlatta magát.

Pongrácz lapunk érdeklődésére azt válaszolta, hogy „az adás-vétellel kapcsolatos tárgyalások 2017. októberében kezdődtek; a szerződéskötésre decemberben került sor. Politikai és közéleti tevékenységemet befejeztem”.

Hogy milyen lesz az promenad.hu, nem tudni. Az új felállást beharangozó március 9-i cikkben azt írják,

“Fiatal, dinamikus csapatunk szerkesztésében az újratöltött Promenadon mindenki megtalálhatja az őt érdeklő témákat a közérdekű helyi információktól és programoktól a nagyvilág „bréking” történéseiig, a könnyed szórakozástól az életmódtippekig, a magas kultúrától a komoly közéletig és szaftos politikai sztorikig. A hagyományos, megkérdőjelezhetetlen értékeket a 21. század legkorszerűbb eszközeivel és megjelenítési formáival párosítjuk azért, hogy kiszolgáljuk Önöket.”

Segesvári Csaba

Megosztás