![LÁzÁr János](https://atlatszo.hu/wp-content/uploads/2024/07/D_VAJ20240109007-e1721634612834-300x180.jpg)
Legalább 25 milliárd forintba került az adófizetőknek a Lázár-féle tarifareform
Az Építési és Közlekedési Minisztérium először letagadta, de miután pereltünk, kiadta a márciusban bevezetett tarifareform hatástanulmányát.
2012. január 1-jén az Alaptörvény hatálybalépésével a személyes adatok védelméért és a közérdekű adatok nyilvánosságáért felelős országgyűlési biztos, ombudsman megszűnt. Az adatvédelmi biztos tevékenysége során nem csak a konkrét ügyekben tett állásfoglalásaival járult hozzá a közérdekű adatok nagyobb nyilvánosságához, de éves beszámolói is komoly hatást gyakoroltak a joggyakorlatra.
Hasonlóan a bírósági, alkotmánybírósági joggyakorlathoz, az adatvédelmi biztos döntései iránymutatásul szolgálhattak a kifejezetten rövid tételes jog értelmezéséhez, a helyes döntések meghozatalához: Mi minősül adatnak? Hogyan érvényesülhet egymás mellett a személyes adatok védelme és a közérdekű adat nyilvánossága? Lehet-e az államnak üzleti titka?
Az adatvédelmi poszt megszüntetésével a biztosi állásfoglalások, beszámolók, döntések és számos más tájékoztatás közzétételére szolgáló honlap megszűnt. A biztos által védett érdekeket 2012. január 1-jétől képviselő Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság honlapján ezek az információk nem érhetők el.
Az atlatszo.hu ezért közérdekű adatként kikérte és közzéteszi az ombudsmani honlap utolsó változatát. A honlap a 2011. december 31-i állapotot tükrözi, lezártsága miatt azonban nem tekinthető tökéletes másolatnak. A honlapon szereplő „vissza a régi honlapra” link a biztos korábbi honlapjához vezet, néhány információ ezen keresztül könnyebben megtalálható.
Ha valaki érez magában kedvet és energiát ahhoz, hogy az oldalt felhasználhatóbarátibbá tegye, forduljon hozzánk bizalommal.
>>> Tovább az adatvédelmi biztosi honlap másolatára
(Fotó: innen.)
Az Építési és Közlekedési Minisztérium először letagadta, de miután pereltünk, kiadta a márciusban bevezetett tarifareform hatástanulmányát.
Az Átlatszó azután fordult adatigényléssel a szervezethez, hogy az ügyvédi kamara visszautasította Szuverenitásvédelmi Hivatal „információk bejelentését” célzó együttműködési javaslatát.
Nem jogerős ítéletében a Fővárosi Törvényszék kötelezte a közmédiát, hogy adjon ki az Átlátszó újságírójának minden olyan szerződést, amit az elmúlt öt évben kínai szervezettel kötött.
Az MNV üzleti titokra hivatkozott, de hiába: a bíróság kötelezte az adásvételi szerződés kiadására.