kalocsa

Állami segítséggel szűk belvárosi utcákra zúdulna a kalocsai forgalom

Kilenc év alatt 4 önkormányzati út került állami kézbe – ez az Átlátszó közadatigényléséből derült ki. Kalocsa önkormányzata januárban döntött arról, állami kézbe adja belvárosi útjait, hogy az állam elkerülőt építsen az egy évtizede húzódó egyházi felújítás miatt. Csakhogy az eddig állami kézbe került utak jóval forgalmasabbak, mint a kalocsaiak, márpedig épp erre hivatkozva adták át azokat is az államnak. Videóriport Kalocsáról.

Tizenéve zárva Kalocsán a Szentháromságtér, az állam milliárdokkal támogatja az egyházmegyei felújítást és fejlesztést. Csakhogy ezzel kettévágták a sugaras szerkezetű kisvárost. A megoldásra, egy elkerülő útra régóta várnak, azt már egyszer 800 millióért megígérték, erről korábban is írtunk.

Az önkormányzat, mivel nincs pénze, állami kezelésbe adta az utakat egy határozattal, hogy majd az állam építse meg az elkerülőt. A belvárosban, mert ez a kulcsszó. Olyan helyen,

ahol két autó sem fér el egymás mellett.

Éppen ezért Kalocsán jártunk, hogy megnézzük, hogyan mutat az önkormányzat által elfogadott terv nyomvonala, milyenek az utak, vannak-e lakók. A Magyar Közúttól azt is megkérdeztük, az elmúlt 9 évben mennyi önkormányzati utat vettek állami kezelésbe, azoknak mekkora a forgalma.

Talán nem meglepő, de Kalocsa belvárosában messze nincs annyi autó, mint az állami kézbe vett utakon.

 

Beszéltünk Bagó Zoltán önkormányzati képviselővel és egy helyi lakossal is. Megkerestük Kalocsa fideszes polgármesterét, Filvig Gézát is, de ő egy meglehetősen furcsa válasszal kerülte el az interjút. Videóriport Kalocsáról.

Készítette: Segesvári Csaba, Bodoky Bence

Megosztás