Médiafoglalás

Tovább csökkent a Délmagyarország értékesített példányszáma

A Vajna-céghez kerül Délmagyarország 2018 első negyedéves adatok alapján majdnem annyi előfizetőt vesztett, mint 2017 teljes évében. Pedig a választások óta kevesebb a migránsozás a lapban, és a minőségi írások is visszatértek.

Alig két hónapja mutattuk be, hogy az olvasók nehezen fogadják a kampányüzemmódba kapcsolt – 2017 nyarán Andy Vajna kezébe került – Délmagyarországot. Még akkor is, ha ez az elégedetlenség a választások eredményén csak részben látszódótt. Az MSZP-P-jelölt Szabó Sándor Szegeden úgy nyert, hogy a Szegeden élők többsége őt választotta, a másik szegedi jelölt, Joób Márton viszont vesztett – az ő szegedi körzete több környező falut is felölelt.

Az április 9. és június 3. közötti 55 napban a migráció is háttérbe szorult a regionális napilapban, kereszthivatkozásokkal együtt mindössze 27 ilyen témájú cikk került fel, de ebben már benne van a migráns szúnyogokról szóló közgyűlési tudósítás is – ez derül ki, ha rákeresünk a „migráns” kifejezésre az online kiadásban. A kampányban 77 nap alatt közel 100 migránsos cikk volt – akkor még ilyen címekkel riogatták az olvasókat: Több ezer migráns indulhat Szerbiából Románia felé, Kevesebb a migráns a Vajdaságban, de őket sem látják szívesen, Egyre többen döntenek a költözés mellett. Aztán nem jöttek ezrével, és a választási kampány is véget ért.

A MATESZ legfrissebb, a 2018. I. negyedévi adatai szerint az előfizetők továbbra sem díjazzák a kormánypropagandát. A napilap értékesített példányszáma a múlt év végén 31 ezer 252 volt, ez 2018. első negyedév végére 29 ezer 404-re csökkent. Ez 1466-os esés, ami kétszerese a 2016-os év teljes lemondásának, és erősen közeli a 2017-es teljes lemondási számhoz – ez akkor 1841 volt.

Pedig a lap, mondhatni, visszatért a régi kerékvágásba. Szubjektív véleményünk, úgyis, mint olvasóké: újra megjelentek az “olvasható” történetek, a helyi problémák érdemi feldolgozásai. De úgy tűnik, hiába javult a minőség, az olvasóknak ez már nem elég. Az is mutatja, hogy megváltozott a világ a Vajna-lapok körül, hogy a Lapcom Zrt. 600 millió forintos mínusszal zárta 2017-et, a lapértékesítés – beleértve a Kisalföldet, a Borsot is – 300 millió forinttal esett vissza.

Segesvári Csaba

Címlapkép: MTI-fotó

Megosztás