Kartellezés gyanúja miatt nyomoznak egy 280 millió forintos érdi óvoda-közbeszerzés ügyében
Négymillió forintos uniós bírság és 70 millió forintos uniós visszatérítési szankció kiszabása után nyomozás indult a sokat vitatott érdi óvodaépítések...
A Fővárosi Önkormányzat 20 évre egy kézbe adta volna a városnéző buszok üzemeltetésének jogát, ám a benyújtott ajánlatok alapján végül rájöttek, hogy a koncesszió nyertese „rendkívüli mértékű extraprofithoz” jutna.
Júliusban beszámoltunk arról, hogy a Fővárosi Önkormányzat 2017-től húsz évre egy kézbe adná a városnéző buszok üzemeltetését. Budapesten jelenleg négy cég működtet ilyen járatokat, és közülük hárman levélben fordultak Orbán Viktor miniszterelnökhöz, hogy ne hagyja, hogy Tarlós István főpolgármester megszüntesse a piaci versenyt, ám ennek ellenére megjelent a koncessziós felhívás.
December közepén a Magyar Nemzet közölte, hogy a Fővárosi Közgyűlés eredménytelennek nyilvánította a pályázatot. A döntés január 11-én megjelent az uniós közbeszerzési értesítőben is. A dokumentum szerint a tenderre három ajánlat érkezett:
– Mr. NILSZ Kft. és Program Centrum Utazásszervező Kft. közös ajánlattevők
– HOP ON Travel Zrt. és „CITY TOUR Hop on Hop off” Kft. közös ajánlattevők
– The Big Bus Company Ltd.
A pályázatot azért nyilvánította érvénytelennek a Főváros, mert a benyújtott ajánlatok alapján arra jutottak, hogy a 20 évre szóló koncesszió nyertese rengeteg pénzhez jutna, befektetéseik nagyon rövid idő alatt megtérülnének, és messze túlszárnyalnák a Fővárosnak fizetett koncessziós díjat.
„A koncessziós díjak, valamint az ajánlatokban csatolt üzleti-gazdálkodási tervek alapján, az üzleti-gazdálkodási tervek értékelését végző szakértők szakvéleményében foglaltak szerint a bemutatott megtérülés számítások és az éves tervezett nyereség adatok alapján mindhárom ajánlattevő rendkívül rövid megtérülési idővel, illetve két ajánlattevő kiugróan magas éves nyereséggel számol. A fentiekben kifejtettek alapján a 20 éves koncessziós jog megszerzésével – a megajánlott koncessziós díjak figyelembevételével – ésszerű hozamot meghaladó, rendkívüli mértékű extraprofit realizálása prognosztizálható.”
A Magyar Nemzet információi szerint a Big Bus Ltd. 130 milliárd forintos ajánlata volt a legkedvezőbb, ám ebből a húsz éves időtartam alatt mindössze nagyjából 10 milliárd lett volna a fővárosé.
Ha tetszett a cikk
Előfizetőket keresünk – támogasd a munkánkat havi 1000 forinttal! Függetlenségünk záloga a közösségi finanszírozás.
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
Bankszámlaszám: 12011265-01425189-00100001
Bank neve: Raiffeisen Bank
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
IBAN (EUR): HU36120112650142518900400002
IBAN (USD): HU36120112650142518900500009
SWIFT: UBRTHUHB
Bank neve és címe: Raiffeisen Bank
(H-1133 Budapest, Váci út 116-118.)
Támogasd a munkánkat az Átlátszónet Alapítványnak küldött PayPal adománnyal! Köszönjük.
Havi 5400 Ft Havi 3600 Ft Havi 1800 Ft Egyszeri PayPal támogatásNégymillió forintos uniós bírság és 70 millió forintos uniós visszatérítési szankció kiszabása után nyomozás indult a sokat vitatott érdi óvodaépítések...
A minap írtunk arról, hogy a megjelent ellenzéki programvázlatban a romák helyzetével foglalkozó részt sikerült egy gazdag indiai családról készült,...
Komposztáló üzemet akart építeni Pátyon Soltész Miklós államtitkár fiának cége, de végül a fideszes polgármester jegyzője akadályozta meg a beruházás...
Telex: Mostantól akár hatszor annyi idő alatt adja ki az állam a közérdekű adatokat Mostantól 15 nap helyett újra 45 napjuk,...
Támogasd a munkánkat banki átutalással. Az adományokat az Átlátszónet Alapítvány számlájára utalhatod. Az utalás közleményébe írd: „Adomány”, köszönjük!