Egyéb

360 millió forint már elment a 2024-es budapesti olimpiai pályázat népszerűsítésére

 

61 millió forintért vásárolt televíziós spotokkal népszerűsíthette a nyári olimpiai játékok idején a Media Insight Médiaügynökség Kft. és a Humán Telex Reklám Tanácsadó Kft., hogy 2024-ben Budapest rendezze meg az eseményt – derült ki a legfrissebb uniós közbeszerzési értesítőből. A Humán Telex egyik tulajdonosa Orosz Pál, az FTC Labdarúgó Zrt. vezérigazgatója.

 

A tájékoztatóban részletezik, hogy eddig mi mindenre költhettek a Budapest 2024 Nonprofit Zrt. tenderét közösen megnyert cégek: a Media Insight Médiaügynökség Kft. és a Humán Telex Reklám Tanácsadó Kft., amelyeken kívül más nem is tett ajánlatot.

Azt korábban megírta az Átlátszó, hogy a „Társadalmi párbeszéd az olimpiáért 2016 kommunikációs kampány 2016. évi stratégiájának kialakítása, a benne foglalt rendezvények megvalósítása, média kommunikációs kampány megtervezése, lebonyolítása” elnevezésű tender keretében a két cég fél éven keresztül nettó 700 millió forintért népszerűsíti a budapesti olimpiát.

A megbízás 3 hónappal és nettó 200 millió forinttal meghosszabbítható, vagyis a reklámkampány teljes keretösszege 900 millió forint.

Korábbi cikkeink

Legalább 700 millió forintba fog kerülni az olimpianépszerűsítő kormánykampány

A Fradi-vezér cége fogja reklámozni az olimpiát 900 millió forintért

A két társaság eddig mintegy 360 millió forintot költhetett el a következő feladatokra, hogy népszerűbbé tegye a 2024-es budapesti olimpiai pályázatot és annak arculati elemeit:

Social media felületein július és augusztus hónapban – 2,4 millió forint

Támogatói televíziós spotok az olimpiai játékok televíziós közvetítései során – 61 millió forint

Kitelepülés a Sziget Fesztiválon – 59,2 millió forint

Kitelepülés a Strand Fesztiválon – 24,8 millió forint

Sportesemények támogatása kitelepülésekkel augusztusban – 9,7 millió forint

Kitelepülés a Volt Fesztiválon – 21,6 millió forint

Kitelepülés a Balaton Sound fesztiválon – 29,3 millió forint

Együttműködés a Színes Város programmal – 10,2 millió forint

Fix látogatóközpont tartalmi tervezése, és a látogatóközpont kialakítására alkalmas felépítmény elkészítése uszályra – 34,9 millió forint

Sportesemények támogatása kitelepülésekkel – 33 millió forint

Fix látogatóközpont beltéri elemeinek gyártása és installálása” – 30,9 millió forint

Sportesemények támogatása kitelepülésekkel szeptemberben – 34,8 millió forint

Olimpiai ‘edzőtábor’ – szakmai konferencia” előkészítése és lebonyolítása – 6,9 millió forint

Tulajdonosok és néhány pénzügyi adat

A Media Insight Kft. tulajdonosa az Ogilvy Group Zrt-n keresztül az amerikai Ogilvy & Mather Worlddwide LLC.

A Media Insight Médiaügynökség 2015-ben 1,6 milliárd forint, míg 2014-ben 2,2 milliárd forint nettó árbevételt könyvelhetett el. Adózott eredménye tavaly 106,6 millió forint volt, az azt megelőző évnél pedig 76,2 millió forint szerepel az Opten céginformációs rendszer pénzügyi adatai között.

A Humán Telex Kft. tulajdonosai Orosz Pál, Soproni István Róbert, Dömötör György Róbert és Hajnal Tamás. Orosz Pál igazgatósági tagja a Ferencvárosi Torna Club tulajdonában lévő Fradiváros Zrt.-nek, és cégjegyzésre jogosult tagja a szintén az FTC tulajdonában lévő FTC Zrt.-nek.

A Humán Telex nettó árbevétele tavaly 729 millió forint volt, az azt megelőző évben valamivel többet, 781 milliót ért el. Akkor az adózott eredménye 5,8 millió forint lett, 2015-ben pedig 1,9 millió forint volt.

A kft. idén januárban a MOB két közbeszerzését is a Human Telex Kft. nyerte, a feladat akkor is a budapesti olimpia népszerűsítése volt.

Csikász Brigitta

Ha tetszett a cikk

Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszó munkáját havi 1000 forinttal! Függetlenségünk záloga a közösségi finanszírozás.

Megosztás