Kartellezés gyanúja miatt nyomoznak egy 280 millió forintos érdi óvoda-közbeszerzés ügyében
Négymillió forintos uniós bírság és 70 millió forintos uniós visszatérítési szankció kiszabása után nyomozás indult a sokat vitatott érdi óvodaépítések...
1938-ban egy speciális szerelvény, az Aranyvonat vitte körbe az országban a Szent Jobbot az országban, most a Nemzeti Múzeum újraépítteti a vonatot.
A Magyar Koronaőrök Egyesülete indította el azt a kezdeményezést, hogy a Szent István ereklyéjét egykor szállító vonatot építsék újra. 1938-ban, az első magyar király halála 900. évfordulójának évében, illetve a nálunk tartott katolikus ünnepségsorozat az Eucharisztikus világkongresszus alkalmából vonattal körbehordozták a Szent Jobbot. Minden nagyobb városban megállt és az érkeztére ünnepségeket rendeztek.
Erre a célra épült az úgynevezett Aranyvonat, amelynek később pontos sorsa nem ismert. (Itt egy hosszú videó a szerelvény történetéről, a Facebookon Aranyvonat-építő egyletet is találni.)
Így felújítani nem lehet, hanem újat építtet helyette a Magyar Nemzeti Múzeum. A közbeszerzést – tárgyalásos eljárásként – még tavaly novemberben indították el. Ennek kapcsán a 24.hu írt hosszasan az Aranyvonatról. (Amely egyáltalán nem azonos azzal az Aranyvonattal, amely a második világháború végén tűnt el, és amely a magyar államtól, illetve a holokauszt áldozataitól összerabolt kincseket szállította.)
A kiírás szerint
„ajánlatkérő vagyonkezelésében van az >>Aranyvonatnak<< nevezett vasúti kocsival megegyező méretű vasúti kocsi alváz és forgóváz, amellyel megegyező kocsival 1938-ban, Szent István király halálának 9. centenáriuma alkalmából a Szent Jobbot körbehordozták az országban (az eredeti >>Aranyvonat<< a második világháborúban elpusztult).
Ezeknek a vasúti kocsi elemek átalakítása és felújítása biztosítja a további múzeumi hasznosítást, illetőleg a jövőbeni kiállítási és reprezentatív célokra alkalmassá tételt.”
Nem tudni tehát, hogy a Szent Jobb újbóli körbehordozására készül-e az Orbán-rendszer, mindenestre kizárni ezt sem lehet.
A munka nyerteseit – az erről szóló hirdetmény szerdán jelent meg a Közbeszerzési Értesítőben – nem lehet iparági botrányként kezelni, hiszen a múzeum a MÁV Nosztalgia Kft.-vel és a Dunakeszi Járműjavító Kft.-vel állapodott meg. (Az eredetit utóbbi vállalkozás elődje építette meg.) A két céggel nettó 78,73 millió forintra szerződtek, az eredeti felhívás szerint 18 hónap alatt kell elvégezni a munkát.
Kiemelt kép: Történelem portál
Ha tetszett a cikk
Előfizetőket keresünk – támogasd az Átlátszó munkáját havi 1000 forinttal!
Függetlenségünk záloga a közösségi finanszírozás.
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
Bankszámlaszám: 12011265-01425189-00100001
Bank neve: Raiffeisen Bank
Számlatulajdonos: Átlátszónet Alapítvány
1084 Budapest, Déri Miksa utca 10.
IBAN (EUR): HU36120112650142518900400002
IBAN (USD): HU36120112650142518900500009
SWIFT: UBRTHUHB
Bank neve és címe: Raiffeisen Bank
(H-1133 Budapest, Váci út 116-118.)
Támogasd a munkánkat az Átlátszónet Alapítványnak küldött PayPal adománnyal! Köszönjük.
Havi 5400 Ft Havi 3600 Ft Havi 1800 Ft Egyszeri PayPal támogatásNégymillió forintos uniós bírság és 70 millió forintos uniós visszatérítési szankció kiszabása után nyomozás indult a sokat vitatott érdi óvodaépítések...
A minap írtunk arról, hogy a megjelent ellenzéki programvázlatban a romák helyzetével foglalkozó részt sikerült egy gazdag indiai családról készült,...
Komposztáló üzemet akart építeni Pátyon Soltész Miklós államtitkár fiának cége, de végül a fideszes polgármester jegyzője akadályozta meg a beruházás...
Telex: Mostantól akár hatszor annyi idő alatt adja ki az állam a közérdekű adatokat Mostantól 15 nap helyett újra 45 napjuk,...
Támogasd a munkánkat banki átutalással. Az adományokat az Átlátszónet Alapítvány számlájára utalhatod. Az utalás közleményébe írd: „Adomány”, köszönjük!