Egyéb

100 millióba került a Brain Bar Budapest, amire 143 jegyet adtak el 2,7 millió forintért

Ilyen egy sikeres állami rendezvény.

2015. június 4-6. között rendezte meg a Design Terminál, a We Love Budapest, és az Akvárium Klub a Brain Bar Budapest inspirációs fesztivált a Magyar Telekom főtámogatásával.

Mi is volt ez pontosan?

„Céljuk olyan formabontó gazdasági fórum létrehozása, ahol tabuk és konvenciók nélkül nyílik lehetőség a közeljövőt meghatározó trendek közösségi hatásainak megvitatására.

A 2015. június 4-6. között zajló nemzetközi eseménysorozat programjában előadások, viták és kerekasztal beszélgetések váltják egymást, ahol olyan vezető technológiai szakemberek, tudomány képviselői és véleményvezérek fogalmazzák meg korunk legégetőbb problémáit, mint Richard Florida, a The Rise of the Creative Class bestseller szerzője; Tina Saaby, Koppenhága főépítésze; Ken Goldberg, a kaliforniai Berkeley Egyetem professzora. A rendezvény célja megmutatni, hogy a változásokat nem csak követni lehet, hanem aktívan formálni is.

A Brain Bar Budapest fő helyszíne az Erzsébet tér, ahol az Akvárium Klub valamint a Design Terminál tereiben 3 helyszínen folyamatosan zajlanak az események, kiegészülve egyedi, különleges karakterű helyszínekkel és az eseményt vizualizáló élményprogramokkal Budapest belvárosában.” – áll a rendezvényt beharangozó cikkben a Design Terminal honlapján.

„A Brain Bar Budapest nem pusztán a közeljövő trendjeinek seregszemléje, hanem egy olyan találkozási pont, ahol a hazai szereplők elsőrangú kapcsolatokat köthetnek a világ legkiemelkedőbb szakértőivel és döntéshozóival, valamint a kelet-közép-európai régió releváns piaci szereplőivel.” – írta még a We Love Budapest.

A Design Terminal oldalán azt is közzétették, hogy a 3 napos fesztiválra pedagógusok és diákok számára a belépés ingyenes, a rendezvény után pedig a Magyar Nemzet számolt be arról, hogy „Elképesztő sikert aratott a Brain Bar Budapest”: mintegy háromezer látogató vett részt rajta.

Mit csinál a Design Terminál?

A Design Terminál Nemzeti Kreatívipari Központ a Magyar Állam kreatív iparágak ösztönzéséért felelős ügynöksége. Alapító okiratában rögzített küldetése Magyarország kormánya mindenkori gazdaságpolitikájának támogatása a kreatívipar állami ösztönzésével, a kreatíviparban rejlő gazdaságpolitikai és országkép formálási lehetőségek meghatározása és a magyar állam stratégiai érdekeinek érvényesítése az érintett ágazatokban.

Nagyon örültünk a hírnek, de biztos, ami biztos alapon közadatigénylésben kértük ki a rendezvénnyel kapcsolatos adatokat: a kiadások listáját, és az értékesített jegyek számát. Ekkor jött a meglepetés.

A Design Terminal 2 napon belül korrekten válaszolt az igénylésünkre: egy táblázatot küldtek a fesztivállal kapcsolatos kiadásokról, és a jegyeladásokról.

A Brain Bar Budapest teljes költségvetése 99.879.658, vagyis közel 100 millió forint volt.

A legtöbbet, 27,5 millió forintot az OTP Travel Kft.-nek fizettek a Központi Kormányzati Utaztatási Portálon keresztül, „vendégelőadó repülőjegy” címszóval.

A háromnapos fesztiválra összesen 1.309 db jegyet adtak ki, ebből:

– 778 db a meghívott vendégeknek (ingyen)

– 388 db diákoknak és pedagógusoknak (ingyen)

– 143 db-ot adtak el, ebből 2,7 millió forint bevételük származott

Telefonos megkeresésünkre Kovács Dóra, a Design Terminal operatív igazgatója emailben megerősítette, hogy a diákoknak és pedagógusoknak kiadott ingyenjegyeket valóban az OTP támogatta:

” Az OTP Bank – többek között az OTP Junior programjához
kapcsolódó – saját felületein biztosította a diák- és hallgatói
célcsoportok hatékony elérését és meghívásukat a fesztiválra. „

Az eladott 143 db jegy értékesítéséből pedig egész pontosan 2.720.700 forint bevételük származott az alábbi bontásban:

– Early Bird Festival Pass: 40 db, 29.900 Ft/db
– Pass for Day I.: 22 db, 9.900 Ft/db
– Pass for Day II.: 56 db, 14.900 Ft/db
– Pass for Day III.: 21 db, 14.900 Ft/db
– 3-day ticket: 2 db, 39.900 Ft/db
– Dual Deal (2 db jegy egy áráért): 2 db, 39.900 Ft/db

Ilyen hát egy sikeres állami, illetve államhoz köthető rendezvény.

Címlapkép innen.

Erdélyi Katalin

Fizess elő az Átlátszóra, hogy még sok ilyen cikket írhassunk!

Havonta csak egy ezres: már csak 1006 új előfizetőre van szükségünk
ahhoz, hogy az alaptevékenységünk közösségi finanszírozású legyen. Tudnivalók itt.

4000__ani_6

Megosztás