adatigénylés

62 millió forintot szórt el önfényezésre Kazincbarcika

A kommunikációs kiadásokat összesítő szerződéslistákból kiderül, mire mennyit költött a Barcika Art Kft. a „Svájci Projekt” és a „Fiatal Belváros”-program kommunikációja során. A szokásos kedvenc cég, azonos napon kötött érdekes szerződések, drága időkapszula, minimálbért kereső polgármesterfeleség. Újabb közérdekű adatokat tettünk nyilvánossá.

Tavaly decemberi és idén februári közadatigényléseinket a szeptemberi NAIH-határozat után bő egy hónappal ugyan, de végre megválaszolta Kazincbarcika kommunikációs cége, a Barcika Art Kft. Táblázatban összesítve küldték meg, hogy mire mennyit költöttek a „Svájci Projekt” és a „Fiatal Belváros„-program kommunikációja során 2013 decemberig.

A Svájci Projekt kapcsán összesen 48,9 millió forint kiadásuk volt tavaly év végéig, ebből a jelentősebbek a következők voltak:

  • street art rendezvényekre 1.447.551 Ft
  • a Rivalda Stúdiónak előadóművészeti tevékenységért  „szakmai napokra” 2.349.500 Ft
  • képzőművészeti projektekre 857.853 Ft
  • „utcai művészet”-hez szükséges szakmai anyagokra 106.880 Ft
  • kommunikációra/hirdetésekre 21.938.359 Ft
  • Gulyás Józsefnek grafikai tervekre és képzőművészeti alkotások kivitelezésére 10.517.457 Ft
  • a Hello Wood Kft.-nek arculatkészítésért 1.079.500 Ft
  • az Artificial Group Kft.-nek arculatkészítésért 1.079.500 Ft
  • a Brainexpress International Kft.-nek pickutatásért 1.079.500 Ft
  • a falfestő pályázat díjaira 3.306.585 Ft
  • a 2013-as Kolorfesztre 1.970.576 Ft

A kiadási listán találtunk olyan érdekességet, hogy ugyanazon a napon – 2013.június 1-én – fillére ugyanakkora összegre, 1.079.500 Ft-ra szerződtek három céggel is, kettővel „városarculat készítésére”, a harmadikkal pedig piackutatás készítésére. Ezeket a szerződéseket újabb közadatigénylésekben kértük ki a KiMitTud-on, ahogy azt is, amit a „Fiatal Belváros” projekt kiadási listáján szerepel: a híres-hírhedt, régi ismerős Serol-Bau Kft. tavaly decemberben közel 650 ezerért készített a városnak időkapszulát. A „Fiatal Belváros” projekt kommunikációjának keretében egyébként „csak” 13.072.100 forintot költött a Bracika Art Kft., ebből a jelentősebb/érdekesebb tételek a következők:

  • 3.187.870 Ft a cég költségeire (munkabérek és járulékok, szállítási költség, dologi kiadások stb.)
  • 4.381.500 Ft a Litoplan Kft.-nek „szakmai anyag beszerzése” tárggyal
  • 484.500 Ft a Lockvent Kft.-nek gyerekpólókra „közösségépítő közterületfejlesztési programokhoz kapcsolódva”
  • 433.000 Ft a Körte Art Kft.-nek előadóművészeti tevékenységért a családi pikniken
  • 341.240 Ft-ért „szakmai anyag beszerzése” a Decathlonban egy térverseny miatt
  • 646.182 Ft a Serol-Bau Kft. részére időkapszula készítéséért

Azt is megküldte végre a Barcika Art Kft., hogy milyen munkakörben és mennyit keres náluk Kalácska Viola, az MSZP-s polgármester, Szitka Péter felesége. Igazából érthetetlen, hogy miért titkolták közel 1 évig az adatokat, mert Kalácska Viola nem keres milliókat a cégnél, csak havi bruttó 120 ezer forintot heti 30 órás dekoratőri – kulturális rendezvényszervezői munkakörben.

A NAIH-segítségével elért sikeren felbuzdulva újabb közadatigénylésekben kértük ki, hogy mire mennyit költött a Barcika Art Kft. a Svájci Projekt és a Fiatal Belváros-program kommunikációjának keretében tavaly december óta, de a cég ezekre a kérdésekre nem reagált, így nem tehettünk mást, újra bepanaszoltuk a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál.

Megosztás