A helység kalapácsa

A helység kalapácsa: Budapesti kerületek helyi médiaköltései 2006 – 2012

A megyei jogú városok és a fővárosi kerületek sajtótermék-vásárlásai után annak jártunk utána, hogy mekkora összeget költenek ugyanezek az önkormányzatok a helyi, saját vagy magánkézben lévő médiumok (újság, tévé, rádió) fenntartására és/vagy támogatására, valamint velük kötött hirdetési és/vagy szolgáltatási szerződésekre. A városoktól kapott adatokat a helyi médiáról szóló A helység kalapácsa c. cikksorozatunk aktuális részeibe illesztve tesszük közzé, a kerületek válaszait pedig itt és most, egyben. Megvizsgáltuk azt is, hogy milyen összefonódások vannak az érintett önkormányzatok és a tőlük tízmilliós megrendeléseket kapó médiák között.

Januárban közérdekű adatigényléssel fordultunk – „visszaélésszerűen” – valamennyi fővárosi kerülethez, hogy megtudjuk, 2006 és 2012 között mekkora összeget költöttek helyi, saját vagy magánkézben lévő médiák (újság, tévé, rádió) fenntartására és/vagy támogatására, valamint velük kötött hirdetési és szolgáltatási szerződésekre. Cser-Palkovics András, a közérdekű adatok megismerhetőségét korlátozó törvénymódosító javaslat egyik benyújtója „öncélúnak” tűnő adatigénylésnek minősítette az általa vezetett székesfehérvári önkormányzathoz is elküldött kérdéssort, pedig korántsem az, hiszen nem a szerkesztőségben szeretnénk szörnyülködni a számokon, hanem úgy gondoljuk, hogy az önkormányzatok minden kiadása a nyilvánosságra tartozik, mert közpénzt költenek. A legmegbízhatóbb kampányfelületnek számító helyi médiákra is, sokat.

A legtöbb fővárosi kerület válaszolt az Infotv.-ben megszabott határidőn belül, vagy 15 nap hosszabbítás után, csupán hárman hagyták figyelmen kívül a közadatigénylésünket. A megkapott adatokat a hozzájuk kapcsolódó fontos információkkal egészítettük ki, hogy teljesebb legyen a kép.

I. kerület (polgármester 2006-2012 között Dr. Nagy Gábor Tamás, FIDESZ-KDNP): A Budavári Önkormányzat hivatalos lapjának, a havonta kétszer megjelenő Várnegyed újságnak a fenntartására 2006-ban 18,5 millió, 2007-ben 20,9 millió, 2008-ban 22,1 millió, 2009-ben 22,8 millió, 2010-ben 34,6 millió, 2011-ben 29,5 millió, 2012-ben pedig 29,3 millió forintot költött. 2006-tól 2009-ig a végösszegből 4,2 – 4,4 milliót tett ki a főszerkesztő és az újságírók megbízási díja, erre jöttek még a járulékok. 2010-től már külön szakfeladatként szerepel a költségvetésben a Várnegyed fenntartása, és mellékelten megküldték a részletes kimutatást, amely szerepelnek a postaköltségek, a
részletes járulék-kifizetések stb. Szembetűnő a kimutatásokban, hogy 2010-ben még maradt a 2009-es 4.459.000 forint az „állományba nem tartozók tiszteletdíja” rovatban, 2011-ben azonban ez az összeg már 6.359.000, 2012-ben pedig 7.799.000 forint volt. A Várnegyed főszerkesztője évek óta Sárváriné Pap Gitta.

Hirdetési keretszerződése az önkormányzatnak a Vitézy Tamás tulajdonában lévő Helyi Téma lapkiadóval volt 2008-tól 2012 decemberéig,  2008-ban 5,6 millió, 2009-ben 7,5 millió, 2010-ben 5,9 millió, 2011-ben 6 millió, 2012-ben pedig  2,6 millió Ft értékben.

A kerület részletes válasza letölthető innen.

II. kerület (polgármester 2006-2012 között Dr. Láng Zsolt, FIDESZ-KDNP): Az önkormányzat az egyetlen hivatalos lapjára, a kéthetente 50 ezer példányban megjelenő Budai Polgár kiadására és fenntartására 2006-ban 45,3 millió, 2007-ben 48,2 millió, 2008-ban 54,4 millió, 2009-ben 56,8 millió, 2010-ben 54,2 millió, 2011-ben 55,2 millió, 2012-ben 56 millió forintot költött.  Az újság kiadója a II.kerület tulajdonában lévő Budai Polgár Nonprofit Kft., melynek ügyvezetője Balaton Balázs, aki az önkormányzat honlapján a Polgármesteri Kabinet sajtóreferenseként is szerepel. A Kft. felügyelőbizottságának három tagja van:  dr.Varga Alexandra ügyvéd , Skublicsné Manninger Alexandra önkormányzati képviselő (Fidesz-KDNP), és Bándy Péter elnök, korábbi Fidesz-KDNP-s önkormányzati képviselő, aki az Egészségügyi, Szociális és Lakásügyi Bizottság elnöke is volt (2012.február közepén lemondott mandátumáról), a Demokrata vezető szerkesztője, aki 2010-ben sűrűn szerepelt a köztévé Ma Reggel c. műsorában, és az Echo Tv-ben is feltűnt már.

2010 előtt a felügyelőbizottság munkájában dr. Szalai Tibor jegyző, Legény Béla képviselő (Fidesz-KDNP), Soltész Attila korábbi képviselő (Fidesz-KDNP), Takács Beáta MSZP-s képviselő, Retkes Attila, Dömök Lászlóné képviselő (Fidesz), és  Korodi Enikő ex-képviselő vett részt.

A kerület részletes válasza letölthető innen.

III. kerület (polgármester 2006-2012 között Bús Balázs, FIDESZ-KDNP): Az önkormányzat az Óbuda Újság elkészítésére és kiadására folyamatosan növekvő tendenciában költött, 2006-ban 47,8 millió, 2007-ben 52,6 millió, 2008-ban 56,7 millió, 2009-ben 60,1 millió, 2010-ben 61,6 millió, 2011-ben 63,9 millió, 2012-ben már 63,97 millió forintot. A munkát az Impress-Régio Kft. végezte, melynek tulajdonosa Karalyos József. Hirdetésekről nem számolt be Óbuda.

A kerület részletes válasza letölthető innen.

IV. kerület (polgármester 2006-2010 között Dr. Derce Tamás, Újpestért E., 2010-től Wintermantel Zsolt, FIDESZ-UE): Nem válaszolt.

V. kerület (polgármester 2006-2012 között Rogán Antal, FIDESZ-KDNP): Belváros-Lipótváros 2006-tól 2011-ig kiugróan magas összegeket költött saját médiájára, a City TV-re: 2006-ban 121,4 millió, 2007-ben 129,8 millió, 2008-ban 128 millió, 2009-ben 112,2 millió, 2010-ben 114,4 millió, 2011-ben 122,8 millió forintot, de 2012-ben már „csak” 72,8 milliót. A City Tv Kft. ügyvezetője Szabó Adrienn, akinek megbízási díja bruttó 390.000 Ft. A Kft. felügyelőbizottságának elnöke az alaptörvény asztalának és díszkiadásának atyja, Kerényi Imre, akinek tiszteletdíja bruttó 357.400 forint. Felügyelőbizottsági tag még bruttó 220.500 Ft tiszteletdíjért Puka Zsófia, aki korábban a kerület sajtóreferense volt, majd tavaly ősszel Krakkó Ákos távozása után ő lett a Fidesz-frakció sajtófőnöke.  A felügyelőbizottság harmadik tagja Kovács Gábor MSZP-s önkormányzati képviselő, szintén bruttó 220.500 forintos tiszteletdíjért.

Az önkormányzatnak 2005 óta nincs saját újsága, akkor szüntette meg a városrész jobboldali többségű képviselőtestülete politikai (Steiner Pál polgármester iránti) elfogultságra hivatkozva.  Az önkormányzat Rogán Antal polgármesterré választása, 2006 óta elég sajátosan tesz eleget tájékoztatási kötelezettségének, híreiket ugyanis a magánkézben lévő Mai Belváros című lapban adják fel hirdetésként.  A tévé fenntartása mellett erre sem keveset költenek: míg 2006-ban még csak 3,67 millió, 2007-ben már 45 millió, 2008-ban 55,7 millió, 2009-ben 75,4 millió, 2010-ben 83,8 millió, 2011-ben 61,8 millió, 2012-ben pedig 67,3 millió forint belváros-lipótvárosi közpénzbe került ez a megoldás. A Mai Belváros igazgató-főszerkesztője Karalyos József, lapszerkesztője a City Tv-ügyvezető Szabó Adrienn, kiadója a Karalyos József tulajdonában lévő Impress-Régió Kft. A Népszabadság szerint a céget bő tíz éve a helyi fideszes többség hozta helyzetbe, mikor megbízta az önkormányzat azóta megszüntetett lapja, a Belváros-Lipótváros megjelentetésével, s felruházta a kiadói jogokkal is. A jobboldali többség 2001-es elolvadása után kirobbant médiaháború által elsodort újságot az Impress akkor lényegében magánkiadásba vetteMai Belváros címen.

A kerület részletes válasza letölthető innen.

VI. kerület (polgármester 2006-2010 között Verók István, MSZP-SZDSZ, 2010-től Hassay Zsófia,
FIDESZ-KDNP)
: Terézváros 2011-ig 35-40 millió forintot költött évente helyi médiákra, 2012-ben már csak 30 milliót. Az összegek nagyobb részét a Terézváros Magazin megjelentetésére fordították: évi közel 1 milliót az újság terjesztésére, 6-10 milliót a szerkesztésére, 6-11 milliót a nyomdai kivitelezésére. A munkákra több céggel szerződtek az évek során: a lap szerkesztését a Szóvátevők Kulturális Szolgáltató Kft., a MH Mille Otto Mille Médiaügynökség Kft., a Lap-OK Bt.és a Fotozoom 2003 Bt. végezte; nyomdai kivitelezésére a Papírrex Nyomdaipari Szolgáltató és Kereskedelmi Kft.-vel, a Royal Press Hungary Kft.-vel és a Magyar Közlöny Lap- és Könyvkiadó Kft.-vel szerződtek, terjesztésére pedig a GMA FLYERS Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-vel, a Papírrex Nyomdaipari Szolgáltató és Kereskedelmi Kft.-vel, valamint a Magyar Posta Zrt.-vel.

Átlagosan évi 15 millió forintot költött Terézváros az önkormányzati híradóra a Hatoscsatornán. A televízió üzemeltetője az LP Média Kft., ami a 2011. augusztus 20. alkalmából Magyar Köztársasági Arany Érdemkereszttel kitüntetett Paor Lilla, és fia, Gyarmati-Paor Zoltán tulajdonában van. Ők készítették a Duna TV-n három évvel ezelőtt vetített „Miért éppen Magyarország?” című, az itt élő bevándorlók életét bemutató dokumentumfilm-sorozatot is, mely az Európai Integrációs Alap támogatásával készült el.

Rádióműsorokra és rádiók támogatására Terézváros 2006-ban és 2007-ben 840 ezer forintot, 2008-ban 1 milliót, 2009-ben közel 5 milliót, 2010-ben 4 milliót, 2011-ben 1,75 milliót, 2012-ben 2,4 milliót költött. Szerződéses partner itt is több volt: a Klubrádió, a Kontakt Rádió, a Fiala János tulajdonában lévő F.J.P. Művészeti Szolgáltató Bt., valamint a CÉL PRODUKCIÓ Kft., melynek kisebbségi tulajdonosa különböző cégeken keresztül Vadas Tamás, többségi pedig az észtországi EU-Rent OÜ. A CÉL Produkció üzemelteti a Rádió Q-t, ahol Fiala János szerkesztő-műsorvezető. A rádió tavaly nyáron adományokat gyűjtött fennmaradása érdekében, mert a tulajdonos elmondása szerint havi 1-1,5 millió hiányzik a büdzséből, és ő ezt már nem tudja biztosítani.

Hirdetésekre Terézváros 2008-ban 3,4 millió forintot, 2009-ben 4 milliót, 2010-ben 7,6 milliót, 2011-ben 1 milliót, 2012-ben 6,6 millió forintot költött a Helyi Thémában, a Heti Válaszban, és a Népszabadságban összesen.

A kerület részletes válasza letölthető innen.

VII. kerület (polgármester 2006-2010 között Hunvald György, MSZP-SZDSZ, 2010-től Vattamány Zsolt, FIDESZ-KDNP): Erzsébetváros 2006-ban az Erzsébetvárosi Televíziós Közhasznú Társaság részére 3 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyújtott, valamint az önkormányzati választás napján és másnapján élő televíziós közvetítésért cserébe újabb 3 milliót fizetett ki részükre a kerület.  2008-ban az Erzsébetvárosi Televíziós Kht. az önkormányzattól  25 millió Ft egyszeri, vissza nem térítendő, céljellegű támogatást kapott,  valamint 22 millió forint fejlesztési célú kölcsönt.  Emellett bruttó 291.000 Ft-ért készített a Kht. egy Erzsébetvárosról szóló videót, magyar és horvát nyelven. 2009-ben a cég átalakult nonprofit Kft.-vé, 2010-ben pedig Erzsébetvárosi Média Nkft. lett: a kéthetente 40.000 példányban megjelenő Erzsébetvárosi Újság is bekerült a portfóliójába.  2011. februárjában bruttó 21,6 millió forint, majd ezt követően havi bruttó 10,8 millió forint működési támogatást utalt  – és utal a mai napig – át a cég részére az önkormányzat; valamint ezenfelül a polgármesteri céltartalék erejéig 40 millió Ft céljellegű támogatást is kaptak eszközbeszerzésre. 2012 májusában kelt az a szerződés, amely rögzíti, hogy a polgármesteri hivatal a cég részére havi max. buttó 9,8 millió forint megbízási díjat fizet a kerületi közérdekű információk közzétételéért. Júliusban az önkormányzat az Erzsébetváros iCity mobilalkalmazás teljes körű tartalmának szolgáltatásával, arculatának és designjának megtervezésével, valamint az app népszerűsítésével bízta meg a céget, bruttó 2,5 millió forintért 6 hónapra. 2012 augusztusában 4,12 millió forint vissza nem térítendő céltámogatást nyújtott az önkormányzat az Erzsébetvárosi Média Nkft.-nek, amely szeptember elején megkapta az újabb kerületi megbízást is: három darab 40 fős sajtótájékoztató lebonyolítása (sajtóanyag összeállítása, catering, polgármesteri tévéinterjú), az Erzsébet Tervvel összefüggő kampányelemek (weboldal, DM-levelek, molino) tervezése és gyártása, Facebook-kampány, közjegyzői felügyelet a teljes szavazás alatt, mindösszesen 3,28 millióért. 2012. novemberében az Erzsébet Hét programsorozat teljes körű lebonyolításával bízta meg a céget a kerület, nettó 5,11 millió forintért. Az év végére még befért két támogatás is: december 13-án 7 millió forint vissza nem térítendő, 20-án pedig a 2008-as 22 milliós tartozás elengedése.

A VII. kerületi sajtócég egyébként a mindenkori vezetéshez hű lakájmédia iskolapéldája: Hunvald György polgármestersége idején a fideszes képviselőknek nem tetszett a munkája, most, Vattamány Zsolt kerületvezetése idején pedig a szocialista képviselők panaszkodnak rá.  Figyelemre méltó az is, hogy 2011-ben a Magyar Hírlap felháborodottan írt arról, hogy Németh Péter, a Népszava főszerkesztője átlag havi 330 ezerért vezette az erzsébetvárosi médiacéget 2004-2010 között; arról viszont álságosan hallgat Széles Gábor lapja, hogy a jelenlegi ügyvezető, Dalos Zoltán megbízási díja 410 ezer forint.

Az önkormányzat saját elmondása szerint helyi sajtóorgánumokban való hirdetésekre, PR-megjelenésre nem költött.

A kerület részletes válasza letölthető innen.

VIII. kerület (polgármester 2006-2010 között Csécsei Béla, SZDSZ, 2010-től Dr. Kocsis Máté, FIDESZ-KDNP): A kéthetente megjelenő Józsefváros című lapra 2006-ban még 62,8 millió forintot, 2007-ben már csak 34,3 milliót költött az önkormányzat.  A lap kiadója ezekben – és a korábbi – az években a Karalyos József tulajdonában lévő Impress-Régió Kft. volt, ám tizenöt év után 2007 májusában azonnali hatállyal felmondott neki az SZDSZ-es Csécsei Béla vezette fideszes többségű képviselőtestület.  2008-ban és 2009-ben az újság „intézménynek átadva”, 2010-ben költsége „nem az önkormányzatnál jelentkezett”.  Vagyis 3 évig a Józsefvárosi Kulturális és Sport Nonprofit Kft.  volt a lap kiadója. 2011-ben aztán újra a hivatalhoz került az újság, ekkor 17,8 milliót, 2012-ben pedig 37,5 milliót költöttek rá. Főszerkesztője 2009 decembere óta Nyerges Zoltán, akkor távozott közös megegyezéssel elődje, Megayné Koncz Mária.

Hirdetésekre Józsefváros 16 és 28 millió forint közötti összegeket költött az évek során, ám szerződő partnereik nevét 90%-ban nem közölték, a nevesítettek pedig nem helyi médiák.

A kerület részletes válasza letölthető innen.

IX. kerület (polgármester 2006-2010 között Dr. Gegesy Ferenc, SZDSZ, 2010-től Dr. Bácskai János, FIDESZ-KDNP): Az önkormányzat nyilvántartása az általunk igényelt adatokat 2007-től 2011-ig bezárólag tartalmazza tájékoztatásuk szerint. A kéthetente megjelenő Ferencváros újsággal kapcsolatos feladatokat 2011 áprilisától a Ferencvárosi Művelődési Központ, 2012-től pedig a már végelszámolás alatt álló Ferencvárosi Kulturális, Turisztikai és Sport Nonprofit Kft. látta el. 2007-ben 45,2 millió, 2008-ban 45,4 millió, 2009-ben 34,6 millió, 2010-ben 21,2 millió, 2011 első három hónapjában pedig 9,9 millió forintot költött a lapra az önkormányzat, a munkákra 16 különböző céggel szerződve. Az újságot 2013 márciusa óta újra az önkormányzat adja ki, a nyomdai előkészítését pedig az FTC Kosárlabda Kft.-ben és az FTC Kosárlabda Utánpótlás-nevelés Közhasznú Nkft.-ben (mindkettő végrehajtás alatt) is ügyvezető-tulajdonos Földházi Árpád által 2011-ben alapított Mediahero Kft. végzi. A Ferencváros főszerkesztője jelenleg Tóth Zoltán András, aki korábban a Hír Televízió programigazgatóságán dolgozott, 2009-ben Riz Levente, Rákosmente fideszes polgármesterének sajtókapcsolataiért felelt, 2011.01.01. – 2012.12.31. között pedig az Újbuda újságot is kiadó Média 11 Kft. ügyvezetője lett a XI.kerületben. Tóth a kezdetektől beltagja a 2003-ban alapított Médiarés Bt.-nek, amely referenciái között említi a HírTV-t és Újbudát is.

Ferencváros önkormányzata a 9. TV működtetésére 2007-ben 25,6 millió, 2008-ban majdnem 27 milliót, 2009-ben 28,2 milliót, 2010-ben 31 milliót, 2011-ben 14,8 millió forintot költött. A csatorna főszerkesztője 2011 áprilisa óta – akkor távozott 10 év után korábbi főnöke, Modróczky Krisztina – Oláh Olívia, aki a kerületi újság munkatársa is egyben.

Hirdetésekről nem számolt be Ferencváros.

A kerület részletes válasza letölthető innen.

X. kerület (polgármester 2006-2010 között Verbai Lajos, MSZP, 2010-től Kovács Róbert, FIDESZ-KDNP): A havonta megjelenő Kőbányai Hírek elnevezésű újságra 2006-ban 31,7 millió, 2007-ben 25 millió, 2008-ban 23 millió, 2009-ben 20,5 millió, 2010-ben 18,3 millió, 2011-ben 18,8 millió, 2012-ben pedig 33,5 millió forintot költött az önkormányzat. 2011-ig az újság kiadását az önkormányzat tulajdonában lévő Kőbányai Média és Kulturális Kht., később Kőbányai Média és Kulturális Nonprofit Kft. végezte, 2011. január elsejétől viszont a Gonzo Média Kft.-t bízták meg a feladattal. A Gonzo tulajdonosa Szilágyi Szilárd és Szilágyi Zoltán, valamint Hajbáné Nagy Judit volt sanghaji kulturális szakdiplomata. A Kőbányai Hírek kiadója jelenleg a Kontext-Kommunikáció Kft., melynek tulajdonosa Szarka Szabolcs és Járomi Zsuzsanna; alapító tagja pedig Dódity Gabriella, kispesti Fidesz-tag, aki 2011-ben főtanácsadóként kapott jutalmat a Fővárosi Önkormányzattól, jelenleg a XIX. kerületi önkormányzat tulajdonosi bizottságának (korábban a Városüzemeltetési és Közbiztonsági Bizottságának) külsős tagja, 2013-tól pedig a Fővárosi Önkormányzat és Belváros-Lipótváros között kötött parkolási együttműködés figyelemmel kísérésére – az érintettek által – létrehozott Ellenőrző Munkacsoport egyik fővárosi tagja György István fideszes főpolgármester-helyettessel együtt.

A kerületi tévé üzemeltetését 2011-ig az újsághoz hasonlóan az önkormányzat tulajdonában lévő Kőbányai Média és Kulturális Kht., később Kőbányai Média és Kulturális Nonprofit Kft. végezte évi 9 millió forint körüli összegért, akkor azonban átstrukturálódott a rendszer. 2011-ben 4,2 millió, 2012-ben majd’ 7 millió forintért az ATV Zrt. készítette a Kőbányai Regionális Híradót, műsorszolgáltatásra pedig a Centrum Televízió Kft.-vel szerződött az önkormányzat 2011-ben 14,7 millió, 2012-ben 25,8 millió forintért. A Centrum Televízió Kft. tulajdonosa Szilágyi Szilárd és a Whitehall’s Kft.-n keresztül Hajbáné Nagy Judit.

2011-ben 1,7 millió, 2012-ben 2,8 millió forintot fizetett az önkormányzat rádióműsorok készítéséért a Rákosmente Rádió és Műsorszolgáltató Kft.-nek, amely a Süllős & Süllős Vendéglátó Kft.-n (korábban bt) keresztül az azóta elhunyt id. Süllős Gyula, valamint Süllős Gyuláné, és ifj. Süllős Gyula tulajdonában volt és van ma is. A Süllős-család egyébként közétkeztetési nagypályás.

Helyi médiában való hirdetésért először 2010-ben fizetett Kőbánya: 650 ezer forintot a Kőbányai Hírmondóban való megjelenésért az Infogo Kft.-nek. A havonta tízezer színes példányban megjelenő újság neve 2011-ben visszaváltozott Kőbánya.info-ra, a kerület pedig már 3 millióért vásárolt benne hirdetést, ahogy 2012-ben is. Az Infogo javarészt Csiba Grácia, valamint Dankó József és Dankó Györgyi tulajdonában áll. Dankó József neve a Kőbányai Fidesz Szervezet helyi online lapjában, a 2010 nyara óta élőhalottnak tűnő, Otthonunk Kőbánya nevezetű „polgári közéleti magazin”-ban több cikknél is szerzőként szerepel.

A kerület részletes válasza letölthető innen.

XI. kerület (polgármester 2006-2010 között Molnár Gyula, MSZP-SZDSZ, 2010-től Dr. Hoffmann Tamás, FIDESZ-KDNP): Nem válaszolt.

XII. kerület (polgármester 2006-2012 között Pokorni Zoltán, FIDESZ-KDNP): A kéthetente megjelenő Hegyvidék című újságra vonatkozóan 2006-ban 14,8 millió, 2007-ben 13,7 millió, 2008-ban 39,7 millió, 2009-ben 95 millió, 2010-ben 67,6 millió, 2011-ben 41 millió, 2012-ben 62,9 millió forint támogatást fizetett az önkormányzat a Hegyvidék Lapkiadónak. Az újság főszerkesztője 2007 óta dr. Schillinger Erzsébet, aki 1998-tól a Miniszterelnöki Hivatal, 2000-től pedig a Köztársasági Elnöki Hivatal sajtófőnökeként dolgozott.

A Hegyvidék TV-t üzemeltető Hegyvidék Média Kft. részére az önkormányzat kerületi kábeltelevíziós közműsor szolgáltatás, filmek és műsorok készítése, valamint műsorarchiválás címén 2008-ban 11,7 millió, 2009-ben 28,8 millió, 2010-ben 34,4 millió, 2011-ben 30,6 millió, 2012-ben pedig 32,5 millió forintot fizetett ki. A cég neve megtévesztő: nem a hegyvidéki önkormányzat tulajdonában van. Jelenlegi tulajdonosa Maurer Viktória, 2012 májusáig azonban társa volt Kasza Zsolt, Lakatos Brigitta, Wehner Krisztina, és Kósa Gábor, a XII.kerületi önkormányzat által alapított Budapest Hegyvidék Közrendvédelmi Közalapítvány kuratóriumának tagja is.

Hirdetéseket a Vitézy Tamás tulajdonában lévő Helyi Témában adott fel az önkormányzat: 2008-ban 5 millió, 2009-ben 10 millió, 2010-ben 11,3 millió, 2011-ben 3,2, 2012-ben 3,4 millió forintért.

A kerület részletes válasza letölthető innen.

XIII. kerület (polgármester 2006-2012 között Dr. Tóth József, MSZP): Az önkormányzat minden évben 12 millió forinttal támogatta az Angyalföldi Média Közalapítványt a helyi lakosság közszolgálati tájékoztatása, az önkormányzat működéséről, terveiről, televízió- és rádióműsorok, valamint rendszeres időszaki kiadványok készítéséhez való hozzájárulásként.  A közalapítvány kuratóriumának elnöke hosszú évek óta Kéri József, aki 22 évig volt az Akkumulátor- és Szárazelemgyár vezérigazgatója; tagjai Kanász József, Tekse Lajos, Ignácz Zsuzsanna, és Dóka László.

A 67 ezer példányban megjelenő Hírnök című önkormányzati lap kiadását a kezdetektől (nem a focista) Machos Ferenc és neje tulajdonában lévő, a helyi csatornát, a TV13-at is üzemeltető Sprint Kft. végezte. 2006-ban 49 millió, 2007-ben 49,5 millió, 2008-ban 54,8 millió, 2009-ben 53,4 millió, 2010-ben 60,2 millió, 2011-ben és 2012-ben pedig 56,9 millió forintot fizetett nekik az önkormányzat a kerületi lap megjelentetéséért. 2010-ben a cég a Hírnök megjelentetésén felül kiadott egy meg nem nevezett XIII.kerületi kiadványt is 4,4 millióért, egy másikat a 2006-2010 közötti évekről 4,3 millióért, egy harmadik “Látta-e már a XIII. kerületet éjjel?” címűt 735 ezerért, és ötezer darab jövő évi kártyanaptárt közel 100 ezer forintért. (2011-ben a naptárakat már az előző évben alakult, Németh László és neje tulajdonában lévő Pr-Eszti-Zs Viza Kft. készítette el szintén 100 ezer forintért.)  Az 1990-ben alakult Sprintnek saját bevallása szerint sokáig egyik legnagyobb megrendelője volt  a Magyar Hivatalos Közlönykiadó, s azon keresztül valamennyi minisztérium. 20 évig végezték számos ágazati közlöny kiadványszerkesztését. Ők végezték a Hatályos Jogszabályok Gyűjteményének előállítását, valamint folyamatosan kisegítették a Magyar Közlöny részleget is. A Sprint 1995 óta a XIII. kerületi lap kiadója, és még három önkormányzattal van hasonló üzleti kapcsolata, de ezek egyike Belváros-Lipótváros 2005-ben megszűnt újsága.

A Kalauz című, évente megjelenő kiadványban való megjelenésért 2006-ban és 2007-ben is 120-120 ezer forintot fizetett a kerület, 2009-től kezdve pedig a helyi Kalauz megjelentetésért fizetnek ugyanennyit, illetve pár ezer forinttal többet a Molnár Éva és lánya, Lóth Katalin, valamint fia, Lóth Balázs rendező tulajdonában lévő Kalauz Info Bt.-nek.

Hirdetésekért csak a Vitézy Tamás tulajdonában lévő Helyi Théma Lapkiadó Kft.-nek fizetett az önkormányzat: 2009-ben 5,6 millió, 2010-ben 8,5 millió, 2011-ben 6,5 millió, 2012-ben 3,4 millió forintot.

A kerület részletes válasza letölthető innen.

XIV. kerület (polgármester 2006-2010 között Dr. Weinek Leonárd, MSZP-SZDSZ, 2010-től Dr. Papcsák Ferenc, FIDESZ-KDNP): Zugló először a korábbi, sajtótermék-vásárlásokkal kapcsolatos adatigénylésre írt válaszát küldte el, majd mikor felhívtuk figyelmét, hogy most másról van szó, akkor annyit közölt, hogy a Zuglói Lapok grafika és nyomdaköltsége 3 millió forint+ÁFA havonta, valamint „Az Önkormányzat nem támogat és nem is tart fenn magántulajdonban lévő sajtóorgánumokat”, ezért bepereltük Zuglót a médiaköltéses adatokért. A tárgyaláson alkut kötöttünk az önkormányzat jogi képviselőjével, aki azt ígérte, hogy hamarosan elküldik az általunk igényelt adatokat, ez azonban még mindig nem történt meg.

A kerület részletes válasza letölthető innen.

XV. kerület (polgármester 2006-2010 között Hajdu László, MSZP; 2010-től László Tamás, FIDESZ-KDNP): Az önkormányzat tájékoztatása szerint 2006.01.01. és 2011.02.28. között működött a Városházi Napló című újság, melynek működtetésén a hivatalon belüli pár fős csapat dolgozott, bizonyos munkafeladatokra pedig – meg nem nevezett – külső partnerekkel szerződtek. 2011.03.01. és 2012.12.31. között a jelenleg is működő Életképek című közéleti lapot adták ki, ennek működtetésén a 2011.02.16-án alakult, kerületi tulajdonú XV. kerület – Rákospalota, Pestújhely, Újpalota Kommunikációs és Szolgáltató Kh. N. Kft., későbbi nevén XV. Média Kommunikációs és Szolgáltató Kh. N. Kft. dolgozott., és bizonyos feladatokra szintén – meg nem nevezett – külső partnerekkel szerződtek.

A kerületi televíziót 2006-tól 2011.május 27-ig egy meg nem nevezett vállalkozóval működtette az önkormányzat, 2011 szeptemberétől a feladatot átvette a kerületi médiacég.

Az újságok újságok és a tévé fenntartására 2006.01.01-2012.12.31. között az önkormányzat 437.054.102 forintot költött összesen, nem részletezve az összeg évenkénti megoszlását. Annyit árultak csak el, hogy ebben a 437 millióban benne van  a XV. Média Kommunikációs és Szolgáltató Kh. N. Kft.-nek 2011-ben nyújtott 55 milliós, és 2012-ben adott 74,5 milliós finanszírozása, amelyből a cég az általános működtetését, valamint az újság és a televízió működtetését is fedezte.

A XV. Média Kommunikációs és Szolgáltató Kh. N. Kft. ügyvezetője 2011. februári megalakulásától 2012. március végéig Alexa Károly közíró volt, aki korábban tanított az ELTE-n és a Pázmány Péter Egyetemen, szerkesztette a Mozgó Világot és a Hitelt, 1993-tól 1996-ig vezette a Magyar Távirati Irodát, 2009-es megszűnéséig főszerkesztője volt a Vas megyei önkormányzat által 2006-ban létrehozott Vasmegye című lapnak, 2004 ősze óta főszerkesztője az Életünk című folyóiratnak, és 2007 januárja óta a Magyar Hírlap szerzője.

A XV. Média Kommunikációs és Szolgáltató Kh. N. Kft. következő ügyvezetőjének, Holló Szilvia Andreának felmentéséről az önkormányzat 2013.március 27-i testületi ülésén tárgyaltak. A polgármester az egykori MDF-es és kisgazda politikust, az Echo Tv műsorvezetőjét, 2011-től Csomós Miklós főpolgármester-helyettes kulturális főtanácsadóját, a XV. Média felügyelőbizottságának elnökévé idén februárban zárt ülésen megválasztott Liebmann Katalint szerette volna kinevezni Holló helyére. Ennek érdekében, saját belső ellenzéke miatt még alkut – felügyelőbizottsági tagságot a támogató szavazatukért cserébe – is ajánlott az MSZP-s elődje által alapított civil szervezetnek, az egyesület azonban visszautasította az egyezséget.

Az önkormányzat külső cégekkel nem kötött hirdetési szerződéseket.

A kerület részletes válasza letölthető innen.

XVI. kerület (polgármester 2006-2012 között Kovács Péter, FIDESZ-MDF-MIÉP-VP/FIDESZ-KDNP): Nem válaszolt.

XVII. kerület (polgármester 2006-2012 között Riz Levente, FIDESZ-KDNP): Az évente huszonegy alkalommal 38 ezer példányban megjelenő Hírhozó című újságra 2006-ban 19 millió, 2007-ben 28,5 millió, 2008-ban 27 millió, 2009-ben 24,6 millió, 2010-ben 24,4 millió, 2011-ben 19 millió, 2012-ben pedig 19,7 millió forintot költött az önkormányzat. 2006-ban a kiadást az önkormányzat megbízásából a Slenker Gyula többségi tulajdonában lévő Alcyone Kft. gondozta, 2007-től napjainkig a lap kiadását a Patriot Bt. végzi. A Patriot beltagja Bozsoky Tamás, a lap 2007-es művészeti vezetője, a Magyar Nemzet 2008 februárjában elhunyt vezető tördelőszerkesztője volt. Halála után a cégben helyét Varga Orsolya vette át, aki 2007-től az újság olvasószerkesztőjeként dolgozott, majd 2009-től, Torkos Matild, a Magyar Nemzet publicistájának távozása után lett főszerkesztője a kerületi lapnak, és az ma is.

A 2010 júliusában elindult Rákosmente TV-re 2010-ben 1,3 millió, 2011-ben 11,4 millió, 2012-ben 15,3 millió forintot költött a kerület. A csatorna üzemeltetője a RákosmenteTV Kft., melynek alapítója neve ellenére nem az önkormányzat, hanem Bárt Balázs PR-szakember és Balogh Tamás Róbert voltak, Bárth azonban 2011 elején kiszállt az üzletből.

A Rákosmente Rádióra 2006-ban 3,2 millió, 2007-ben 1 millió forintot költött a kerület, a további években egy fillért sem bevallásuk szerint. A rádió tulajdonosa a közétkeztetési főprofilú Süllős-család, igaz nem a rádió honlapján kapcsolatként és üzemeltetőként kiírt Rádió 17 Kft.-n keresztül – ennek bejegyzési kérelmét 2001-ben elutasították -, hanem a Rákosmente Rádió és Műsorszolgáltató Kft.-n át.

Hirdetésekre az önkormányzat a saját lapjában 2010-ben 75 ezer, 2012-ben 215 ezer forintot költött, a Helyi Thémában 2009-ben 3 milliót, 2010-ben pedig 677 ezret. A havonta 44 ezer példányban megjelenő Tizenhetedik című újság és online változatában való megjelenésért fizetett a legtöbbet az önkormányzat: 2007-ben még csak 180 ezer, 2008-ban 2,3 millió, 2009-ben 7 millió, 2010-ben 9 millió, 2011-ben 8,3 millió, 2012-ben 11,7 millió forintot. A lap kiadója a dr. Horváth József és felesége tulajdonában lévő Leander Tájékoztatási Tanácsadó és PR. Iroda Bt., melyet több helyi fideszes és KDNP-s képviselő lakossági tájékoztatás címén 300 ezer forinttal támogatott a választókerületi céltartalékból. 2011 első három negyedévében 4,2 millió forintot kapott így a saját bevallása szerint a pártoktól egyforma távolságot tartó Leander, amelynek támogatása mellett kiálltak a képviselők (már 2010-ben is), az önkormányzati tulajdonú Hírhozó pedig be is számolt erről.

A kerület részletes válasza letölthető innen.

XVIII. kerület (polgármester 2006-2010 között Dr. Mester László, MSZP; 2010-től Ughy Attila, FIDESZ-KDNP): Nem küldték el az igényelt adatokat, csupán néhány, digitálisan rendelkezésükre álló szerződést. Ezekből az derül ki, hogy az önkormányzat a kéthetente 44 ezer példányban megjelenő Városkép című kerületi lap kiadására, és az önkormányzati honlap online hírek rovatának hírszerkesztési feladatainak ellátására 2010 januárjától 2014. december végéig a Várospress Magyarország Kft.-vel szerződött, 2010-re 4,5 millió forint + ÁFA értékben. Az új kerületvezetés 2011. november 18-i ülésen azonnal hatállyal felmondta ezt a szerződést, ezután a cég végelszámolással megszűnt. Tulajdonosai a washingtoni bejegyzésű Rododendron International Llc. és 2009-ig Réz Gábor, az MSZP felsőoktatási tagozatának elnöke, és Kocsis László voltak.

2011 elején az önkormányzati honlap üzemeltetésére havi 290 ezer forintért a Molnár Attila és dr. Tőkei Enikő tulajdonában lévő Key Management Kft.-vel szerződött az önkormányzat.

A Szilágyi Szilárd és a Whitehall’s Kft.-n keresztül Hajbáné Nagy Judit volt sanghaji kulturális szakdiplomata tulajdonában lévő Centrum Televízió Kft.-vel 2011 májusában írta alá az önkormányzat a műsorszolgáltatási szerződést, melynek értelmében havi 150 ezer Ft + ÁFA-t fizetnek a cégnek az „Önkormányzati 10 perc” című műsor elkészítésért és heti sugárzásáért.

2012-ben a Vitézy Tamás tulajdonában lévő Helyi Thémával kötöttek 12 megjelenésre vonatkozó hirdetési szerződést, alkalmanként 81.280 forintért.

A kerület részletes válasza letölthető innen.

XIX. kerület (polgármester 2006-2012 között Gajda Péter, MSZP-SZDSZ): A kéthetente 27.500 példányban megjelenő Kispest újságot 2011 februárjában takarékossági és ökológiai szempontok miatt megszüntette a képviselőtestület. A lap kiadója a Gonzo Média Szolgáltató Kft. volt, melynek tulajdonosa Szilágyi Szilárd és Szilágyi Zoltán, valamint Hajbáné Nagy Judit volt sanghaji kulturális szakdiplomata. 2006-ban 7,9 millió, 2007-ben 8,1 millió, 2008-ban 9,4 millió, 2009-ben 11,5 millió, 2010-ben 12,7 millió, 2011-ben pedig 2,8 millió forintot fizetett az önkormányzat a cégnek.

A TV Kispest üzemeltetési feladatait 2005.január elseje óta folyamatosan a Whitehalls Consulting Kft. végzi, 2006-ban 20,7 millió, 2007-ben 21 millió, 2008-ban 21,4 millió, 2009-ben 23,6 millió, 2010-ben 23 millió, 2011-ben 21,5 millió, 2012-ben 18,3 millió forintot fizetett ki nekik az önkormányzat ezért a munkáért. A Centrum Tv-ben résztulajdonos cég Hajbáné Nagy Judit birtokában van.

A kispest.info internetes portál üzemeltetésére 2012-ben a Kontext-Kommunikáció Kft.-vel szerződött az önkormányzat 4,8 millió forintért. A Kontext-Kommunikáció Kft. tulajdonosa Szarka Szabolcs és Járomi Zsuzsanna; alapító tagja pedig Dódity Gabriella, kispesti Fidesz-tag, aki 2011-ben főtanácsadóként kapott jutalmat a Fővárosi Önkormányzattól, jelenleg a XIX. kerületi önkormányzat tulajdonosi bizottságának (korábban a Városüzemeltetési és Közbiztonsági Bizottságának) külsős tagja, 2013-tól pedig a Fővárosi Önkormányzat és Belváros-Lipótváros között kötött parkolási együttműködés figyelemmel kísérésére – az érintettek által – létrehozott Ellenőrző Munkacsoport egyik fővárosi tagja György István fideszes főpolgármester-helyettessel együtt.

Hirdetésekért a Vitézy Tamás tulajdonában lévő Helyi Thémának fizetett legtöbbet az önkormányzat: 2010-ben 4,9 millió, 2011-ben 4,7 millió, 2012-ben 8,4 millió forintot.

A kerület részletes válasza letölthető innen.

XX. kerület (polgármester 2006-2012 között Szabados Ákos, MSZP): Az önkormányzat elmondása szerint 2006-2012 között nem költött helyi sajtóorgánumok fenntartására, támogatására, és velük kötött hirdetési szerződésekre sem, mert a helyi lapokban ingyen hirdethetnek. Szolgáltatásokra azonban több céggel is szerződtek.

A TV 20 Kft. részére a Kerületi Magazin közszolgálati műsorszámainak készítéséért, a képviselőtestületi ülések közvetítéséért, valamint az önkormányzati felhívások képújságban való közzétételéért 2006-ban 19,2 millió, 2007-ben 34,2 millió, 2008-ban 36,3 millió, 2009-ben 18 millió, 2010-ben 20 millió forintot; 2011-ben közszolgálati műsorgyártásért, Pesterzsébet honlapjához és a Pesterzsébet Újság megjelenéséhez kapcsolódó feladatokért 13,9 millió, 2012-ben pedig 11,5 millió forintot fizetett ki az önkormányzat, amely egyébként a cég tulajdonosa. A képviselő-testület 2012 márciusában döntött a TV 20 megszüntetéséről, a Kft. végelszámolása nemrég fejeződött be. A TV 20 ügyvezetője 1998 óta Sarkadi Béla volt, a felügyelőbizottságában pedig 2008-2010 között Sándor Zsigmond (FIDESZ-KDNP), Albert Antal (FIDESZ), Szedlacsek Ferenc, Pesterzsébet mecénása; 2010-től pedig Tóth Károly (FIDESZ), Kisjuhász József (FIDESZ), és Nagy László Simonné ült.

A kerület lapjához, a Pesterzsébet című újsághoz kapcsolódóan több, oldalszámtól függő darabonkénti árat közölt a kerület, így az összesítésünk nem teljeskörű. A lap szerkesztője Julius Athina újságíró, tervezését és nyomdai előkészítését az Online Lapcsoport Kft. végzi, nyomtatását a Pannon Lapok Társasága, terjesztését a Feibra Kft.

2010. március 1-től 2011. február 28-ig havi 500 ezer forint +ÁFA értékben szerződött az önkormányzat a kerülettel foglalkozó (interneten nem fellelhető) „Önkormányzati percek” című műsorszám elkészítésére és műsorra tűzésére a Centrum Televízó Kft.-vel, melynek tulajdonosa Szilágyi Szilárd és a Whitehall’s Kft.-n keresztül Hajbáné Nagy Judit volt sanghaji kulturális szakdiplomata.

A kerület részletes válasza letölthető innen.

XXI. kerület (polgármester 2006-2010 között Tóth Mihály/MSZP, 2010-től Németh Szilárd/FIDESZ-KDNP): Az 1993 óta működő, 2011. december 31-én megszűnt Csepp TV-t üzemeltető Csepp TV Kft.-nek 2006-tól 2009-ig évi 124-124 millió, 2010-ben 107,5, 2011-ben 69,5 millió forint támogatást nyújtott az önkormányzat. A cég neve 2012-ben Csepeli Városkép Kft.-re változott, de az ügyvezető igazgató maradt Vida István, aki a személyi garancia a korrektségre” Németh Szilárd polgármester szerint, holott 2008-ban még törvénysértő adatgyűjtéssel vádolta Vidát.

2006-tól a Csepp TV Kft. gyakorolta a hetente 35 ezer példányban megjelenő Csepel újság kiadói jogát is. Ám 2010.október 12-én az új képviselőtestület rögtön az alakuló ülésén a nehéz gazdasági helyzetre hivatkozva megszüntette a lapot, amely három nappal később jelent meg utoljára (főszerkesztője, Bárány Tibor fél évvel később saját online lapot indított).

2010. december 10-én aztán kijött az önkormányzat új kiadványa, a Csepeli Hírmondó, amely eleinte havonta, 2012-től pedig kéthetente jelenik meg, 32 ezer példányban, a Csepp TV Kft. majd a Csepeli Városkép Kft. kiadásában.

A helyi médiacég felügyelőbizottságának korábban Demeter Levente, dr. Markó Ferenc, dr. Markó József, Sárközi Tivadar Antalné, Bővíz Lászlóné,  Kratzl Béláné csepeli díszpolgár, Bólyáki Attila, és Istenes László volt a tagja, 2012 júliusa óta pedig a 2011 elején megválasztott Budai László mellett dr. Sheuer Gyula és Samna Gábor, a csepeli önkormányzat kabinetfőnöke foglal helyet a testületben.

Az önkormányzat tájékoztatása szerint a támogatásokon felül a helyi médiában történő
hirdetésért külön összeget nem fizetett, csupán néhány PR-megjelenés kapcsán kötött szerződés adatait küldték el. 2006-ban 3,4 millió, 2007-ben 5 millió, 2008-ban 350 ezer, 2009-ben 320 ezer, 2010-ben 1,5 millió, 2011-ben 1,1 millió, 2012-ben pedig 7,2 millió forintot fizettek ilyen feladatokért a Csepp TV/ Csepeli Városkép Kft.-nek.

A kerület részletes válasza letölthető innen.

XXII. kerület (polgármester 2006-2012 között Szabolcs Attila, FIDESZ-KDNP-NF-JOBBIK/FIDESZ-KDNP): A kéthetente megjelenő Városházi Híradó szerkesztését és a vele kapcsolatos nyomdai feladatokat eleinte a Sprint Kft. végezte, 2006-ban (az önkormányzat által megküldött másfél éves árból átlagot számolva) 34,4 millió, 2007-ben 29,3 millió forintért. 2008-ban már csak írták és szerkesztették az újságot, 5,9 millióért; a nyomtatást a Ringier Kiadó Kft. végezte 9,5 millió forintért.  Az 1990-ben alakult Sprint a kezdetektől Machos Ferenc és neje tulajdonában van, saját bevallása szerint sokáig egyik legnagyobb megrendelője volt  a Magyar Hivatalos Közlönykiadó, s azon keresztül valamennyi minisztérium. 20 évig végezték számos ágazati közlöny kiadványszerkesztését. Ők végezték a Hatályos Jogszabályok Gyűjteményének előállítását, valamint folyamatosan kisegítették a Magyar Közlöny részleget is.

2008-ban az újság főszerkesztője B. Walkó György, a Duna Televízió Híradójának korábbi főszerkesztője volt, akinek megbízását a képviselőtestület 2011. június 30-i dátummal vonta vissza. Utódául a képviselőtestület Haraszti Gyulát választotta, aki 2000-től a Magyar Nemzet munkatársa, és 2007-től a Lánchíd Rádió szerkesztő-műsorvezetője. Haraszti munkájáért 2011.július 1. és 2012. december 31. között összesen 14,2 millió forintot kapott, vagyis átlagosan 788 ezret havonta. Ebben a másfél évben a Gáspár Ferenc író és felesége tulajdonában lévő Coldwell Könyvek Bt.-nek is fizetett az önkormányzat a Városházi Híradó szerkesztőségi munkáiért, 1,76 millió forintot.

(Frissítés, 2013. május 31.: A cikk megjelenése után megkeresett minket Haraszti Gyula, aki elmondta, hogy a Városházi Híradó szerkesztéséért 320.000 forint + ÁFA fizetést kap 2011 júniusa óta. Ezen kívül lapszámonként fizetnek részére 150.000 forint + ÁFA összeget a lap előállításának költségeire, ebből fizet ő egy fotóst, egy korrektort, egy grafikust és négy újságírót. Utóbbiak cikkenként részesülnek változó mértékű honoráriumban. Ezt a pénzt a munkatársaktól kapott számlák másolatának mellékelése után fizetik ki rajta keresztül a lap előállításában közreműködő alkalmazottaknak. Állítása szerint tehát az önkormányzat adatszolgáltatásával ellentétben nem kap a munkájáért 788 ezret havonta, csupán 400 ezret, ennek bizonyítására a XXII.kerülettel  2011.06.21-én kötött megbízási szerződését is elküldte nekünk.)

2009-ben 4,6 millió forintot fizetett az önkormányzat a Kowawa Egészségügyi és Szolgáltató Bt.-nek a Városházi Híradó újságcikkei/fényképfelvételei elkészítésért, 2010-ben pedig a Városházi Híradó 70%-os tartalmának biztosításáért 4,5 milliót. A Kowawa Bt. beltagja 2000-es megalakulása óta Walkó Csaba énekes, a Compact Disco frontembere, állandó kültagja pedig édesanyja, dr. Konkoly-Thege Edit.

A Városházi Híradó szerkesztőségi munkáiért 2009-ben és 2010.január 1-től 2011.július 1-ig is 2,1 millió forintot fizetett az önkormányzat a GrafiTop Bt.-nek, melynek 2000-es megalapítása óta beltagja Kőszegi Róbert, kültagja pedig 2009-ig a Sprint Kft.-tulajdonos Machos Ferencné volt, azóta pedig Kőszegi Krisztina. Kőszegi Róbert, Machos Ferenc, és Machos „Fecó” is a BlueDogs együttes tagja.

Az Archimedia Kft. által üzemeltetett Promontor TV-nek támogatás címszó alatt 2008-ban 10 millió, 2009-ben 11 millió, 2010-ben 17,5 millió, 2011-ben 25,5 millió, 2012-ben 22,5 millió forintot fizetett Budafok-Tétény. Az 1997-ben alakult Archimédia tulajdonosai Bakonyi Viktor borász és Dóra Anikó furulyatanár.

Az önkormányzat honlapjának üzemeltetéséért, fejlesztésért, karbantartásáért Papp Tibor Zoltán 2011. január 1. és 2012. december 31. között 7,56 millió forintot kapott. Ahogy egy KiMitTud-os adatigénylésből kiderül, Pappot 2012-ben 250 ezer + ÁFA havidíjért bízta meg Budafok-Tétény a feladatokkal.

A Bartók Lakótelepi és Tétényi Kábeltelevíziós Kulturális Egyesület részére 2006-ban és még valamikor 1-1 millió forint támogatást fizetett ki az önkormányzat, a Csillaghang Rádió részére pedig 2007-ben 200 ezer forintot.

Hirdetésekről nem számolt be az önkormányzat.

A kerület részletes válasza letölthető innen.

XXIII. kerület (polgármester 2006-2012 között Geiger Ferenc, Civil Egyesület):  A Soroksári Hírlaphoz kapcsolódóan az önkormányzatnak 2006-ban 10,4 millió, 2007-ben 8,2 millió, 2008-ban 8,9 millió, 2009-ben 7,8 millió, 2010-ben 10,1 millió, 2011-ben 8,2 millió, 2012-ben pedig 9 millió forint kiadása volt.  Az újság felelős szerkesztője szerkesztője Julius Athina újságíró, tervezését és nyomdai előkészítését az Online Lapcsoport Kft. végzi, nyomtatását a Pannon Lapok Társasága.

A körzeti műsorokat sugárzó Centrum Televízió Kft. műsorszolgáltatásához az önkormányzat 2011-ben 7,5 millió, 2012-ben 22 millió forint támogatással járult hozzá szerződés szerint. Ezen kívül „Helyi audió-vizuális műsorszolgáltatásért” 2011 második félévében 11,25 millió, 2012-ben pedig összesen 24,6 millió forintot fizettek ki a Centrum Kft.-nek. A Centrum Televízió Kft. tulajdonosa Szilágyi Szilárd és a Whitehall’s Kft.-n keresztül Hajbáné Nagy Judit volt sanghaji kulturális szakdiplomata.

Hirdetésekre elmondása szerint nem költött az önkormányzat.

A kerület részletes válasza letölthető innen.

Az összes kerület által szolgáltatott adatok összesítését innen letöltheti (XLS)

Erdélyi Katalin

A cégadatokat az Opten szolgáltatta.

Megosztás