Perelünk a Diákhitel Központ által kötött kommunikációs szerződések árlistáiért
Az állami cég állítja, azért nem adja ki az árlistákat, mert azokat Balásy cégei üzleti titoknak minősítették.
Az elszámoltatási és korrupcióellenes kormánybiztosság szerint ezermilliárd forintos kárt okoztak a korábbi kormányzatok által kötött, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérrel kapcsolatos szerződések. Az atlatszo.hu szerette volna ellenőrizni Budai Gyula állításait, de a kormánybiztos nem adta ki a szerződéseket. Az atlatszo.hu bírósághoz fordul a ferihegyi szerődések nyilvánosságáért.
***
Közel ezermilliárd forint az az állami teher, amelyet a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt.-vel kötött szerződés tartalmaz arra az esetre, ha a Malévet felszámolják – közölte Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos szerdai budapesti sajtótájékoztatóján az MTI tudósítása szerint.
A szerződés szerint „a felszámolási megszűnési összeg (…) megegyezik azzal, amely abban az esetben lenne fizetendő, ha a Kincstári Vagyoni Igazgatóság megszünteti a vagyonkezelői szerződést”. Budai Gyula tájékoztatása szerint a hitelezőnek elsőbbséget biztosító úgynevezett senior adósság 90, illetve a tőkejuttatás 97 százalékát kell megfizetni a Budapest Airport fő tulajdonosának, a német Hochtief cégnek a Malév felszámolása esetén. Felhívta a figyelmet arra, hogy a bemutatott szerződés arra az esetre szab terheket a magyar állam számára, ha a Malév felszámolása megkezdődik.
Budai Gyula az MTI kérdésére közölte, hogy a vagyonkezelői szerződésben tételesen szerepel senior adósság címén 1,5 milliárd euró, további 60 milliárd forint a részvények ellenértékeként, 390 milliárd forint a 75 évre szóló vagyonkezelési jogért, és 15 milliárd forint ingóságok ellenértékeként. Budai Gyula szerint a Kincstári Vagyoni Igazgatóság akkori vezetője, Zelles Sándor által aláírt szerződés nem a magyar állam érdekét, hanem külföldi érdekeket képvisel. Kifejezetten a Hochtief részére biztosít olyan feltételeket, amelyek a Malév felszámolása esetén kedvező helyzetbe hozzák a német céget.
Kikértük a szerződéseket, de nem adták
A hír nyomán közérdekű adatigényléssel fordultunk Budai Gyulához, hogy adja ki valamennyi, a ferihegyi repülőtér privatizációjával összefüggő szerződés teljes másolatát. A kormánybiztosság azonban megtagadta adatigénylésünket. „Hivatalunk folyamatban lévő ügyekről tájékoztatást semmilyen formában nem ad. A kérdéses ügyre vonatkozóan minden olyan információt, mely nem esik a titkos ügykezelés szabályai alá, azaz publikus, megtalál honlapunkon teljes terjedelmében. Kérem tájékoztatásom szíves tudomásul vételét.” – áll a kormánybiztosság válaszában.
Az elszámoltatási és korrupcióellenes kormánybiztosság honlapján azonban nem szerepelnek a Budai Gyula által hivatkozott szerződések. A kormányzati honlapon a nemzeti légitársasággal és a repülőtérrel kapcsolatban csak a Borisz Abramovics, Költő Magdolna és a Resonator Kft. által aláírt szindikátusi szerződést, a Malév részvénykönyvét, valamint a Malév Zrt. és a Budapest Airport Zrt. privatizációjával és vagyonkezelésével kapcsolatos kormánybiztosi jelentéseket leltük fel. A Budai Gyula által hivatkozott, az államnak állítólag ezermilliárdos kárt okozó szerződések tehát nem publikusak. Az atlatszo.hu adatigényléses pert indít az elszámoltatási kormánybiztos ellen a ferihegyi szerződések nyilvánosságáért.
(Fotó: MTI)
Az állami cég állítja, azért nem adja ki az árlistákat, mert azokat Balásy cégei üzleti titoknak minősítették.
A gyerekek nem kicsi felnőttek – vallják a gyerekorvosok, akik szerint nem jó, hogy Pest megyében csak három helyen van gyerekügyelet.
A rendőrséget is érdekli, hogy épülhet fel engedély nélkül egy társasház. Úgy tudjuk, különösen nagy kárt okozó hűtlen kezelés gyanúja miatt nyomoznak Százhalombattán.
A Rogán Antal alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal újabb tenderét húzták be Balásy Gyula cégei, de az nem nyilvános, hogy mennyi közpénzt kapnak.